بازاریابیمطالب آموزشی

آنالیز احساسات یا sentiment analysis در مراقبت های بهداشتی چقدر مهم است؟

آنالیز احساسات یا تجزیه و تحلیل احساسات یک روش تحقیقی است که رضایت بیماران را از خدمات بهداشتی که دریافت کرده اند می‌سنجد. هدف آنالیز احساسات بهبود و بهینه سازی کیفیت خدمات مراقبت های بهداشتی در کلینیک های خصوصی، بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی است. آیا می‌خواهید بدانید که بیماران شما واقعاً چه احساسی نسبت به شما و عملکرد کلینیک یا مطب تان دارند؟ پس آنالیز احساسات یا sentiment analysis را فراموش نکنید.

با تغییر چشم انداز در مورد تجربه بیماران و رضایت بیمار، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد هستند. آنها مشتاق به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به سایرین در بازار خود هستند. مهمتر از آن، آنها می‌خواهند روابط مثبتی با بیماران خود ایجاد کنند و بدانند که چگونه تجارب بیمار را بهبود بخشند.

آنالیز احساسات همچنین برای اندازه گیری ادراک بیماران در مورد مراقبت و درمانی که دریافت می‌کنند و انواع خدماتی که می‌خواهند، استفاده می‌شود.

تجزیه و تحلیل احساسات در نهایت به شما کمک می‌کند تا بازخورد بیماران کلینیک  را به طور موثر تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کجا به بهبود نیاز دارید.

آنالیز احساسات برای مراکز درمانی چگونه است؟

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از تجزیه و تحلیل احساسات و داده های حاصل برای ایجاد بینش های عملی استفاده می‌کنند که تجربه و میزان رضایت بیمار را بهبود می‌بخشد.

آنالیز احساسات بیمار به شما بینش واضح تری از احساساتی که بیمار هنگام بازدید از مطب شما احساس می‌کند، می‌دهد. نظراتی مانند «نزدیک به یک ساعت منتظر ماندیم» یا «به موقع رسیدم، اما دکتر دیر آمد» به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی را که باید روی آن‌ها کار کنید، درک کنید. حتی می‌توانید عملکرد کارکنان خود را بر اساس این تجزیه و تحلیل ها رتبه بندی کنید. ممکن است آنها را تشویق کند که کارآمدتر عمل کنند یا خدمات مشتری خود را بهبود بخشند.

تجزیه و تحلیل احساسات بیماران لیستی از نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای کلینیک شما است. نقاط قوت می‌تواند شامل مهارت و نتایج ارائه دهندگان خدمات درمانی شما، قرار ملاقات های به موقع بیمار و ساعات طولانی اداری باشد. نقاط ضعف ممکن است شامل کارکنان ناکافی، بازاریابی پزشکی ناکارآمد، یا عدم آموزش خدمات به مشتری باشد.

در اینجا پنج دلیل برای اهمیت آنالیز احساسات بیماران را برای پزشکان بررسی می‌کنیم.

رضایت بیشتر بیمار

سطوح رضایت در بین بیماران می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اما به لطف نظرات و بازخوردهایی که از تجزیه و تحلیل احساسات جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید بینش مفید و یک دید کلی از تمام سطوح رضایت بیماران خود به دست آورید. با پرداختن آشکار به نارضایتی بیمار، می توانید وفاداری بیمار را افزایش دهید و رشد را تمرین کنید.

بهبود حفظ بیمار

جذب بیماران تنها نیمی از کار است. بقیه در طولانی مدت نگه داشتن بیماران در مطب شماست. آنالیز احساسات بیماران به شما کمک می‌کند تا به مسائل منفی که نیاز به توجه فوری دارند رسیدگی کنید. اگر در زمینه هایی که در گذشته با آنها مشکل داشته اند، پیشرفت هایی را مشاهده کنند، بیماران بیشتری با شما خواهند ماند.

مراقبت بهتر از بیمار و خدمات مشتری

sentiment analysis می‌تواند به مراقبت های بهداشتی شما در بهبود مراقبت از بیمار کمک کند. با استفاده از داده هایی که جمع آوری کرده اید، درک درستی از درمان هایی که بیماران به دنبال آن هستند و اینکه آیا از کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید راضی هستند به دست خواهید آورد. به علاوه، آنچه در مورد عملکرد کارکنان خود می آموزید می تواند منجر به خدمات بهتر به مشتریان و بهبود مراقبت کلی شود.

انگیزه قوی تر برای کارمندان برای عملکرد بهتر

آنالیز احساسات بیماران عملکرد کارکنان شما را کمی می‌کند. نظرات و بازخوردهای بیمار در مورد عملکرد کارکنان شما می‌تواند یک دید کلی از کارمندان به شما بدهد. اگر بازخورد مثبت باشد، می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس کارمندان کمک کند و آنها را برای ادامه ارائه مراقبت های متمرکز بر بیمار با کیفیت تشویق کند. اگر بازخورد منفی باشد، می‌تواند به شما در ارائه زمینه‌هایی برای بهبود در طول بررسی عملکرد کارکنان کمک کند.

مراجعات بیشتر بیمار

بیماران خوشحال و راضی به احتمال زیاد خانواده و دوستان خود را به مطب شما ارجاع می‌دهند. این کار به افزایش جذب بیماران جدید با هزینه بسیار کم کمک می‌کند.

سخن پایانی

آنالیز احساسات بیماران به شما کمک می‌کند تا نیازهای بیماران را تعیین کنید و تلاش های بازاریابی پزشکی خود را بهبود بخشید. متخصصان و فعالان مراقبت های بهداشتی می‌توانند از داده های به دست آمده برای فهمیدن آنچه که بیماران در مورد آنها می‌گویند استفاده کنند و فرآیندهای اداری و استراتژی های بازاریابی خود را برای رفع نیازهای بیماران اصلاح کنند. در نهایت، این کار به کلینیک کمک می‌کند تا مراجعان بیشتری را جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید. دانستن اینکه واقعاً بیماران در مورد جنبه‌های مختلف مطب شما چه احساسی دارند، می‌تواند به شما در بهبود عملکرد و کارایی شما کمک کند تا بتوانید بیماران جدید بیشتری به دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا