مدیریتمطالب آموزشی

کدام نوع آموزش کارمندان کلینیک پزشکی برای شما مناسب است؟

کارکنان آموزش ندیده می‌توانند ناخودآگاه قرار ملاقات با بیماران را کاهش دهند و به درآمد کلینیک شما آسیب جدی وارد کنند. با این حال کارمندان نمی‌توانند بیش از 50 درصد از بیماران جدیدی را که تماس می‌گیرند جذب کنند. در حالی که کارکنان شما قصد دارند بهترین کار را برای مطب شما انجام دهند، فقدان آموزش کارمندان کلینیک پزشکی ممکن است مانع از افزایش نرخ تبدیل شود. با آموزش مناسب، آنها قادر خواهند بود تا 70 درصد ویزیت بیماران را افزایش دهند و تجربه بهتری را هنگام مراجعه بیماران به مطب شما ارائه دهند. کارکنان آموزش دیده نیز می‌توانند به شما در افزایش ارجاع بیماران و افزایش درآمد کلینیک کمک کنند.

اهمیت آموزش کارمندان کلینیک پزشکی

پشت سر هر پزشک بزرگ، تیمی از کارمندان هستند که در عملیات روزانه این مطب مشارکت دارند. کارکنان اولین نقطه تعامل برای بیماران هستند و بنابراین نیاز به مهارت های حرفه ای دارند. آنها باید درک کاملی از برند و محصولات شما داشته باشند، باید برای تبدیل سوالات به بیمار آموزش ببینند و با احترام و شفقت با هر بیمار رفتار کنند. در حالی که بیشتر این مهارت‌ها باید در طول فرآیند استخدام در نظر گرفته شوند، اما کسب آنها از طریق آموزش‌های ویژه تمرین امکان‌پذیر است. اگرچه هر عملی الزامات منحصر به فردی دارد، برخی از زمینه های رایج بهبود عبارتند از: خوشامدگویی به بیماران، ایجاد احساس راحتی در هنگام ملاقات، آداب معاشرت تلفنی، بهینه سازی برنامه ریزی قرار ملاقات، رسیدگی به پرونده های بیمه و اطمینان از بررسی های خوب برای مطب شما.

در اینجا برخی از آموزش های ساده اما ضروری که باید برای کادر پزشکی خود در نظر بگیرید آورده شده است:

آموزش تلفنی کارمندان کلینیک پزشکی

در حالی که ممکن است فکر کنید بزرگترین نگرانی شما این است که بیماران بیشتری با شما تماس بگیرند، چالش واقعی زمانی شروع می‌شود که مردم شروع به تماس با مطب شما می‌کنند، اما کارکنان شما به اندازه کافی برای تبدیل تماس گیرندگان به بیمار آموزش ندیده اند. آیا کارکنان شما به اندازه کافی آموزش دیده یا مجهز هستند تا این افراد بالقوه را به بیمار تبدیل کنند؟ اولین تماسی که بیماران جدید با مطب پزشکی شما خواهند داشت با شخصی است که به تلفن های شما پاسخ می‌دهد. اگر این تجربه به خوبی پیش نرود، این احتمال وجود دارد که مشتری بالقوه تماس نگیرد، یا بدتر از آن، ممکن است حتی به سایر بالقوه‌ها در مورد اولین تجربه نه چندان خوشحال خود از تمرین شما بگوید.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

شما در نهایت فرصت های زیادی را از دست خواهید داد فقط به این دلیل که کارکنان شما به درستی برای رسیدگی به تماس آموزش ندیده اند. بنابراین باید مطمئن شوید که فردی که به تلفن های شما پاسخ می دهد به درستی آموزش دیده است و دانش لازم برای اطلاع رسانی به تماس گیرنده و رفع نوبت را دارد.

متاسفانه، بسیاری از پزشکان با این مشکل مواجه هستند و تعجب می‌کنند که چرا از هر ده تماس گیرنده بیش از دو نفر را تبدیل نمی کنند. اگر تماس‌های تلفنی زیادی دریافت می‌کنید اما می‌توانید فقط چند قرار ملاقات رزرو کنید، وقت آن است که روی کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنید و نرخ بسته شدن بیماران جدید را افزایش دهید.

فروش مزایا، نه محصولات

بسیار معمول است که با مطب پزشک تماس بگیرید و به لیستی از خدماتی که برای شما جذابیتی ندارد گوش دهید. آزاردهنده است و ممکن است بیمار بالقوه را دور کند. بنابراین، شما باید کارکنان خود را برای اتخاذ رویکردی مبتنی بر سود آموزش ببینید که باعث می‌شود بیماران خدمات شما را بخواهند و از شما وقت ملاقات بخواهند. فقط با ارائه دلیلی برای مراجعه به مطب برای بیماران احتمالی، می‌توانید برنامه قرار ملاقات خود را تکمیل کنید. همچنین، کارکنان آموزش دیده شما باید به اطلاعاتی مجهز باشند که بیماران هنگام تماس با مطب شما از آنها درخواست می کنند. یک کارمند آگاه به بیمار آینده نگر کمک می کند تا در اولین بازدید از مطب شما احساس راحتی کند.

