بازاریابیمطالب آموزشی

نکات بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان

پلتفرم های رسانه های اجتماعی نقش مهمی در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال دارند. آن‌ها میلیاردها نفر را به هم متصل می‌کنند و فرصت‌ها و ابزارهای بی‌شماری را برای تبلیغ خدمات خود در اختیار دندان‌پزشکان قرار می‌دهند. چه بخواهید برای مطب دندانپزشکی خود آگاهی از برند ایجاد کنید یا بیماران بیشتری را جذب کنید یا بخواهید رابطه خود را با بیماران موجود بهبود بخشید، اینستاگرام یک بستر عالی برای شماست. موفقیت در بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان نکاتی دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

اهمیت بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان

و وقتی صحبت از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف در تبلیغات دندانپزشکی می‌شود، این اینستاگرام است که در بین دندانپزشکان محبوبیت آشکاری دارد. با این حال، اگر قصد دارید مطب دندانپزشکی خود را از طریق اینستاگرام تبلیغ کنید، باید به شما هشدار دهیم که هیچ شباهتی به سایر کانال های رسانه های اجتماعی ندارد.  بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان به شدت با بازاریابی لینکدین متفاوت است، زیرا هر دو پلتفرم اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

در ادامه اصول و نکاتی را درباره  بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان ارائه می دهیم.

چرا دندانپزشکان باید در یک پلتفرم رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام بازاریابی کنند؟

بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان به آنها اجازه می دهد تا با افراد بیشتری نسبت به قبل ارتباط برقرار کنند. در مورد محتوا، اینستاگرام به دندانپزشکان کانال های متعددی را برای تبلیغ برند خود ارائه می دهد. با استفاده از اینستاگرام، دندانپزشکان می توانند عکس ها و فیلم ها را در صفحه اصلی اینستاگرام یا استوری اینستاگرام خود قرار دهند. این تنوع به دندانپزشکان آزادی خلاقانه زیادی می دهد که چه چیزی و کجا پست کنند تا به مخاطبان اختصاصی دسترسی پیدا کنند.

مهمتر از همه، استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند  اینستاگرام به عنوان عناصر استراتژی بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی شما می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند. با اینستاگرام، می‌توانید رویکرد شخصی‌تری برای تبلیغ مطب دندان‌پزشکی خود و ایجاد رابطه قوی‌تر با بیماران فعلی خود داشته باشید. همچنین می تواند به جذب بیماران جدید کمک کند.

نحوه بازاریابی مطب دندانپزشکی خود در اینستاگرام

اکنون که می دانید چرا باید مطب دندانپزشکی خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید، وقت آن است که چند ترفند در مورد نحوه انجام آن را بیاموزید. همانطور که توضیح داده شد، اینستاگرام راه های متعددی برای تبلیغ یک کسب و کار و دستیابی به مخاطبان هدف شما ارائه می دهد. با این حال، وقتی صحبت از دندانپزشکی به میان می‌آید، مشارکت بیمار، محتوای پشت صحنه و مسابقات اشتراک‌گذاری عکس برخی راه های بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان هستند.

  • بیماران خود را جذب کنید. داستان های بیماران خود را به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید که بازخورد مثبت خود را در مورد خدمات شما به اشتراک بگذارند. انجام این کار راهی فوق‌العاده برای اثبات اجتماعی است که شما یک متخصص دندانپزشکی قابل اعتماد هستید.
  • محتوای پشت صحنه را به اشتراک بگذارید نشان دادن نحوه عملکرد مطب شما در پشت صحنه راهی عالی برای نشان دادن جنبه شخصی تری از کسب و کار شما است، چه از طریق بازاریابی محتوای بصری باشد یا بازاریابی ویدیویی. ممکن است در ابتدا جذاب ترین ایده به نظر نرسد، اما دنبال کنندگان شما این رویکرد را دوست خواهند داشت.
  • یک مسابقه اشتراک گذاری عکس ترتیب دهید. چندین ایده برای مسابقه دندانپزشکی وجود دارد که می توانید در اینستاگرام اجرا کنید. هنگام سازماندهی، هشتگی را انتخاب کنید که می‌خواهید بیمارانتان عکس‌هایشان را زیر آن به اشتراک بگذارند و انگیزه مؤثری ایجاد کنید (مثلاً یک هدیه یا خدمات با تخفیف).

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، چند نکته ساده تر برای  بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان وجود دارد :

  • عکس ها و فیلم های واقعی مطب خود را ارسال کنید.
  • بیماران خود را در استوری های اینستاگرام خود معرفی کنید.
  • یک جدول زمانی برای پست های خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که محتوای خود را به طور منظم به اشتراک می گذارید.
  • رویدادهای دندانپزشکی را تبلیغ کنید، به خصوص اگر در آنها شرکت می کنید.
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
  • با استفاده از کانال‌های مختلف کمپین‌های بازاریابی اینستاگرامی متنوع ایجاد کنید.

