سایت و سئوشبکه های اجتماعی

اهمیت تولید محتوا در جذب بیمار

اهمیت تولید محتوا در جذب بیمار برای مطب

امروزه اصلی‌ترین دغدغه همه پزشکان با هر تخصصی جذب بیمار می‌باشد. بیمارانی که به مطب پزشک مراجعه می‌کنند، در اصل موجب ایجاد منابع درآمدی برای او خواهند شد.‌ حال در دنیای امروزی با توجه به تبلیغات و روش‌های بازاریابی گوناگونی که وجود دارند، جذب نمودن بیماران جدید کار بسیار سختی است. یکی از بهترین ابزارهایی که در حال حاضر موجب جذب نمودن بیماران جدید به مطب پزشک می‌شود، محتوا می‌باشد. تولید محتوای پزشکی تأثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان دارد و می‌تواند موجب ایجاد تعامل و اعتمادسازی میان بیماران و پزشک شود. امروزه شیوه دسترسی به پزشک نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

در حال حاضر اگر فردی بخواهد از یک پزشک با تخصصی خاص نوبت دریافت کند، سریعاً در اینترنت به دنبال کسب اطلاعات خواهد بود. درنتیجه وقتی در اینترنت تخصص پزشک موردنظر را سرچ کند، سایت پزشکان مختلف برای او به نمایش درمی‌آیند. حال همین‌که بیمار به سایت وارد شود و خدمات شمارا ببیند، به‌تنهایی برای جذب او کافی نخواهد بود. چیزی که اهمیت دارد محتوای وب‌سایت، پیج یا کانال شما خواهد بود. درواقع بهترین روش جذب بیمار تولید محتوایی است‌ که بتواند روی او‌ اثرگذار باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استراتژی تولید محتوای سایت کلیک نمایید.

اگر بیمار وارد صفحات یا وب‌سایت شما شود و محتوا را نپسندد، سریعاً از سایت خارج‌شده و به پزشک دیگری مراجعه خواهد کرد. اما اگر محتوا مخاطب پسند و جذاب تولیدشده باشد، احتمال جذب کاربرانی که به سایت وارد می‌شوند و تبدیل آن‌ها به بیماران جدید بالاتر خواهد بود. پس تا اینجا می‌توان دریافت که با توجه به حضور گسترده مردم در فضای مجازی، تنها راه جذب بیشتر بیمار برای مطب پزشکان تولید محتوای مؤثر می‌باشد.

بهترین روش‌های تولید محتوای پزشکی برای جذب بیمار

محتواهای پزشکی در انواع و اشکال مختلفی می‌باشند؛ هر یک از انواع محتواهای پزشکی تأثیر خاصی بر روی بازدیدکنندگان دارند‌. به همین علت یک پزشک باید در وب‌سایت یا صفحات خود در فضای مجازی، از انواع محتواها استفاده  کند تا نتایج مطلوب‌تری دریافت نماید. در زیر بهترین و رایج‌ترین انواع روش‌های تولید محتوای پزشکی و سلامت را نام‌برده‌ایم:

  • محتوای متنی

محتوای متنی یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید محتوا می‌باشد که معمولاً برای کپشن نویسی و تولید مقالات وبسایت به کار می‌رود. در این روش معمولاً مفیدترین اطلاعات متنی، جذاب، گیرا و تأثیرگذار تولیدشده و منتشر خواهد گردید.

  • اینفوگرافیک‌ها

طبق تحقیقات تصاویر گرافیکی و اینفوگرافی‌ها تا سه برابر در جذب بیمار از سایر انواع محتواهای پزشکی مؤثرتر می‌باشند. به این دلیل که معمولاً محتواهای بصری بهتر در ذهن مخاطب باقی می‌مانند. نکته دیگری که وجود دارد این است که تولید محتوای پزشکي گرافیکی معمولاً ماندگارتر است. به‌این‌علت که تا مدت‌ها بر روی ذهن مخاطب اثرگذار خواهد بود. برای آشنایی با ضرورت تولید محتوای گرافیکی کلیک کنید.

