مدیریت

جذب بیمار پس از راه اندازی کلینیک

چگونه می‌توان پس از راه اندازی مطب و کلینیک، بیمار جذب نمود؟

پس از راه اندازی مطب و کلینیک، بزرگترین هدف شما می بایست در جذب بیمار باشد اما با توجه به اینکه هم اکنون مطب‌ها و کلینیک‌های بسیاری در سطح شهر دایر می‌باشند، چگونه می توان بیماران را به سمت خود جذب کرد؟ در گذشته که میزان بیماری‌ها و جمعیت تا این میزان زیاد نبود؛ شاید بحث تبلیغات پزشکی و نگرانی در خصوص جذب بیمار بی‌معنی تلقی می‌گردید اما امروزه این مورد بیش از هر زمان دیگری با اهمیت است.

خوشبختانه فضاهای آنلاین، فرصت خوبی را فراهم نموده اند تا افراد بتوانند در عرصه تبلیغات پزشکی فعالیت کنند. در ادامه 9 راهکار اصلی عنوان شده است که با پیروی از آنان می‌توان، مراجعین خود را افزایش داد.

مراحل جذب بیمار پس از راه اندازی کلینیک و مطب

 

  • عضو شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام باشید.

چنانچه پس از راه اندازی مطب و کلینیک به دنبال جذب اعتماد بیماران می‌باشید، شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می‌توانند بسیار مفید باشند. بسیاری از افراد تنها از طریق مشاهده می توانند صحت یک گفتار را تایید نمایند. لذا با توجه به اینکه در روز هزاران نفر از اینستاگرام بازدید می‌نمایند و با توجه به اینکه این پلتفرم بر اساس تصویر گسترش یافته است، لذا می‌تواند یک بستر خوب برای تبلیغات پزشکی و بیان نمودن تخصص و مهارت‌های خود در قالب عکس و فیلم باشد. محتوای اینستاگرام می‌بایست بر اساس یک اصولی در شبکه درج شود، استفاده از این ابزار دیجیتال مارکتینگ نیازمند صرف زمان و برنامه ریزی دقیقی است. به طور مثال به جز درج تصاویر خوب، تولید محتوای مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت آشنایی با خدمات متنوع مدیریت اینستاگرام کلیک کنید.

  •  وب سایت داشته باشید.

یکی دیگر از روش‌های جذب بیمار، راه اندازی یک وب سایت مناسب است که از طریق آن بتوان خیلی راحت با بیمار تعامل داشت و پاسخ سوالات مد نظر وی را در اختیار ایشان قرار داد. داشتن سئوی سایت قوی، طراحی واکنش گرا، داشتن تالارهای گفتگو، امکان ارائه نوبت به صورت اینترنتی، ویزیت آنلاین و مواردی از این قبیل، تنها بخشی از امتیازات یک وب سایت موفق است که می‌تواند منجر به رشد کسب و کار شما شود. چنانچه برای هر یک از خدمات از قبیل طراحی سایت و سئو سایت خود نیاز به مشاوره رایگان دارید کلیک کنید.

  • تمایز ایجاد نمایید.

قطعا برای اینکه در کار خود شناخته شوید، لازم است تا از رقیبان خود متمایز شوید. در بحث پزشکی این مورد دارای اهمیت بیشتری است. لذا یک بیمار اغلب پس از انتخاب پزشکان متفاوت، یک مورد را انتخاب نموده و سخت تغییر نظر می‌دهد. برای اینکه بتوانید نظر بیماران را جلب کنید، می‌بایست خدمات خاص ارائه دهید. به طور مثال، بر روی ویژگی زمان بندی دقیق، تمرکز نمایید. ویژگی چت آنلاین با منشی را در وب سایت راه اندازی کنید یا اقدام به ویزیت آنلاین رایگان کنید. تمام این موارد می‌تواند به عنوان تبلیغات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و باعث جلب نظر مثبت بیماران شود.

  • اسپانسر شوید.