 آموزش کارمندان کلینیک پزشکی برای زبانی مطمئن و مودبانه

کارکنان بخش جلو، چهره عمل پزشکی شما هستند. آنها اولین نقطه تماس با بیماران شما هستند – درست از برنامه ریزی قرار ملاقات تلفنی تا استقبال از آنها در مطب – کارکنان دفتر جلوی شما لحن را برای قرار ملاقات تعیین می کنند. از آنجایی که بیشتر زمان تعامل بیمار با کارکنان دفتر سپری می شود، مهم است که کارکنان شما مؤدب و آموزش دیده باشند. اغلب، انتخاب اشتباه کلمات یا لحن صدا ممکن است پاسخ‌های منفی را از سوی بیماران برانگیزد. فعل و انفعالات معمول ممکن است تاثیر زیادی بر احساس بیمار نسبت به عمل شما داشته باشد.

زبان بدن کارمندان کلینیک پزشکی

همانطور که بیماران به کلماتی که کارکنان شما به آنها می‌گویند پاسخ می‌دهند، به زبان بدن نیز پاسخ می‌دهند. بنابراین، مهم است که تیم شما در برقراری ارتباط صحیح پیام ها از طریق حرکات بدن و ژست های خود آموزش دیده باشد. به عنوان مثال، صاف نشستن، برقراری تماس چشمی و لبخند زدن به ایجاد یک محیط گرم و حرفه ای کمک زیادی می کند.

برخورد با بیماران آزرده

اغلب یک بیمار تماس می‌گیرد و در مورد اتفاقی که در مطب شما رخ داده و ربطی به کارمندان دفتر جلو ندارد، شکایت می‌کند. با این حال، از آنجایی که کارکنان بخش جلویی همیشه بیشترین نارضایتی بیماران را تحمل می‌کنند، منطقی است که آنها را در مورد نحوه برخورد با بیماران عصبانی آموزش دهیم. ارائه آموزش های مورد نیاز در جهت درست، تفاوت زیادی در عملکرد و رضایت شغلی کارکنان شما ایجاد می کند.

مشارکت بیمار

مشارکت بیمار شامل پردازش اطلاعات حیاتی و تبدیل مراقبت از خود به بخشی از زندگی بیماران است. برای اینکه بیماران را درگیر سلامت خود کنید، باید استراتژی هایی را اجرا کنید که مشارکت بیمار را درگیر و تشویق کند. می‌توانید برنامه‌ای تهیه کنید تا کارکنان هنگام تعامل با بیماران از آن پیروی کنند. همچنین می‌توانید مهارت های ارتباطی را بخشی از آموزش اجباری کارکنان قرار دهید.

جدیدترین فناوری ها

فناوری جدید می‌تواند نقش مهمی در افزایش کارایی داشته باشد، اما کارکنان شما باید آموزش ببینند تا پتانسیل کامل آن را به فعلیت برسانند. برای اینکه همه کارمندان در یک صفحه باشند، آموزش را در اولویت کار خود قرار دهید. نظرسنجی‌های کارکنان در شناسایی کارکنانی که برای رفع شکاف‌های مهارت‌های فن‌آوری‌شان نیاز به آموزش بیشتری دارند، بسیار مفید است. همچنین می‌توانید آزمایش‌های فناوری لازم را انجام دهید تا ببینید کارکنان شما چقدر برای استفاده از سیستم‌ها آموزش دیده‌اند. همانطور که کارمندان شما مهارت پیدا می کنند، می توانید آموزش های پیشرفته را در نظر بگیرید.

ارائه خدمات بیمار محور

باید برای کارکنان خود روشن کنید که ارائه خدمات استثنایی به مشتریان یک گزینه نیست، بلکه برای هر کارمندی اجباری است. کارکنان شما باید اهمیت ارائه خدمات عالی به بیماران و خانواده هایشان را درک کنند. بسیار مهم است که کارکنان را در قبال تجربه بیمار و اینکه چگونه در نهایت به این عمل رتبه بندی می‌کنند، مسئول بدانیم. بنابراین بسیار مهم است که کارکنان را به گونه ای آموزش دهید و توسعه دهید که بر ارزش اصلی کار شما در ارائه خدمات عالی تأکید کند.

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت آموزش کارمندان کلینیک پزشکی و روش‌های آن پرداختیم. از پاسخگویی به تلفن ها گرفته تا آموزش بیماران و دریافت پرداخت ها، هر یک از کارکنان باید تا حد امکان آموزش ببینند. کارکنان شما باید درک اساسی از ابزارها و سیستم های موجود در کلینیک شما داشته باشند، در صورتی که شرایط اضطراری پیش بیاید و شما به کسی نیاز دارید که در این موارد به شما کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 + = 81

دکمه بازگشت به بالا