بازاریابیمطالب آموزشی

پرسونا در مراقبت های بهداشتی و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما

بازاریابی پزشکی یک تخصص منحصر به فرد است که نیاز به درک شخصیت های مختلف بیماران و نحوه تعامل آنها با استراتژی بازاریابی دیجیتال شما دارد. پرسونا در مراقبت های بهداشتی افراد واقعی را تجسم می کند که به عنوان نمایندگان بیماران مختلف در بازار هدف شما عمل می کنند. پرسوناها به شما این امکان را می دهند که بفهمید چه چیزی باعث جذب بیمار، ناامیدی ها و رضایت آنها می شود. با ارائه محتوای پزشکی مناسب برای همه پرسونا ها، می توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

اهمیت پرسونا در مراقبت های بهداشتی

پرسوناها راهی برای انسانی کردن استراتژی بازاریابی پزشکی شما هستند. پرسونا در مراقبت های بهداشتی به شما درک بهتری از اینکه بیماران شما چه کسانی هستند و از مطب شما چه می خواهند به شما می دهند. پرسوناها تشخیص خواسته های منحصر به فرد بیمارتان را ساده می کنند. با استفاده از شخصیت‌ها در استراتژی بازاریابی خود، می‌توانید ببینید که چگونه افراد مختلف از خدمات شما استفاده می‌کنند و اطلاعاتی را برای نیازهای پزشکی خود جمع‌آوری می‌کنند.

چگونه پرسونای بیمار خود را بسازید

ایجاد شخصیت های بازاریابی پزشکی یا پرسونا در مراقبت های بهداشتی می تواند زمان بر باشد، اما ارزش تلاش را دارد. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

بررسی بیماران فعلی شما

نظرسنجی از بیماران و مشتریان فعلی شما به شما ایده خوبی می دهد که بیمار معمولی شما کیست. می توانید از آنها در مورد اطلاعات جمعیت شناختی، نیازهای پزشکی و ترجیحات آنها بپرسید. با درک پایگاه بیمار فعلی خود، می توانید پرسونای دقیق تری ایجاد کنید.

به دنبال الگوها باشید

به دنبال الگوهایی در رفتار آنها باشید. به چه چیزی اهمیت می دهند؟ چه چیزی آنها را ناامید می کند؟ اهداف آنها چیست؟ همانطور که در حال ساختن پرسونا در مراقبت های بهداشتی هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ دو بیمار دقیقاً شبیه هم نیستند. با این حال، احتمالاً شباهت هایی بین گروه های مختلف بیماران وجود خواهد داشت. وقتی روی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کار می کنید، حتماً به همپوشانی هایی که متوجه می شوید توجه کنید.

با تیم خود صحبت کنید

اعضای تیم  مطب شما احتمالاً بینش های ارزشمند زیادی در مورد بیماران شما خواهند داشت که ممکن است شما آنها را در نظر نگرفته باشید. از آنها در مورد تعامل آنها با بیماران و آنچه از آنها آموخته اند بپرسید. این کار به شما کمک می کند تا پرسوناهای دقیق تری ایجاد کنید.

از منابع آنلاین استفاده کنید

استفاده از منابع آنلاین مانند Google AdWords برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد بازار هدف خود راهی عالی برای تکمیل تحقیقات شما است. این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که جمعیت‌شناسی و علایق خاصی را هدف قرار دهید و درک بهتری از اینکه چه کسانی بیمارانتان هستند، می‌دهند.

چگونه پرسوناهای بیماران از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما سود می‌برند

با ایجاد پرسونای دقیق برای بیمار، می توانید جنبه های زیر را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بهبود بخشید:

  • طراحی وب سایت

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود، پرسوناها می توانند با درک نحوه تعامل انواع مختلف بیماران با وب سایت شما، به شما کمک کنند تا تجربه کاربرپسندتری ایجاد کنید.

  • کپی رایتینگ

کپی رایتینگ حوزه دیگری است که برای پرسونا ها ممکن است مفید باشند. با درک انگیزه ها و نگرانی های هر شخصیت، می توانید نسخه ای بنویسید که برای مخاطب شما جذاب باشد.

  • سئو

سئو یک استراتژی بازاریابی دیجیتال حیاتی برای مطب های پزشکی است. با درک شخصیت های مختلف، می توانید محتوای بهینه سازی شده ای ایجاد کنید که برای هر بیمار جذاب باشد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی دیجیتال مهم برای پزشکان است. پرسوناها به شما این امکان را می دهند که به طور مستقیم برای گروه های خاصی بر اساس نیازها و علایق آنها بازاریابی کنید. با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید مشتریان فعلی خود را نگه دارید و در عین حال به طور بالقوه با بیماران احتمالی ارتباط برقرار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا