بازاریابی

بازاریابی offline-online در حوزه پزشکی

بازاریابی offline-online در حوزه پزشکی

اگر شما دارای سایت کلینیک و یا مطب می‌باشید باید برای بهینه سازی کارکرد بازاریابی آنلاین و آفلاین در حوزه پزشکی اقدام نمایید. هر یک از پزشکان برای اینکه برندسازی پزشکی خود را گسترش دهند از بازاریابی آنلاین و آفلاین استفاده می‌کنند. این مسئله در مورد افزایش دادن تعداد مراجعه کنندگان سایت کلینیک هم صدق می‌کند و باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

بخش گسترده‌ای از استراتژی بازاریابی‌هایی که مربوط به محتوا نویسی می‌باشد آنلاین است. اگرچه این بدین معنا نمی‌باشد که شما باید بازاریابی آفلاین را در حوزه پزشکی به طور کلی فراموش کنید. صرف نظر از نوع استراتژی‌هایی که در بازاریابی آنلاین و آفلاین به کار می‌رود باید بدانید هدف اصلی آن جذب مراجعه کننده بیشتری در سایت کلینیک می‌باشد.

تفاوت‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین در حوزه پزشکی

برخی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در مورد بازاریابی آنلاین و آفلاین حوزه پزشکی وجود دارد عبارت می‌باشد از:

تفاوت های بازاریابی online-offline

  1. روشی که محتوا توزیع می‌شود:

یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین دو بازاریابی offline-online در مورد سایت‌های کلینیک وجود دارد چگونگی انتشار و توزیع پیدا کردن محتوای درون سایت و یا بیرون سایت می‌باشد. در بازاریابی آفلاین محتواهایی که تولید می‌شود اصولاً به صورت فردی و یا چاپی می‌باشد. اما در بازاریابی‌های آنلاین هر یک از محتواها به صورت آنلاین است که آن‌ها را می‌توانید در سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های تبلیغاتی، فضای مجازی توزیع کنید. در بازاریابی آنلاین برای توسعه پیدا کردن محتوا محدودیت های بسیار کمی وجود دارد  به همین دلیل شما می‌توانید در حوزه پزشکی از بازاریابی آنلاین تولید محتوا برای تکمیل کردن بازاریابی آفلاین استفاده کنید. آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در زمینه تولید محتوای پزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

  1. تعداد افرادی که به آن‌ها دسترسی دارند:

در بازاریابی آنلاین شما قادر هستید که از طریق شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان و مراجعه کنندگان خود استفاده نمایید. در مقایسه با سمینارها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها باید بدانید که تعداد افراد در بازاریابی online بسیار بیشتر است. شما می‌توانید در بازاریابی آنلاین یک ایمیل بفرستید و با کلیک کردن روی آن تعداد زیادی از مراجعه کنندگان خود را از خدماتی که برای حوزه پزشکتان ارائه می‌دهید آگاه سازید. این لینک‌هایی که شما ارسال می‌کنید و در محتوای خود قرار می‌دهید رتبه‌تان را در موتورهای جستجو بسیار بالاتر می‌برد.

  1. آمادگی مردم برای به اشتراک گذاری محتوا:

در بازاریابی آفلاین یکی از مهم‌ترین بازاریابی‌هایی که نقش مهمی در اشتراک گذاشتن محتواها بر عهده دارد، روش دهان به دهان می‌باشد. شما باید بدانید همین روش بازاریابی دهان به دهان در بازاریابی آنلاین هم اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد از طریق اشتراک گذاری مطالب اطلاعات و خدمات حوزه پزشکی را در هر تخصصی که می‌باشد به دیگران هم ارسال می‌کنند. اینکه شما تنها در خانواده و دوستان خود بتوانید بازاریابی آفلاین را آغاز کنید بسیار مهم است، ولی با بازاریابی online تعداد بسیار بیشتری را می‌توانید به عنوان مراجعه کننده به دست آورید.

  1. ویروسی شدن محتوا:

در بازاریابی آنلاین محتواهایی که در مورد حوزه پزشکی نگاشته می‌شود، در شبکه های اجتماعی و با مقایسه بازاریابی آفلاین امکان ویروسی شدن آن‌ها بیشتر می‌باشد. در بازاریابی offline شما از روش‌های تبلیغات پزشکی باید استفاده کنید که هزینه آن‌ها نسبتاً تا حدودی بالاتر از روش‌های دیگر است اینکه در تلویزیون، اخبار، تراکت، رادیو بخواهید خدمات خود را معرفی کنید بدون شک هزینه بیشتری دارد و شاید بسیاری از افراد هم آن را مشاهده نکنند. اما در بازاریابی آنلاین تمامی پلتفرم‌ها گزینه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات دارند که هزینه آن‌ها هم مناسب‌تر می‌باشد.

  1. مقدار محتوایی که تولید می‌شود:

در بازاریابی آفلاین برای حوزه پزشکی تنها یک سخنرانی کافی است که شما انجام دهید. شما در این نوع بازاریابی می‌توانید افراد را دور هم جمع کنید و از خدماتی که ارائه می‌دهید صحبت نمایید. اما باید بدانید برای بازاریابی online به تداوم و ثبات نیاز بسیار زیادی دارید. این مسئله شما تنها با یک مقاله بتوانید در بازاریابی آنلاین مراجعه کنندگان بیشتری را جذب کنید تا حدودی محال است، به همین دلیل باید به طور دائم محتوا تولید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 60

دکمه بازگشت به بالا