مدیریتمطالب آموزشی

4 راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی

متاسفانه فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی یک نگرانی مبرم برای بسیاری از پزشکان است زیرا می‌تواند بر رفتار آنها بر بیماران شما و حتی موفقیت مرکز درمانی شما تاثیر بگذارد. بیش از یک سوم از کارمندان مطب یا کلینیک پزشکی می‌گویند که درگیر خستگی شغلی هستند. آیا می‌خواهید به کارکنان خود انرژی ببخشید و حال و هوای مطب خود را بهبود بخشید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت بررسی فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی

کارمندانی که احساس می‌کنند بیش از حد کار می‌کنند، بعید است به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهند. این امر منجر به مشکلاتی در مورد رضایت و حفظ کارکنان می‌شود و همچنین می‌تواند تأثیر منفی بر بهره وری و رضایت بیمار داشته باشد. از سوی دیگر، کارمندانی که انگیزه دارند تا در اوج مهارت‌های خود عمل کنند، می‌توانند به بهبود کارایی دفتر و حتی افزایش مشارکت بیمار کمک کنند.

 فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی یک مسئله واقعی برای مراکز پزشکی است. در طی چندین دهه، افزایش مداوم فرسودگی شغلی پزشکان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وجود داشته است، مسئله‌ای حیاتی که در طول همه‌گیری COVID-19 بدتر شده است.

3 نشانه فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش و نحوه جلوگیری از آن

امروزه، همه متخصصان مراقبت های بهداشتی بار سنگین یک محیط کاری پیچیده و بسیار منظم را متحمل می‌شوند. اکثر مدیران و پزشکان مراکز درمانی می‌دانند که یک مرکز درمانی فقط با راضی بودن کارکنانش قوی و موفق است. ما چندین نکته آزموده شده و واقعی برای حفظ رضایت کارمندان و کاهش  فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

استفاده از فناوری برای صرفه جویی در زمان

زمانی که احساس می‌کنید فهرست کارهای کارکنانتان طولانی‌تر می‌شود، وقت آن است که حوزه‌هایی از فعالیت خود را در نظر بگیرید که از اتوماسیون سود می‌برند. پیاده‌سازی فناوری مناسب می‌تواند در وقت کارکنان شما صرفه‌جویی کند، به آن‌ها کمک کند وظایف خود را بهتر انجام دهند و مشارکت بیمار را تا حد زیادی بهبود بخشد. به ابزارهایی فکر کنید که به شما در حذف فرآیندهای دستی کمک می کنند.

به عنوان مثال زمان‌بندی قرار آنلاین، تماس‌های تلفنی را کاهش می‌دهد و کار را به بیمار منتقل می‌کند. یادآوری‌های قرارهای خودکار فهرست تلفن‌های طولانی را حذف می‌کنند و می‌توانند به کاهش  فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی شما کمک کنند. پیاده‌سازی این فناوری‌ها حجم کاری کارکنان را کاهش می‌دهد، به‌ویژه کارهای زائدتر و معمولی و در عصر تقاضای بیماران برای فعالیت آنلاین، از ضروریات هستند.

ارتباط باز و دو طرفه را با کارمندان ترویج دهید

در هر کسب و کاری، کارمندان می‌خواهند احساس کنند که گرانی هایشان شنیده می‌شود. راه هایی برای حفظ گفتگوی باز در طول تمرین خود بیابید و مطمئن شوید که کارکنان فرصتی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود دارند. این یک جزء نسبتاً اساسی رضایت کارکنان و کاهش  فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی است و اجرای آن دشوار نیست.

فرقی نمی‌کند این خط ارتباطی را از طریق جلسات منظم کارکنان، سیاست درهای باز واقعی، یا جلسات بازخورد غیررسمی انجام دهید، به تیم خود این فرصت را می‌دهید که نظرات و ایده‌های خود را روی میز بیاورند. ممکن است از تعداد پیشنهادهای عالی که دریافت خواهید کرد و اینکه چگونه روحیه شما فقط با گوش دادن بهبود می‌یابد شگفت زده شوید. روش شما هر چه که باشد، به یاد داشته باشید که کارکنان را در مورد اولویت‌ها، تغییرات، نیازها و ارتباطات بیمار نیز مطلع کنید. این کار را می‌توان از طریق جلسات سرپایی سریع، ایمیل اداری داخلی یا هر دو، بسته به اندازه کارکنان و برنامه ریزی انجام داد.

اجرای یک رویکرد LEAD برای تمرین رضایت کارکنان

LEAD مخفف Listen, Encourage, Acknowledge and Develop است. این رویکرد ساده برای رضایت کارکنان ممکن است همان چیزی باشد که برای کاهش  فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی آن نیاز دارید.

گوش دادن مستقیماً به ارتباط دو طرفه ذکر شده در بالا مربوط می‌شود و شامل جستجوی فعالانه بازخورد از کارکنان خود در مورد چگونگی پیش رفتن کارها است. قدمی فراتر بردارید و درخواست‌های بازخورد خود را با استقرار دوره‌ای یک پرسشنامه آنلاین که کارکنان را تشویق می‌کند تا نظرات خود را در مورد موضوعات عملیاتی، کارکنان، فرهنگ تمرین و توسعه شخصی به اشتراک بگذارند، رسمی کنید. تشویق برای ایجاد یک محیط کاری برتر ضروری است. به همین سادگی است که به کارکنان اداری بگویید ارزش آن‌ها را می‌شناسید و انگیزه دهید که وقتی آماده هستند مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند.

سخن پایانی

در طول بیماری همه گیر کرونا شاهد شلوغ شدن اکثر مطب ها و بیمارستان‌ها بودیم و تایر این موضوع بر فرسودگی شغلی کارمندان کلینیک پزشکی قابل انکار نیست. حذف وظایف دستی و تسهیل رشد و توسعه در کارمندان، می‌تواند روحیه و کارایی را در بین آنها بهبود بخشد. هنگامی که ابزارهای خودکار را برای مراحل گردش کار مانند زمان‌بندی و ثبت نام بیمار پیاده‌سازی کردید، کارمندان پذیرش کلینیک شما می‌توانند نقش‌های جدیدی مانند مدیریت فرآیند نظرسنجی رضایت بیمار یا کمپین‌های ارتباطی بیمار را بر عهده بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 21

دکمه بازگشت به بالا