بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه بازاریابی می تواند یک رویکرد بیمار محوری باشد؟

بخش مراقبت های بهداشتی دستخوش یک تغییر اساسی و سریع شده است که عمدتاً ناشی از توجه به مصرف کننده یا بیمار است. به همین ترتیب، بازاریابان مراقبت های بهداشتی باید رویکرد بیمار محور را در بازاریابی اتخاذ کنند تا به بالاترین سطح رضایت بیمار دست یابند. این تحول در مراقبت های بهداشتی به عنوان بیمار محوری نامیده می شود. مصرف‌کنندگان مدرن، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، این اختیار را دارند که کنترل سفر مراقبت‌های بهداشتی خود را در دست بگیرند. بنابراین آنها سوال می پرسند، نگرانی ها را مطرح می کنند، در مورد گزینه های خود تحقیق می کنند و تصمیمات پزشکی خود را می گیرند.

بازاریابی بیمار محوری چیست؟

مراقبت بیمار محوری یا مراقبت مبتنی بر ارزش، در مورد تبدیل رابطه بیمار و پزشک از روش سنتی فراگیر (همان درمان برای شرایط پزشکی مشابه) به مراقبت فردی است. بیمار محوری، مراقبت های بهداشتی فردی را بر اساس نیازهای پزشکی، ترجیحات، شیوه زندگی و پیشینه منحصر به فرد بیمار تقویت می کند. نتایج بهبود یافته بیماران و پرورش اعتماد و وفاداری در روابط بیمار-ارائه‌دهنده از محبوبیت این روند در حال ظهور پشتیبانی می‌کند.

از این رو، پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که خواهان روش مراقبت بیمار محور تر هستند نیز باید استراتژی های بازاریابی خود را برای همسویی با این تغییر به روز کنند. به طور سنتی، پزشکان حجم بیماران خود را از طریق ارجاع و بازاریابی به آن منابع ارجاع افزایش می دهند. با تغییر محوری مراقبت های بهداشتی به سمت مصرف کننده، سازمان های مراقبت های بهداشتی باید تلاش های بازاریابی خود را به سمت بیماران متمرکز کنند. این امر مستلزم آن است که نیازهای پزشکی منحصر به فرد بیمار، ترجیحات، انگیزه ها، چالش ها و غیره را بدانند و درک کنند. به عبارت دیگر، استراتژی بازاریابی شما باید شامل دیدگاه های بیمار باشد و به آنچه برای آنها اهمیت دارد توجه کند.

مزایای بازاریابی بیمار محور چیست؟

چرا سازمان مراقبت های بهداشتی شما باید در بازاریابی بیمار محوری را اتخاذ کند؟ در زیر مزایایی که می توانید در بازاریابی بیمار محور منتظر آنها باشید آورده شده است.

درگیر شدن با بیمار 

همانطور که گفته شد، به لطف اینترنت و رسانه های اجتماعی، بیماران آگاه تر و توانمندتر هستند تا کنترل سفر مراقبت های بهداشتی خود را به دست بگیرند. این روند به طور قابل توجهی در بیماران Millennials و Gen-Z شایع تر است. از آنجایی که بیماران اکنون می توانند در مورد وضعیت سلامت، درمان ها و ارائه دهندگان خود تحقیق کنند، شرکت های مراقبت های بهداشتی باید با ارائه محتوای ارزشمند نسبت به برندهای خود اعتماد و اعتبار ایجاد کنند. بیمار محوری از تاکتیک های بازاریابی استفاده می کند که هدف آنها آموزش بیماران است که منجر به تعامل بهتر می شود.

یک پروفایل جامع نگر ایجاد کنید

درک نیازها، انگیزه ها و چالش های بیمار یکی از ارکان اصلی بازاریابی بیمار محور است. با استراتژی های بازاریابی سنتی، سازمان های پزشکی در درک نقاط تماس منحصر به فرد بیمار در سیستم مراقبت های بهداشتی مشکل دارند. در همین حال، بازاریابی بیمار محور با استفاده از فناوری بازاریابی دیجیتال به سازمان شما امکان می دهد از طریق استفاده از وب سایت، رسانه های اجتماعی، بررسی ها و غیره به بینش های عملی بیمار و ارائه دهنده دسترسی پیدا کند.

در نتیجه، شما تصویری جامع از بیماران ایده آل خود ایجاد خواهید کرد، که می توانید آن را با کمپین بازاریابی بیمار محوری خود برای ارائه تجربیات شخصی ترکیب کنید. با بیمار محوری، تصویر کاملی از سلامت بیمار، از جمله عوامل خطر، سابقه پزشکی و غیره خواهید داشت که باعث بهبود نتایج بیمار می شود.

