بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه از وب سایت پزشکی خود به عنوان یک ابزار بازاریابی موفق استفاده کنید؟

کلینیک ها و مطب هایی که در وب سایت پزشکی خود محتوای منظم منتشر می‌کنند و فعالیت دارند، این کار را به چند دلیل انجام می‌دهند: برای ارتباط با مردم، آموزش بیماران و بازاریابی پزشکی. محتوایی که شما در وبلاگ خود منتشر می‌کنید اگر با کیفیت باشد همچنین می‌تواند به وب سایت شما کمک کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و در واقع منجر به موفقیت سئو سایت پزشکی شما می‌شود.

سئو سایت پزشکی، دندانپزشکی و کلینیک

اهمیت وب سایت پزشکی برای بازاریابی

با وجود اهمیت استفاده از وب سایت پزشکی برای اهداف بازاریابی، اما اگر استراتژی یا تقویم محتوایی نداشته باشید، فعالیت برای وب سایت شما می‌تواند به سرعت تبدیل به یک کار وقت گیر شود. خیلی اوقات، سایت‌هایی را می‌بینیم که ماه‌ها به‌روزرسانی نشده‌اند و این موضوع می‌تواند به ضرر شما باشد. در این مقاله چند ایده وجود دارد که ممکن است به شما برای استفاده از وب سایت پزشکی خود برای اهداف بازاریابی کمک کند.

در وب سایت پزشکی در مورد چه چیزی محتوا بنویسیم؟

در حالی که موضوعات بی‌نهایتی وجود دارد که می‌توانید درباره آنها در وب سایت پزشکی خود بنویسید، چرا محتوای پزشکی خود را با آنچه که بیماران جستجو می‌کنند شروع نکنید؟ به عنوان مثال بر اساس تجزیه و تحلیل داده های Google Trends از سال 2004 تا 2020 که توسط مجله آمریکایی چشم پزشکی منتشر شد، محققان دریافتند که این بیماری های چشمی بیشترین جستجو را دارند:

  • آب مروارید
  • گلوکوم
  • نزدیک بینی

شما می‌توانید از اطلاعات به دست آمده از گوگل ترندز استفاده کنید و در کنار این کار از یک قلاب خبری اضافه کنید؛ به عنوان مثال آیا شرایط در حال افزایش است؟ آیا درمان‌های جدیدی برای این بیماری وجود دارد که شما ارائه می‌دهید؟ توجه داشته باشید که این موضوعات صرفاً درباره این بیماری‌ها نیستند، بلکه یک زاویه یا قلاب خبری اضافه دارند.

به موقع از موضوعات و تبلیغات استفاده کنید

از چالش‌های سلامتی و پزشکی روز استفاده کنید؛ به عنوان مثال در طول بیماری همه گیر کرونا بیشترین موضوع پزشکی مورد جست و جو یا کلمه کلیدی شاید پیشگیری از کرونا و درمان بیماری کرونا بود. شما باید در بهترین زمان ممکن از بهترین موضوع و تبلیغ برای بازاریابی از طریق وب سایت پزشکی خود استفاده کنید و محتوای وبلاگ خود را با تبلیغات فصلی به روز نگه دارید.

ایده دیگر این است که تبلیغات را به تعطیلات خاصی گره بزنید. به عنوان مثال، در مورد تبلیغات روز ولنتاین برای تشویق مردم به هدیه دادن لیزیک به همسر خود یا یک درمان جدید برای درمان آپنه انسدادی خواب و خروپف چیست؟

بازگشت به مدرسه در اواخر شهریور نیز زمان بسیار خوبی برای ارتقای بینایی و شنوایی است و به عنوان مثال چشم پزشکان می‌توانند از این موقعیت برای تخفیف استفاده کنند.

با یک تقویم محتوا در زمان صرفه جویی کنید

در حالی که تقریباً هر کسب و کاری دارای یک وب سایت است، تعداد کمی از آنها وبلاگی دارند که به طور منظم آن را به روز می‌کنند. وبلاگ نویسی یک رویکرد مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است که می‌تواند 13 برابر نرخ بازگشت سرمایه یا ROI برای کسب و کارها ایجاد کند.

داشتن یک تقویم محتوای برای وب سایت پزشکی می‌تواند به کاهش دو دلیل اصلی که برخی وبلاگ نویسی نمی‌کنند کمک کند: کمبود وقت و ایده. طبق گفته شرکت فناوری رشد PatientPop، دو دلیل اصلی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در وبلاگ خود به طور منظم محتوای پزشکی نمی‌گذارند، عبارتند از:

  • نداشتن زمان کافی برای نوشتن و ویرایش محتوا (40.3%)
  • ایده های کافی برای پست های تازه و معمولی وجود ندارد (35.1%)

چگونه برای یک سایت پزشکی تقویم رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟

یک تقویم محتوای وبلاگ می‌تواند با ارائه ایده های یک ماهه وبلاگ به شما برای پست گذاری منظم کمک کند. با پر کردن تبلیغات ماهانه کار خود را شروع کنید. سپس پست‌های وبلاگ را در مورد خدمات خاصی که ارائه می‌دهید، به خصوص آنهایی که مورد تقاضا هستند، اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به راه های استفاده از وب سایت پزشکی برای اهداف بازاریابی پرداختیم. وبلاگ شما همچنین می‌تواند منبع خوبی برای کمپین های رسانه های اجتماعی شما باشد. وبلاگ خود را در توییتر، اینستاگرام و دیگر پلتفرم ها تبلیغ کنید، به پست های خود لینک بدهید و مردم را تشویق کنید تا وارد سایت شما شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا