اخبار

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی: نیازمند گلوگاه نظارتی برای صنعت توریسم سلامت هستیم

توریست سلامت فردی است که با مسافرت از محل زندگی خود به کشوری دیگر، از خدمات درمانی کشور مقصد استفاده می‌کند. در واقع صنعت توریست سلامت یا گردشگری سلامت، یکی از انواع گردشگری است که با ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به مسافران و گردشگران، برای کشور درآمد ایجاد می‌کند. خوشبختانه این روزها صنعت توریسم سلامت در کشور ما به دلیل وجود مراکز درمانی مجهز و پزشکان حاذق رواج پیدا کرده است.

اخیرا علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با  اشاره به این که پزشکی ایران نه تنها در منطقه بلکه در دنیا زبانزد است درباره صنعت توریسم سلامت سخن گفت و اظهار داشت که برای بین بردن واسطه ها و انتقال توریسم ها به مراکز درمانی استاندارد، باید گلوگاه نظارتی ایجاد شود.

استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب

دکتر علی سالاریان ضمن اشاره به اینکه در زمینه توریسم سلامت باید از تجربه موفق سایر کشورها استفاده کنیم، اظهارداشت: 

توریسم سلامت نیاز به مطالعات تطبیقی و ساماندهی دارد تا عده ای دلال برای کسب سود بیشتر توریسم ها را به سمت مراکزی که از  استانداردهای لازم برخورد نیستند، سوق ندهند.

دکتر سالاریان همچنین اشاره کرد که طبق برآوردها در شرایط آشفته بازار کنونی یک میلیارد و 200 میلیون دلار گردش توریسم سلامت داریم اما این صنعت دلال محور پیش می‌رود و خاطر نشان کرد:

باید گلوگاه نظارتی با استانداردهای بالا ایجاد کنیم که سازمان نظام پزشکی با همکاری معاونت انتظامی خود می‌تواند این گلوگاه را ایجاد نماید.
با  ایجاد اداره کل سلامت الکترونیک در چند ماه اخیر مشغول مطالعات تطبیقی در زمینه توریسم سلامت هستیم و کشورهایی مانند ترکیه و هند با این که از نظر سطح پزشکی در جایگاهی پایین از ایران قرار دارند اما در زمینه توریسم سلامت موفق تر عمل کردند.
این مهم فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا با همکاری طرفین در ماه‌های آتی بتوانیم مبحث توریسم سلامت را ساماندهی کرده و خدمات بیشتری برای ترویج پیشرفت های کشور در حوزه سلامت و ارز آوری اقتصادی از این راه ارائه دهیم.

منبع: irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 39 = 42

دکمه بازگشت به بالا