شخصی سازی در بهداشت و درمان

بیماران از افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ناامید هستند. در نتیجه، آنها در مورد نحوه و مکان خرج کردن پول خود در فضای مراقبت های بهداشتی بیشتر دقت می کنند. یک تجربه شخصی سازی شده به این معناست که به عنوان افراد منحصر به فرد با سابقه و شرایط پزشکی منحصر به فرد رفتار شود. با محوریت و مرکز بیمار، می‌توانید تجربیات مرتبط و بدون دردسری برای بیمار فراهم کنید و خدمات درمانی بهتری را ارائه دهید.

بهینه سازی نیروی کار

بازاریابی بیمار محور بار تیم مراقبت های بهداشتی شما را کاهش می دهد، از فرسودگی شغلی جلوگیری می کند و از نیاز به استخدام کارمندان بیشتر اجتناب می کند.

نکات و استراتژی هایی برای بازاریابی بیمار محور

چگونه کمپین بازاریابی خود را بیمار محورتر کنید؟ در زیر چند نکته و استراتژی وجود دارد که باید بدانید.

1. یک وب سایت کاربر محور بسازید

تمرکز بر بیمار ارائه تجربیات راحت به مخاطبان هدف شما است. با این اوصاف، چه راهی بهتر از درب ورودی دیجیتال، وب سایت شما، برای نشان دادن تمرکز بر بیمار وجود دارد؟ در اینجا چندین بهترین روش طراحی وب برای بهبود تجربه کاربر آورده شده است:

  • ناوبری ساده و آسان: وب سایت شما باید با طرح بندی های واضح، منوهای بصری و محتوای سازماندهی شده به راحتی قابل پیمایش باشد. ایده ارائه یک تجربه ساده برای بازدیدکنندگان است که در آن آنها بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند، از جمله محتوای مهم شما مانند مقالات وبلاگ و صفحات خدمات، بیابند.
  • محتوای کارآمد: به یاد داشته باشید که شما وب سایت خود را برای جمعیت بیماران سرو می کنید. آنها در حال حاضر مراقبت های بهداشتی را پیچیده و ترسناک می دانند، بنابراین پیام های خود را ساده کنید و از اصطلاحات و اصطلاحات فنی اجتناب کنید. همچنین، محتوای خود را با سربرگ، نقاط گلوله و تصاویر آسان کنید.
  • طراحی حرفه ای بصری: از تصاویر، گرافیک و فیلم های حرفه ای در سراسر وب سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این، از فونت ها و رنگ های خوانا استفاده کنید که مکمل برند شما هستند. طراحی وب باکیفیت یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک تاثیر ماندگار در بین بازدیدکنندگان است.

2. از محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید

یکی از مهمترین عناصر بازاریابی بیمار محور محتوا است. با استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در نوسان کامل، اهمیت ارائه محتوای شخصی‌شده با کیفیت بالا را نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال، تلاش خود را بر روی ایجاد پروفایل های بسیار جذاب MD و برنامه های درمانی متمرکز کنید. با طراحی مجدد وب‌سایت، ایده خوبی است که پروفایل های پزشک، صفحات خدمات و برنامه‌های درمانی خود را مجدداً مرور کنید و با محتوای جذاب‌تر آن‌ها را احیا کنید.

3. پورتال های بیمار را پیاده سازی کنید

برای دستیابی به مراقبت بیمار محور، باید اطلاعات پزشکی به موقع، دقیق و شخصی سازی شده را به بیماران ارائه دهید. این هدف را می توان با پیاده سازی پورتال های بیمار در سیستم سلامت خود پشتیبانی کرد. پورتال های بیماران آنلاین به بیماران این امکان را می دهد که به اطلاعات مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند، نسخه درخواست کنند و پزشکان بدون مراجعه در مطب یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کنند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، پورتال ها به بیماران امکان دسترسی آسان به اطلاعات پزشکی ذخیره شده و شخصی سازی شده الکترونیکی را می دهند، که می تواند به طور قابل توجهی نتایج سلامتی را تغییر دهد.

  1. به رسانه های اجتماعی بروید

رسانه های اجتماعی به ابزار قدرتمندی تبدیل شده اند که پزشکان می توانند از آن برای شناسایی، تعامل و همکاری با بیماران استفاده کنند. در رسانه های اجتماعی، می توانید به صحبت های بیماران گوش دهید و در مورد امیدها، رویاها، نگرانی ها، شکایات و انتظارات آنها بشنوید.

تمرکز بر بیمار در صنعت مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای در حال اهمیت پیدا کردن است. تلاش های بازاریابی خود را حول نیازها و ترجیحات بیماران خود متمرکز کنید تا بتوانید اعتماد و اعتبار ایجاد کنید، عملکرد خود را از رقبا متمایز کنید و در نهایت نتایج درمان بیمار را بهبود بخشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 5 = 20

دکمه بازگشت به بالا