سایت و سئو

ضرورت تولید محتوای گرافیکی

ضرورت تولید محتوای گرافیکی

اهمیت تولید محتوای گرافیکی برای تبلیغات پزشکی امروزه بر هیچ شخصی پوشیده نمی‌باشد. این امر در عرصه پزشکی زمانی از اهمیت بیشتر برخوردار می‌شود که پزشک یا کلینیک درمانی قصد دارد تا در عرصه شبکه‌های مجازی نیز فعالیت نماید. در این زمان ابزار تولید محتوای گرافیکی مناسب و خوب باعث دیده شدن تبلیغات و محتوا می‌باشد. با این اوصاف اهمیت تولید محتوای گرافیکی در فضای‌های مجازی بسیار زیاد است.

آشنایی با اهمیت تولید محتوای گرافیکی

شاید شما نیز این مورد را شنیده باشید که شنیدن کی بود مانند دیدن! البته با کمی دخل و تصرف در آن برای تبلیغات پزشکی در عرصه اینترنت می‌توان بیان داشت که خواندن کی بود مانند دیدن!  اهمیت تولید محتوا از این رو در تبلیغات پزشکی بسیار زیاد است زیرا در مدت زمان کوتاهی می‌تواند اطلاعات و مشخصات بسیاری را منتقل سازد. با توجه به اینکه در دنیای امروزه، افراد زمان کمتری را برای مطالعه دارند و مایل هستند که اغلب آگهی‌ها و اطلاعیه‌ها را به صورت تصویر و صدا دریافت نمایند، لذا ابزار تولید محتوای گرافیکی نقش خود را پررنگ تر نشان می‌دهند. در این مقاله در صورت اهمیت تولید محتوای گرافیکی بیشتر توضیح داده خواهد شد.

تولید محتوای گرافیکی چیست؟

با توضیحات بالا و آشنایی با اهمیت تولید محتوای گرافیکی، باید بیان داشت که تبلیغات پزشکی به صورت تصویری یک کار تخصصی می‌باشد و به نوع محتوا وابسته است. برای اینکه تصویر شما بتواند یک پیام را منتقل سازد، لازم است تا از تصویر مناسب استفاده شود. با این توضیح می‌توان متوجه شد که قبل از ابزار تولید محتوای گرافیکی، توجه به متن مهم است. زیرا یک محتوای مناسب می‌تواند یک تصویر خوب را ایجاد نماید. برای اینکه شما بتوانید یک تولید محتوای خوب داشته باشید لازم است تا طرح و برنامه مشخصی برنامه ریزی نمایید.

آشنایی با انواع محتواهای گرافیکی:

با توجه به اهمیت تولید محتوای گرافیکی در تبلیغات پزشکی، لازم است تا انواع متفاوت آن را بشناسید. شما باید بدانید که عکس نوشته‌ها، تصاویر، اینفوگرافی‌ها، ویدئوها و تصویر گرافی‌ها، همه جز محتواهای گرافیکی محسوب می‌شوند اما جایگاه استفاده از هر کدام متفاوت می‌باشد. برای آنکه بتوانید جایگاه مناسب یک تبلیغ را متوجه شوید، لازم است تا نوع محتوا را سنجیده و بر اساس آن تصمیم گیری کنید. به طور مثال تبلیغات پزشکی در سطح یک سمینار علمی، با گرافیک‌های بچه گانه شاید گزینه خوبی نباشد و ویدیو ها انتخاب هوشمندانه‌تری باشند.

در تولید محتوای تصویری چه  المان‌هایی مهم تلقی می‌شوند؟

برای آنکه بتوانید از ابزار تولید محتوای گرافیکی خود بهترین خروجی را داشته باشید، لازم است تا با فاکتورهای مهم برای محتوای تصویری آشنا شوید. المان‌های بصری در رشته گرافیک بسیار با اهمیت می‌باشند. این المان‌ها در زیر طبقه بندی شده‌اند:

اصول طراحی محتوای گرافیکی

اگر شخصی قصد ایجاد یک محتوای بصری را دارد، لازم است تا با تک تک این المان‌ها آشنا باشد و در جایگاه مناسب خود از آن‌ها بهره ببرد.

در تولید محتوای گرافیکی باید به چه مواردی دقت نمود؟

تا به اینجا تلاش شد تا اهمیت تولید محتوای گرافیکی و المان های تاثیر گذار در این نوع از محتواها بیان شود. در ادامه 5 نکته اصلی که می‌تواند تولید محتوای تصویری شما را در تبلیغات پزشکی موثر نمایند، لیست خواهند شد:

در تولید محتوای گرافیکی باید به چه مواردی دقت نمود؟

 

  • سبک طراحی خود را مشخص نمایید.

قبل از اینکه از ابزار تولید محتوای گرافیکی استفاده نمایید، لازم است تا نوع سبک کاری خود را مشخص نمایید. به عبارت دیگر، فونت‌ها، رنگ‌ها، سایز المان‌ها و مواردی از این قبیل را مشخص نمایید. در نظر داشته باشید که پلن اولیه کار شما باید دارای توازن باشد و با محتوایی که در ذهن دارید، همگن و سازگار گردد.

  • سعی کنید تا از المان‌های تاثیرگذار بهره ببرید.

گاهاً بعضی از تصاویر و یا صحبت‌ها می‌توانند بیانگر یک خاطره و انگیزه خاصی باشند. لذا با توجه به نوع خدمات خود می‌توانید این موارد را در تبلیغات پزشکی بکار ببرید. المان‌هایی چون میدان آزادی یا تخت جمشید همیشه برای مردم ایران خاص تلقی می‌شود.

  • آمار را فراموش نکنید.

با توجه به اهمیت تولید محتوای گرافیکی در عرصه پزشکی، توجه داشته باشید که برای تاثیرگذاری لازم است تا از آمار مرتبط و قابل استناد استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که مردم مایل هستند تا همه چیز را با اعداد بسنجند. این اعداد می‌توانند به شما اطلاعات کاملی در خصوص کیفیت ارائه دهند.

  • تصاویر را فراموش نکنید.

در بحث اهمیت تولید محتوای گرافیکی، تصاویر دارای نقش پررنگی می‌باشند. اگر مایل هستید تا مفهوم و هدف شما بسیار موثر منتقل گردد، لازم  است تا از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. عکس‌هایی که تار باشند و به صورت کلی کیفیت مناسبی نداشته باشند، به سرعت بیننده را دلزده می‌کند.

  • به فضاهای خالی بها دهید.

چینش المان‌ها در کنار یکدیگر، تقسیم بندی موضوعی، قرار دادن فاصله مناسب بین کلمات و … از دیگر موارد مهم در تهیه یک محتوای گرافیکی مناسب است، که باید به آن دقت شود. در نظر داشته باشید که محتوای شلوغ نمی‌تواند موضوع را به درستی منتقل نماید.

آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ آماده است تا به شما در خصوص تولید محتوای متنی و گرافیکی مشاوره و خدمات ارائه دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 40 = 42

دکمه بازگشت به بالا