سایت و سئو

نکات نگارش محتوای پزشکی در گوگل

تولید محتوای پزشکی در گوگل چه اهمیتی دارد؟

امروزه تقریباً همه کسب‌وکارها دارای سایت بوده و از این طریق در دنیای دیجیتال نیز مشتری جذب می‌نمایند. دارا بودن سایت به یکی از لازمه‌های اصلی هر کسب‌وکاری تبدیل‌شده است و پزشکان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در حال حاضر اکثر پزشکان دارای سایت شخصی بوده و از این طریق به تعامل با بیماران خود می‌پردازند. پزشکان دارای هر نوع تخصصی که باشند، نیاز به سایت دارند. به‌این‌علت که سایت می‌تواند بهترین راه دسترسی و جذب بیمار از راه دور باشد. اما چیزی که اهمیت دارد تولید محتوای پزشکی برای سایت می‌باشد. در سایت‌های پزشکی معمولاً از محتوای متنی استفاده می‌شود، اما محتوای ویدیویی و گرافیکی‌ نیز ممکن‌ است در آن‌ها منتشر شود.‌ سایت‌های پزشکی امروزه مبالغ بسیار بالایی را هزینه می‌کنند تا با استخدام نویسندگان بتوانند مقالات موردنیاز را تولید و‌ انتشار دهند.

حال شاید برایتان سؤال شود علت پرداخت این هزینه‌ها چیست؟ اصلاً تولید محتوای پزشکی چه اهمیتی دارد؟ پاسخ ساده است! همان‌طور که می‌دانید بهترین راه دسترسی به پزشک رجوع به سایت او می‌باشد. حتی اگر شما در شهرهای دورافتاده نیز ساکن‌ باشید، با یک سرچ ساده در گوگل به‌راحتی می‌توانید اطلاعات موردنیاز خود را در خصوص پزشک موردنظر کسب نمایید. این یعنی تولید محتوای پزشکی می‌تواند موجب دیده شدن هرچه بیشتر پزشک شده و میزان جذب بیمار را افزایش دهد.

به‌این‌علت که اگر محتوای مخاطب محور و جذابی تولید گردیده و کاملاً سئو شده باشد، رتبه سایت پزشکی افزایش‌یافته و پس از سرچ کاربران آدرس صفحات آن در ابتدای نتایج جستجو قرار می‌گیرد. این‌گونه است که بیمار سریعاً به سایت واردشده و احتمال جذب او بسیار بالا است. همین دلیل موجب می‌شود تولید محتوای پزشکی بسیار حائز اهمیت باشد.

مهم‌ترین‌ نکات در خصوص تولید محتوای پزشکی در گوگل

تولید نمودن محتواهای پزشکی در گوگل یا به عبارتی نگارش مقالات پزشکی، امری تخصصی  بوده و‌ نیاز به تجربه و دانشی فراوان دارد.‌ اگر قصد دارید بهترین محتوای متنی را برای سایت پزشکی خود تولید نمایید، می‌بایست برخی نکات طلایی و‌ مهم را در این خصوص در نظر بگیرید.‌ این‌ نکات به شما‌ کمک می‌کنند تا محتوایی بسیار باکیفیت و مخاطب محور تولید نموده و بتوانید با انتشار آن موجب ورود کاربران زیادی به سایتتان شوید. در زیر این‌ نکات مهم را شرح داده‌ایم:

  • ساده و قابل‌درک‌ بودن محتوا

اولین نکته‌ای که در خصوص تولید محتوای پزشکی خود باید مدنظر قرار دهید، ساده و قابل‌درک‌ بودن آن‌ها می‌باشد. اگر شما بخواهید از اصطلاحات پزشکی پیچیده در محتوا استفاده کنید یا نام علمی و ناشناخته هر بیماری را در آن‌ به کار ببرید، قطعاً مخاطب نمی‌تواند اصل مطلب را درک‌ کند و پس از چند ثانیه ممکن است سایت شمارا ترک کند. پس محتوایی با لحن‌ عامیانه و صمیمی بنویسید، تا  کاربر بتواند به‌سادگی آن را درک‌ کند.

  • یونیک و‌ منحصربه‌فرد بودن محتوا

بسیاری از سایت‌های پزشکی محتوای خود را از دیگر سایت‌ها کپی نموده، که در گوگل به‌عنوان سرقت ادبی از آن‌ یاد می‌شود. اگر محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر را در سایت پزشکی خود انتشار دهید، مسلماً امتیاز و رتبه سایتتان ‌در گوگل پایین‌ می‌آید. پس سعی کنید محتوای پزشکی صد درصد یونیک و منحصربه‌فرد تولید نمایید.

