بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه ایمیل مارکتینگ برای پزشکان می‌تواند نرخ بازگشت بیماران را افزایش دهد؟

اگر شما یک پزشک، دندانپزشک یا از سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی در دنیای دیجیتال امروزی هستید، راه های متعددی برای ارتباط و تعامل با بیماران فعلی و آینده دارید. امروزه اکثر پزشکان از روش‌های بازاریابی پزشکی برای بهبود کسب و کار خود استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه رقابت در فضای دیجیتال شدید شده، روش های جذب بیماران جدید نیز خلاقانه‌تر شده است. یکی از بهترین راه ها برای دسترسی به بیماران، ایمیل مارکتینگ برای پزشکان است. در واقع، این روش یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود نرخ بازگشت بیمار است.

ایمیل مارکتینگ یا sms مارکتینگ

در حالی که بازاریابی ایمیلی به قدمت اینترنت است، بازاریابی ایمیلی پزشکی اخیراً به یکی از ضروریات بازاریابی مراقبت های بهداشتی و ارتباط با بیماران و مشتریان بالقوه تبدیل شده است و به این زودی ها از بین نمی‌رود، به خصوص زمانی که نرخ بازگشت سرمایه یا ROI را در نظر بگیرید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ برای پزشکان و نرخ بازگشت بیمار

کمپین‌های بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی از ایمیل‌ها برای تبلیغ اطلاعات مرتبط با سلامت، اخبار سلامت، محصولات، خدمات، فناوری‌های جدید و رویدادهای کلینیک یا مطب پزشکی خود استفاده می‌کنند. ایمیل مارکتینگ برای پزشکان می‌تواند در ایجاد روابط با بیماران جدید از طریق به روز رسانی در مورد عملکرد مطب شما کمک کند. بازاریابی ایمیلی همچنین می‌تواند بیماران را از تبلیغات و تخفیف ها مطلع کند. ایمیل حتی با ارتباط و درگیر نگه داشتن بیماران فعلی به بهبود نرخ بازگشت بیمار کمک می‌کند.

بازاریابی ایمیلی همچنین به شما امکان می‌دهد پیام های هدفمند و شخصی سازی شده ایجاد کنید و می‌تواند در ایجاد روابط معنادار با بیماران موثر باشد. فقط در مورد استفاده بیش از حد از ایمیل مارکتینگ در مراقبت های بهداشتی محتاط باشید. مردم گاهی اوقات با دریافت ایمیل های زیاد از یک سازمان کلافه می‌شوند.

چرا باید به طور جدی به بازاریابی ایمیلی فکر کنید؟

چرا استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با بیماران بسیار مهم است؟ موارد زیر تنها تعدادی از بهترین دلایل و مزایای ایمیل مارکتینگ برای پزشکان هستند:

مقرون به صرفه بودن ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

این یکی از بارزترین مزایای بازاریابی ایمیلی است زیرا هزینه های کمتری نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی دارد. در بازاریابی ایمیلی هیچ هزینه چاپ، هزینه تبلیغات یا هزینه پستی وجود ندارد.

روابط قوی تر با بیماران

بقای یک مرکز پزشکی موفق، بر ایجاد روابط پایدار با بیمار متکی است و تعامل با بیمار یکی از کلیدهای یک رابطه محکم و پایدار است. یکی از اهداف شما در بازاریابی ایمیلی حفظ تعامل دائمی با بیماران است. با استراتژی ایمیل مارکتینگ به بیماران خود یادآوری می‌کنید که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید.

آموزش ارتباط با بیمار

جذب مخاطبین جدید

با تشویق بازدیدکنندگان وب سایت خود به ثبت نام در لیست ایمیل یا خبرنامه ماهانه خود، مخاطبین بیشتری جذب خواهید کرد. همچنین شانس اینکه مشترکین آن ایمیل ها را برای اعضای خانواده و دوستان خود ارسال کنند یا آنها را با ارتباطات خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، افزایش می‌دهید.

افزایش فروش

تحقیقات نشان می‌دهد که ایمیل یکی از موفق ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال در وب است و فروش بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی ایجاد می‌کند. با هر تبلیغ ایمیل جدید، می‌توانید به مشتریان بالقوه این امکان را بدهید که روی لینک ها کلیک کنند و فوراً فراخوان خود را دنبال کنند. ایمیل معمولاً حدود 23 درصد از فروش شما را تشکیل می‌دهد و بازگشت سرمایه آن دو برابر میانگین سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین است.

آشنایی با تبلیغات پزشکی در فضای مجازی

انواع مختلف کمپین های بازاریابی ایمیلی پزشکی

انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی ایمیلی وجود دارد که توسط مراکز مراقبت های بهداشتی استفاده می‌شود. برخی از انواع محبوب تر ایمیل مارکتینگ برای پزشکان عبارتند از:

ایمیل های خبرنامه

خبرنامه های ایمیل راهی آموزنده برای ایجاد روابط بلندمدت با بیماران شماست. آنها یک ابزار بازاریابی و ارتباطات قدرتمند هستند که معمولاً برای اطلاع رسانی به بیماران در مورد آخرین اخبار، نکات یا به روز رسانی های سلامت ارسال می‌شوند.

شکل‌های مختلفی از خبرنامه‌های ایمیلی وجود دارد که حاوی طیف وسیعی از محتوای متنوع است. محتوا بستگی به چیزی دارد که مطب شما می‌خواهد به آن دست یابد.

ایمیل های کاتالوگ

بازاریابی ایمیلی کاتالوگ مانند بازاریابی ایمیلی خبرنامه است. با این حال، ایمیل‌های کاتالوگ بیشتر بر اشتراک‌گذاری تصاویر و توضیحات کوتاه محصولات و خدمات تمرکز دارند.

ایمیل های تعاملی

این ایمیل‌ها معمولاً زمانی ارسال می‌شوند که از بیمار یا مشتری احتمالی خود می‌خواهید که اقدام خاصی را انجام دهد. به عنوان مثال، ممکن است ایمیلی بفرستید و از آنها بخواهید فرمی را با اطلاعات تماس اولیه پر کنند. پس از دریافت فرم تکمیل شده آنها، یک ایمیل تأیید یا تشکر ارسال می‌کنید.

سخن پایانی

بازاریابی ایمیلی (Email marketing) از بسیاری جهات به کسب و کار پزشکی شما کمک می‌کند و یک راه موثر و ارزان برای دسترسی منظم به بیماران است. ایمیل مارکتینگ برای پزشکان ارتباط مستقیم با بیماران بالقوه را تسهیل می‌کند و تعامل با بیماران را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 10 =

دکمه بازگشت به بالا