  • ویدئوها

ویدئوها یک محتوای تمام و کمال برای صفحات پزشکی خواهند بود. طبق آمار بیش از ۷۲درصد افراد ترجیح می‌دهند در خصوص خدمات و محصولات، به‌جای خواندن متن، ویدئو تماشا کنند. این یعنی محتوای پزشکي ويدئويي برای همه مخاطبان جذاب خواهد بود. مخصوصاً اگر در آن بتوانید از خدمات خود توضیحاتی داده باشید و یا اینکه یک آموزش مراقبتی به بیماران ارائه دهید. این کار موجب می‌شود که محتوای ویدئویی شما بازدید بیشتری داشته باشد و در جذب بیمار مؤثرتر عمل نماید.

قوانین کلیدی تولید محتوای پزشکي چیست؟

در فضای دیجیتالی امروزی تقریباً می‌توان گفت که هیچ‌چیزی نمی‌تواند بیش از یک تولید محتوای مؤثر و هدفمند، موجب ایجاد حس اعتماد میان شما و بیماران شود‌. مخصوصاً اگر محتوای شما مفید و منحصربه‌فرد باشد. به همین علت برای تولید محتوای پزشکي می‌بایست برخی قوانین و نکات مهم را در نظر داشته باشید. در زیر به مهم‌ترین قوانین کلیدی تولید محتوای پزشکي اشاره نموده‌ایم:

اصول تولید محتوای پزشکی

  • شناخت مخاطب

مخاطب خود را بشناسید و پرسونای او را طراحی کنید. یعنی ابتدا افرادی که می‌خواهید در آینده به بیماران شما تبدیل شوند را مشخص و نیازهای آنان را موردبررسی قرار دهید. سپس بر اساس نیازهایی که دارند اقدام به تولید محتوا نمایید. وقتی محتوای شما نیاز مخاطب را برطرف کند بازدید بیشتری خواهد داشت و ترافیک سایت یا صفحه شمارا بالاتر می‌برد. پس محتوایی تولید کنید که موردعلاقه مخاطبانتان باشد.

  • قابل‌درک بودن

قابل‌درک بودن نیز دیگر اصلی است که در حین تولید محتوای پزشکي برای جذب بیمار، می‌بایست به آن دقت نمایید. شما باید محتوایی روان، ساده و گیرا تولید کنید که مخاطب بتواند به‌راحتی مفهوم آن را درک کند. مثلاً به‌جای استفاده از اصطلاحات پزشکي علمی و پیچیده از کلمات عامیانه استفاده کنید. استفاده از لحن عامیانه موجب می‌شود که بیمار با محتوای شما بهتر ارتباط برقرار نماید.

  • صبور بودن

اینکه انتظار داشته باشید با تولید محتوای پزشکي یک‌شبه ده‌ها بیمار جذب کنید، غیرمنطقی است. توجه داشته باشید که جذب نمودن بیمار به‌واسطه تولید محتوای پزشکي پروسه‌ای زمان‌بر بوده  و در طولانی‌مدت نتیجه می‌دهد. پس به‌هیچ‌عنوان عجله نکنید.

  • مداوم بودن تولید محتوا

اگر می‌خواهید محتوایی که انتشار می‌دهید تأثیر خوبی در جذب بیمار داشته باشد، آن را به‌صورت مداوم تولید نمایید. یعنی یک نظم و استراتژی خاص برای این کار داشته باشید. برفرض مثال بهتر است حداقل روزانه یک مقاله در سایت خود آپلود کنید و یا در صفحه اینستاگرام خود یک پست یا استوری قرار دهید. پس حتماً در تولید محتوا نظم داشته باشید تا نتایج بهتری دریافت نمایید.

چنانچه برای تولید محتوای متنی و گرافیکی خود نیاز به مشاوره و دریافت خدمات دارید آژانس برندینگ و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در خدمت شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 68 = 76

دکمه بازگشت به بالا