  • سئو بیس بودن مقالات

هرچقدر هم که مقالات شما روان، گیرا و منحصربه‌فرد نوشته‌شده باشند، اگر اصول سئو در آن‌ها رعایت نشده باشد گوگل به آن‌ها رتبه بالایی نخواهد داد. پس سعی کنید تمام محتواهای پزشکی سایت خود را صد درصد مطابق اصول سئو تولید نمایید.

  • داشتن تصاویر

همان‌طور که می‌دانید اگر محتوا دارای تصویر باشد، تا سه برابر بیشتر از سایر محتواها در ذهن مخاطب خواهد ماند. به همین علت حتماً برای مقالات خود تصویر بگذارید تا بیشتر دیده شوند. چنانچه تمایل دارید تا درباره ضرورت  تولید محتوای گرافیکی بدانید کلیک کنید.

  • مخاطب محور بودن

اول باید مخاطب خود را بشناسید و بعد محتوا تولید کنید. شما باید با شناخت مخاطب نیازهای او را درک‌ کنید. سپس محتواهایی تولید کنید که بتواند به مخاطب اطمینان دهد، که شما به نیازهای او اهمیت داده و‌ محتواهای خود را دقیقاً بر اساس علایق او تولید می‌کنید.

  • جذاب بودن‌ محتوا

متن محتوای پزشکی شما باید بسیار جذاب باشد. یعنی باید به‌قدری حرفه‌ای نوشته‌شده باشد، که به علت جذابیتی که دارد، خواننده آن را تا پایان دنبال کند.

  • کامل و جامع بودن

یک محتوای  نصفه و نیمه که اطلاعات چندان زیادی را در اختیار مخاطب قرار ندهد، نمی‌تواند تأثیر زیادی در جذب او داشته باشد. پس تا حد امکان محتوای جامع و کامل تولید نمایید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که محتوا نباید بیش‌ازاندازه طولانی باشد و کاربر را از خواندن‌ خسته کند.

مهم‌ترین واصلی‌ترین ویژگی محتوای پزشکی

همان‌طور که در بالا گفته شد محتواهای پزشکی می‌بایست طبق برخی قواعد و نکات مهم تولید شوند. اما علاوه بر همه این موارد محتوایی که برای سایت پزشکی شما تولید می‌شود، باید دارای یک ویژگی اصلی کلیدی باشد.؛ به‌عبارتی‌دیگر محتوا باید برطرف‌کننده نیاز بیماران باشد. یعنی محتوای پزشکی که شما تولید می‌کنید باید به‌آسانی بتواند به تمام سؤالات کاربر شما در خصوص یک بیماری خاص، خدمات شما، تعرفه‌ها و …. پاسخ دهد. به زبان ساده‌تر، وقتی مشتری محتوای سایت شمارا می‌خواند باید هیچ سؤالی در ذهنش باقی نماند.

پس محتوا باید به‌گونه‌ای تولید شود که از هر نظر بتواند ابهامات بیماران را رفع کند. اگر محتوای شما دارای چنین ویژگی خاصی باشد، زمانی که کاربر از سایتتان خارج می‌شود قطعاً به سایت‌های دیگر وارد نخواهد شد. چون محتوای شما به‌خوبی اطلاعات موردنیاز او را ارائه داده است. پس محتوایی تولید کنید که دارای این خصوصیت و ویژگی مهم باشد.

تولید محتوای پزشکی خود را به چه کسی بسپاریم؟

حتماً شما نیز با خواندن توضیحات بالا برایتان سؤال شده است که تولید محتوای پزشکی سایت خود را به چه کسی بسپارید؟ سؤال بسیار خوبی است! همان‌طور که در بالا گفتیم تولید محتوا برای سایت‌های پزشکی کار پر چالشی به نظر می‌رسد. اگر شما یک نویسنده حرفه‌ای نباشید، حتی اگر سال‌ها در حوزه پزشکی تحصیل نموده باشید نیز بازهم نمی‌توانید محتوای باکیفیتی برای سایت خود تولید کنید.

به‌این‌علت که این امر نیازمند علم نویسندگی سئو و آشنایی با الگوریتم‌های گوگل می‌باشد. پس شما می‌بایست تولید محتوای پزشکی سایت خود را به یک نویسنده و سئوکار حرفه‌ای و متخصص بسپارید. نویسندگان حرفه‌ای آژانس برندینگ و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ آماده ارائه خدمات تولید محتوای پزشکی کاملاً سئوبیس به شما پزشکان می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 26 = 33

دکمه بازگشت به بالا