پس از اینکه اقدام به راه اندازی مطب و کلینیک نمودید، نوبت به آن است که همه با شما آشنا شوند، برای این کار می‌توانید اسپانسر یک همایش بزرگ شوید. این کار ممکن است هزینه بسیاری داشته باشد اما در بحث تبلیغات پزشکی بسیار با ارزش است. شما حتی می‌توانید ایونت‌های خاص برگزار کنید. به طور مثال یک روز در هفته اقدام به ویزیت رایگان نمایید. این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا افراد راحت تر به شما و خدمتتان اعتماد نمایند.

  • بهینه سازی موتور های جستجو را فراموش کنید.

هیچ گاه فراموش نکنید که موتورهای جستجو و به صورت کلی اینترنت، می‌تواند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشد. برای اینکه در این عرصه، بینظیر ظاهر شوید، لازم است تا وب سایت خود را در صدر نتایج جستجو قرار دهید. این فعالیت یک کار تخصصی است و عموما بر عهده برنامه نویسان می‌باشد.

وقتی کاربر در زمان جستجو نام مطب و کلینیک شما را جز برترین‌های گوگل مشاهده نماید، قطعا کنجکاو می‌شود تا آن را باز کرده و با خدمات شما بیشتر آشنا شود.

  • حتما تبلیغات کلیکی نمایید.

تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات پزشکی است که امروزه دارای طرفداران بسیاری است. برای اینکه جایگاه وب سایت کلینیک و مطب خود را ارتقا داده و بهبود دهید لازم است تا از این نوع تبلیغات بهره ببرید. تبلیغات بنری در سایر سایت‌های مرتبط می‌تواند این شانس را برای شما افزایش دهد که افراد بیشتر وارد سایت شما شوند. لذا برای جلب نظر کاربران، می‌توانید از بنرهای جذاب و عناوین تبلیغاتی چالشی استفاده کنید تا کاربران بر وی کلیک نمودن آن، ترغیب شوند.

  • سیستم ریفرال یک تبلیغ عالی

لازم است تا مطب و کلینیک خودتان را به مخاطبان معرفی نمایید. یکی از روش‌هایی که بازدید کنندگان بیشتری به سایت شما روانه می‌کند، استفاده از سیستم ریفرال یا همان بازاریابی دهان به دهان است. سیستم ریفرال به این معنا است که افرادی که از خدمات شما استفاده نموده و راضی بودند، خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. این کار موجب می‌شود تا بازدید کنندگان با اعتماد بیشتری به سراغ شما و خدمات ارائه شده شما بیایند. برای اینکه در این نوع از بازاریابی شما بتوانید حسن نیت خود را نشان دهید، می‌توانید از آپشن‌های خاص نیز استفاده کنید. به طور مثال برای هر شخصی که از این طریق وارد کلینیک دندانپزشکی شما گردید، یک جرم گیری رایگان در نظر بگیرید.

  • به بیماران جدید فرصت‌های ویژه ای ارائه دهید.

یکی از مواردی که پس از راه اندازی مطب و کلینیک، توجه به آن مهم می باشد، ارائه خدمات خاص به بیماران جدید برای حفظ آنان است. شما می‌توانید به عنوان یک تبلیغات برای بیماران جدید خود، شرایط ویژه در نظر بگیرید. به طور مثال، میزان تخفیف آن‌ها بیش از سایر بیماران باشد. معمولا آفر تخفیف در بحث درمانی، که هزینه های بالایی دارد، یک گزینه کارآمد می‌باشد.

  • همکاری با سایر مشاغل هم رده

گاها برای اینکه بتوانید در سطح شغل خود معروف و شناخته شوید، لازم است تا با سایر پزشکان و مطب‌ها نیز همکاری کنید. به طور مثال، می‌توانید با آزمایشگاه‌های خاص قرارداد فی مابین بسته و برای ارائه برخی از خدمات بیماران را به آزمایشگاه مربوطه ارجاع دهید. البته این مورد به صورت دو طرفه می‌باشد و عکس آن نیز عملی می‌شود. این موارد تنها بخشی از راهکار های عملی و تبلیغات پزشکی بود که پس از راه اندازی مطب و کلینیک پزشکی توجه به آنها الزامی است.

آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ آماده ارائه خدمات مشاوره راه انداری کلینیک و مطب شما عزیزان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 54

دکمه بازگشت به بالا