بازاریابی

راهکارهای جذب بیمار دندانپزشکی

جذب بیمار دندانپزشکی؛ راهی برای موفقیت کسب و کار دندانپزشکان

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از دندانپزشکان امروزی را به خود مشغول کرده است، این است که برای جذب بیمار دندانپزشکی چه راهکارهای موثری وجود دارد؟ اهمیت بسیار زیاد موضوع ما را بر آن داشت که در ادامه به بررسی آن پرداخته و به ابهامات شکل گرفته در ذهن شما پایان دهیم.

همان گونه که می‌دانید، بازاریابی یکی از اساسی ترین مولفه های کارآفرینی می‌باشد که به معنای افزایش ارزش مشتریان و مراجعه کنندگان از طریق تولید خدمات است. ارزش اصلی در بازاریابی کلینیک دندانپزشکی همان چیزی است که مشتری به دنبال دستیابی به آن بوده و به منظور رسیدن به آن حاضر به پرداخت هزینه می2باشد. مشتریان غالباً بابت چیزی هزینه می‌پردازند که مفید بوده و نیازهای اساسی آن‌ها را برطرف کند.

ارزش آفرینی یک دندانپزشک نیز محدود به خدمات درمانی انجام شده توسط وی نشده و شامل فرآیند درمان، ایجاد ارتباط با بیمار و موارد محیطی نیز می‌شود. به یاد داشته باشید که تبلیغات یک دندانپزشک باید در بردارنده یک پیام مهم باشد. لازم است که پیام مذکور شامل یک ارزش بوده و به جای تبلیغی بودن زمینه‌ای را فراهم سازد که مخاطب انگیزه گرفته و به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نماید.

بدون شک هر چه مدیران و دندانپزشکان لایق‌تر باشند، به راحتی می‌توانند مشتریان موجود را حفظ نموده و به جذب بیمار دندانپزشکی جدید بپردازد.

روش‌های جذب بیمار دندانپزشکی جدید

روش های جذب بیمار دندانپزشکی جدید

 

  • بیماران قدیمی را فراموش نکنید!

جذب بیمار دندانپزشکی جدید نباید موجب غفلت از بیماران قدیمی گردد. اگرچه جذب بیمار جدید می تواند موضوعی بسیار جذاب باشد، اما این موضوع نباید این حس را به بیماران قدیمی منتقل کند که آن ها دیگر ارزشی برای شما ندارند. برای پیشگیری از ایجاد چنین حسی می‌توانید شماره مشتریان پیشین را ذخیره نموده و با ارسال پیام از آخرین وضعیت آن‌ها خبر گرفته و یا سایر خدمات ارائه شده را به آن‌ها معرفی کنید. این کار بدون شک حس خوبی را به آن‌ها القا می‌کند.

  • برطرف نمودن مشکلات احتمالی

در صورتی که با مشکلی در مسیر جذب بیمار دندانپزشکی جدید رو به رو شدید، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در اسرع وقت آن را برطرف سازید. به یاد داشته باشید که هیچ مجموعه ای کامل و بی نقص نبوده و تمامی مجموعه‌ها برای رفع نواقص خود تلاش می‌کنند. گاهی در بررسی روند جذب بیمار مشکلاتی ایجاد می‌شود که زمینه ناراحتی دندانپزشکان را تشدید می‌کند. بنابراین اگر یکی از مراجعه کنندگان از موضوعی شکایت کرد، پذیرای نظر و انتقاد وی بوده و بدین ترتیب مقدمات جذب او را فراهم سازید.

  • عدم شکست بیمار و کلینیک

همواره در نظر داشته باشید که بیمار و کلینیک دندانپزشکی نباید با شکست مواجه گردند. در صورتی که بیمار شکست بخورد، وفاداری وی به پزشک و کلینیک کم شده، مجدداً به مرکز مراجعه نکرده و کلینیک مورد نظر را به سایر افراد معرفی نخواهد کرد. بنابراین همیشه تلاش کنید که بیمار برنده میدان باشد. بدین منظور دو راهکار در دسترس می باشد. نخست سوددهی کمتر در مدت زمانی کوتاه که زمینه حفظ مشتری و وفاداری وی را فراهم می‌سازد و دوم استفاده از پیشنهادات گوناگون هفتگی با در نظر گرفتن خدمات متنوع. در چنین حالتی سوددهی در مقایسه با حالت نخست کمتر اما در عین حال دیده شدن توسط مخاطبان و در نتیجه افزایش تعداد آن ها بیشتر خواهد بود.

  • رفع اشتباهات مراجعین

همان گونه که می دانید بسیاری از مراجعین اشتباه کرده و ممکن است انتظارات نامعقولی از شما داشتبه باشند. این موضوع نباید سبب شود که شما این افراد را از کلینیک رانده و پذیرای آن‌ها نباشید. چرا که با این کار لطمه بزرگی به جذب بیمار دندانپزشکی خواهید زد.

در چنین شرایطی لازم است که پرسنل باتجربه وارد عمل شده و فرد را از اشتباهات خود آگاه سازند. با این کار صمیمیتی قابل توجه در میان پرسنل فعال در کلینیک و بیماران ایجاد شده و زمینه جذب بیمار دندانپزشکی فراهم می‌گردد.

  • افزایش وفاداری بیماران

با ایجاد جذابیت و تنوع در خدمات می‌توانید وفاداری بیماران به کلینیک را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. چرا که بسیاری از مراجعان علاوه بر تامین رضایت خواهان المان‌های جذاب نیز می باشند. این موضوع موجب وفاداری بیماران به کلینیک شده و شرایطی را مهیا می‌کند که بیمار، بیماران دیگر را نیز با خود به همراه بیاورد. به یاد داشته باشید که برای استفاده بیمار از خدمات متنوع نباید هزینه مازادی از وی دریافت نمایید. حتی افزایش کیفیت نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

  • حق انتخاب مراجعه کنندگان

همواره به خاطر داشته باشید که مراجعان به کلینیک دندانپزشکی حق انتخاب دارند. همان گونه که می دانید، تعداد مطب‌ها و کلینیک‌های امروزی در دنیای امروزی به طور چشمگیری در حال افزایش است. بنابراین تنها داشتن یک کلینیک تضمینی برای جذب بیمار و کسب درآمد نیست. بسیار دیده شده است که برخی بیماران از خدمات دریافتی راضی بوده، اما در عین حال به کلینیک رقیب روی آورده اند. چرا که رضایت آن‌ها یک رضایت ظاهری بوده است. به منظور جذب بیمار دندانپزشکی حس اعتماد را به مراجعین خود القا کرده و بدین ترتیب مانع مراجعه آن‌ها به کلینیک‌های رقیب شوید.

  • توجه به حرف مراجعان

برای این که متوجه خواسته بیماران شوید، با دقت کامل به آن‌ها گوش بسپارید. آن زمان که دندانپزشکان خود تصمیم به اجرای عملی گرفته و آن را به بیمار تحمیل می نمودند، به پایان رسیده است. یکی از کاربردی ترین راه‌هایی که منجر به جذب بیمار دندانپزشکی می‌شود، توجه به خواست مراجعین می‌باشد.

تبلیغات پزشکی هدفمند و تبلیغ موفق دندانپزشکی نیز می‌توانند موجب حضور بیماران جدید در مطب گردند. بنابراین نباید اثرگذاری بی‌نظیر تبلیغات پزشکی را از یاد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا