بازاریابیمطالب آموزشی

5 استراتژی بازاریابی حوزه سلامت برای مصرف کنندگان نسل Z

نسل زد (Gen Z)، که به عنوان زومرها نیز شناخته می‌شوند به طور قابل توجهی تحت تأثیر اخبار، سیاست و فرهنگ هستند. تلاش‌های بازاریابی شما به‌عنوان یک بیمارستان یا مرکز خدمات درمانی، می‌تواند به‌طور استراتژیک برای دسترسی به این بزرگسالان جوان طراحی شود. با بررسی اینکه آنها در حال حاضر به چه چیزی می‌خواهند و به چه نیازی دارند، می‌توانید با زومرها ارتباط برقرار کنید و آنها را به مصرف‌کنندگان مادام العمر خود تبدیل کنید. در این مقاله پنج استراتژی موثر برای  بازاریابی حوزه سلامت نسل Z را بررسی می‌کنیم.

نسل Z چه کسانی هستند؟

بزرگسالان نسل Z افرادی هستند که بین سال‌های 1997 تا 2012 متولد شده‌اند و بیش از یک چهارم (27 درصد) جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ یعنی حدود 72 میلیون نفر. نسل زد و هزاره هایی که قبل از آنها آمدند بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و در تمام سنین و موقعیت های اجتماعی، اقتصادی تاثیرگذار هستند.

استراتژی‌های بازاریابی حوزه سلامت برای نسل زد

مانند هزاره‌ها، این بیماران جوان‌تر به دنبال خدمات مراقبتی راحت‌تر، در دسترس‌تر و شفاف‌تر هستند و مرکز درمانی خود را بر اساس راحتی، قیمت و سرعت در تعاملات دیجیتالی انتخاب می‌کنند. آنها به جای اینکه از پزشک خود سوالاتشان را بپرسند، بیشتر به دنبال مشاوره از رسانه های اجتماعی برای پاسخ هستند. نسل زد به عنوان اولین نسلی که در دنیایی با اینترنت و دستگاه های هوشمند متولد شدند، بیش از هر جمعیت دیگری زمان خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند. در نتیجه، آنها انتظار دارند که تجربه مراقبت های بهداشتی آنها نیز دیجیتال باشد.

آموزش دیجیتال مارکتینگ پزشکی

هنگام  بازاریابی حوزه سلامت برای نسل Z، موبایل حرف اول را می‌زند. آنها به همان اندازه که نسل‌های قدیمی‌تر برای تماشای تلویزیون وقت می‌گذرانند، با تلفن‌هایشان وقت می‌گذرانند. آن‌ها می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند، در هر کجا که می‌خواهند تماشا کنند و تحمل کمی برای تبلیغات پر حرف یا طولانی دارند.

برای  بازاریابی حوزه سلامت نسل Z شما می‌توانید در شبکه های اجتماعی به همراه ویدیوهای کوتاه با این گروه ارتباط برقرار کنید. نسل Z به دنبال استقلال کامل در مورد سلامتی خود است و به شدت به رسانه های اجتماعی و بررسی های آنلاین متکی است. به این ترتیب، بازاریابی نسل Z باید منعکس کننده این تغییر نسلی در رفتار باشد.

یک برند قابل اعتماد و شفاف ایجاد کنید

هنگام  بازاریابی حوزه سلامت برای نسل Z توجه داشته باشید که اصالت اصل کلیدی است. از طریق اصالت، اعتماد آنها را به دست خواهید آورد. مصرف‌کنندگان جوان‌ به شهرت یک برند و کسانی که با آن‌ها ارتباط دارند اهمیت می‌دهند. برای ایجاد این اعتماد، آنها می‌خواهند بدانند که یک برند چیست و هدف آن چیست.

در بازاریابی مراقبت های بهداشتی، شفافیت می‌تواند به طرق مختلف ظاهر شود، از جمله:

  • یک وب سایت پزشکی ریسپانسیو ارائه دهید
  • در قیمت ها شفافیت داشته باشید
  • ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های روشنی داشته باشید: برند شما چه چیزی را نشان می‌دهد و چگونه به ماموریت چشم‌انداز خود عمل می‌کند؟
  • محتوای همدلانه با ارتباط عاطفی ایجاد کنید
  • برندسازی ثابت و قابل اعتماد داشته باشید

تعریف جدید مصرف را درک کنید

برای بازاریابی حوزه سلامت Gen Z، درک روابط این گروه با مصرف ضروری است. به گفته مک کینزی، بخش بزرگی از نحوه مصرف آنها ارزیابی طیف وسیعی از اطلاعات قبل از خرید است. در نتیجه، ارائه یک وب سایت با انبوهی از اطلاعات تخصصی، فضایی را برای آنها ایجاد می‌کند تا دقیقاً این کار را انجام دهند.

طراحی وبسایت پزشکی

در کنار اطلاعات، نسل زد مصرف را به عنوان دسترسی به محصولات یا خدمات می‌داند، «نه لزوماً مالکیت آنها». اینجا جایی است که پیشنهادات سلامت و تندرستی مانند عضویت و اشتراک می‌تواند برای زومرهایی که به دنبال محصولاتی به عنوان «خدمات» هستند جذاب باشد.

بازاریابی دیجیتال خود را سفارشی کنید

دیجیتال مارکتینگ راه اصلی برای دستیابی به این مخاطب هدف است. تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ شما علاوه بر حضور پررنگ آنلاین، باید ترکیبی از تبلیغات جستجو و نمایش، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو، بازاریابی محتوا، مدیریت شهرت، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر باشد.

اینفلوئنسرهای مراقبت های بهداشتی را در نظر بگیرید

اینفلوئنسرها هم قابلیت ارتباط گرفتن و هم الهام دادن را دارند. نسل Z تقریباً دو برابر بیشتر از نسل هزاره‌ها بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خرید می‌کند. بنابراین هنگام جذب این گروه، مطمئن شوید که سرمایه گذاری خود را عاقلانه خرج کنید. توصیه های دوستان قابل اعتمادترین منبع آنها برای یادگیری در مورد محصولات و مارک ها است.

بازاریابی محتوا برای پزشکان

نام تجاری و ارزش پیشنهادی خود را تعریف کنید

جالب است که این نسل جوان از ارزیابی عملی قبل از خرید حمایت می‌کند. آنها مصرف کنندگان دقیق و آگاه هستند و دسترسی را به مالکیت ترجیح می‌دهند. آن‌ها برای برندها و محصولاتی که فردیت آنها را به نمایش می‌گذارند ارزش قائل هستند. مشخص کردن همسویی برند شما راهکاری عالی برای بازاریابی حوزه سلامت است.

برای تبلیغات پزشکی کلیک کنید.

سخن پایانی

به عنوان اولین بومیان دیجیتال، نسل زد از هر نسلی که قبل از آن‌ها بوده، در زمینه فناوری و سواد رسانه‌ای آگاه‌تر است. آن‌ها به دنبال گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی خواهند بود که با ارزش‌های آن‌ها همسو باشد و قابل اعتماد بودن را نشان دهد. آنها به دنبال ارائه دهندگان و خدماتی خواهند بود که شفافیت قیمت، گزینه های درمان جامع و فرآیند تصمیم گیری شفاف و تعاملی را ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 4 = 28

دکمه بازگشت به بالا