حتما یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام راه اندازی کنید

تنها چیزی که برای شروع بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان یاز است، ایجاد یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی است. وقتی نوبت به آن می رسد، شما دو گزینه دارید. می توانید به عنوان یک کاربر معمولی ثبت نام کنید یا یک حساب تجاری راه اندازی کنید. با این حال، وقتی صحبت از اینستاگرام برای دندانپزشکان می شود، این دومی است که پتانسیل بازاریابی اینستاگرام را کاملاً باز می کند.

هنگام استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام، می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به مطب دندانپزشکی خود مانند آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری آن را در اختیار فالوورهای خود قرار دهید. شما همچنین به داده های کسب و کار دسترسی خواهید داشت و بینشی از فالوورهای خود را در اختیار شما قرار می دهد.

پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید

قبل از اینکه ایده های پست دندانپزشکی خود را اجرا کنید، باید پروفایل اینستاگرام خود را تنظیم و بهینه کنید. این چیزی است که بسیاری از متخصصان دندانپزشکی از آن غفلت می کنند و معتقدند که این پست های آنها است که بیشترین اهمیت را دارد.

  • اسم مطب: اول از همه، مطمئن شوید که نام پروفایل شما کوتاه و قابل تشخیص است.
  • تصویر را اضافه کنید: لوگوی دفتر یا تصویر خود را درج کنید تا مخاطبان به راحتی پروفایل شما را تشخیص دهند.
  • توضیحات را بنویسید: به مخاطبان خود بینشی از خدمات خود ارائه دهید. مواردی را که خدمات شما را منحصر به فرد می کند برجسته کنید و در صورت امکان جوایز و دستاوردهای دندانپزشکی خود را نیز درج کنید.
  • یک لینک به وب سایت دندانپزشکی خود اضافه کنید.

از استوری اینستاگرام خود بهره ببرید

اگرچه ممکن است استوری های اینستاگرام در بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان کمی نامحسوس به نظر برسند، اما به زودی متوجه خواهید شد که آنها قدرتمندترین ابزاری هستند که پلتفرم ارائه می دهد. به زبان ساده، استوری های اینستاگرام ویدیوها یا عکس های کوتاهی هستند که می توانید به استوری خود اضافه کنید. سپس محتوا به مدت 24 ساعت برای فالوورهای شما قابل مشاهده است و پس از پایان این دوره ناپدید می شود.

چه چیزی این ویژگی را بسیار قدرتمند می کند؟ خوب، برای شروع، استوری اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه را در سراسر جهان جذب می کند. ثانیاً، آنها دارای ویژگی‌های سرگرم‌کننده متعددی هستند که به کسب‌وکارهایی مانند مطب‌های دندانپزشکی اجازه می‌دهد تا با محتوای خود خلاق شوند. اینها شامل نظرسنجی، استیکرهای تعاملی، گیف ها، فیلترها، سوالات و موارد دیگر است.

محتوای جذاب ایجاد کنید

ناگفته نماند که تنها راه موفقیت در  بازاریابی اینستاگرام برای دندانپزشکان ارسال محتوای جذاب است. محتوای شما باید متنوع و هیجان انگیز باشد. در غیر این صورت، مخاطبان شما به سرعت خسته می شوند و علاقه خود را به تمرین شما از دست می دهند. خوشبختانه، اینستاگرام امکانات فراوانی را برای ارسال پست ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد همه چیز را از عکس‌ها و ویدیوهای استاندارد گرفته تا داستان‌های بومرنگ و تبلیغات به اشتراک بگذارید.

در اینجا چندین ایده برای جذاب کردن پست های اینستاگرام برای مطب های دندانپزشکی وجود دارد:

  • پست های آموزشی در مورد بهداشت و سلامت دندان
  • حقایق جالب در مورد دندانپزشکی
  • فیلم ها و عکس های پشت صحنه
  • تورهای اداری
  • مسابقه و هدایای دندانپزشکی اینستاگرام
  • میم ها و جوک های دندانپزشکی
  • توصیفات بیماران

در انتها فراموش نکنید که با فالوورهای خود تعامل کنید؛ ارسال منظم پست مهم است اما تعامل با فالوورهای اینستاگرام نیز بسیار اهمیت دارد. تعامل با کاربران دو مزیت اصلی دارد. اول از همه، فالوورهای شما را جذب می کند و باعث می شود احساس کنند شنیده می شوند و ثانیاً، تعامل باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام پست‌های رسانه‌های اجتماعی دندانپزشکی شما را مرتبط‌تر بخواند و آنها را در فید اصلی فالوورهای شما قابل مشاهده نگه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 + = 76

دکمه بازگشت به بالا