مدیریتمطالب آموزشی

5 راه برای افزایش بازگشت سرمایه پزشکی از راه دور

پزشکی از راه دور مزایای قابل توجهی مانند دسترسی بهتر به مراقبت، کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و نگهداری بیشتر بیمار را به ارمغان می آورد. با این حال، همچنین به سرمایه گذاری های اولیه قابل توجهی در تجهیزات جدید، فناوری، استخدام و آموزش کارکنان نیاز دارد.

اما آیا تله مدیسین سودآور است؟ اگر می دانید چگونه عاقلانه در پزشکی از راه دور سرمایه گذاری کنید، در ارائه خدمات آنلاین خود تردیدی نخواهید داشت.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

برای ایجاد یک برنامه پزشکی از راه دور سودآور و پایدار که تمام مقررات فدرال و صنعت خاص را رعایت کند، باید بدانید که چگونه:

  • اندازه گیری مزایای ملموس و ناملموس پزشکی از راه دور
  • از فناوری برای انتقال موفقیت آمیز و آسان به پزشکی از راه دور استفاده کنید
  • ROI برنامه پزشکی از راه دور خود را ارزیابی و افزایش دهید

ROI در مراقبت های بهداشتی چیست؟

بازده سرمایه (ROI) درصدی است که سود و هزینه شما را با هم مقایسه می کند.  در مراقبت های بهداشتی، مفهوم ROI را می توان بسته به اینکه چه کسی سود می برد و اینکه آیا این منفعت مالی است یا خیر، تغییر می کند.

به عنوان مثال، کلینیک ها ممکن است در فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی و تجهیزات سرمایه گذاری کنند. اگر ROI مثبت در درآمد بالینی بالاتر بیان شود، کلینیک از سرمایه گذاری سود می برد. با این حال، زمانی که این صرفه جویی منجر به درمان بیمار با هزینه های کمتر شود، بیماران از ROI مثبت سود می برند.

برای سازمان های مراقبت های بهداشتی، هر دو گزینه را می توان به عنوان ROI مثبت در نظر گرفت، حتی زمانی که یک کلینیک بلافاصله پول خود را پس نمی گیرد. هنگامی که بیماران سریعتر و با هزینه کمتر درمان می شوند، بیماران بیشتری را به مرکز خود جذب می کنید و شهرت کلینیک خود را بهبود می بخشید.

چرا باید ROI برنامه پزشکی از راه دور خود را تخمین بزنید؟

بررسی اثربخشی برنامه پزشکی از راه دور از آماده سازی و قبل از برخورد تا مراقبت های پس از ویزیت و پیگیری ضروری است. بررسی شما تصویر وسیع تری از هزینه های اولیه هر مرحله به شما می دهد و چگونه می توانید خدمات پزشکی از راه دور خود را بهبود بخشید.

ارزیابی بازده مالی برنامه پزشکی از راه دور می تواند به رشد کسب و کار مراقبت های بهداشتی شما منجر شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که خدمات از راه دور خود را به طور مؤثر بازاریابی کنید، پرسنل پزشکی مناسب را استخدام کنید و بدانید چه فناوری به بهترین وجه با نیازهای سازمان شما مطابقت دارد.

بازده سرمایه‌گذاری برنامه پزشکی از راه دور شما را می‌توان به روش‌های مختلفی اندازه‌گیری کرد، اما در اینجا برخی از مزایای اساسی وجود دارد که می‌توانید هنگام تجزیه و تحلیل ROI برنامه پزشکی از راه دور، به آنها فکر کنید:

  • هزینه های کمتر به دلیل کاهش لغو کنسلی و عدم حضور بیماران
  • افزایش دسترسی بیماران به دلیل کاهش هزینه های سفر
  • مراقبت مداوم و بی وقفه از بیمار (به ویژه برای افرادی که نمی توانند مسافت های طولانی را طی کنند تا برای یک قرار ملاقات سریع به پزشک مراجعه کنند)
  • افزایش حرفه ای بودن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به لطف همکاری راحت و موثر با متخصصان پزشکی در سراسر مرزهای جغرافیایی

ROI پزشکی از راه دور خود را مرحله به مرحله ارزیابی کنید

ROI از راه دور می تواند بسته به اندازه، نوع، ظرفیت و مدل صورتحساب کلینیک متفاوت باشد. ROI یک برنامه پزشکی از راه دور در کلینیک خاص شما می تواند به موارد زیر بستگی داشته باشد:

  • حجم بیمار – تعداد بیمارانی که به مرکز شما می آیند
  • سطح نگهداری بیمار – تعداد بیمارانی که به مرکز شما باز می گردند
  • هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری
  • سطوح کارکنان – تعداد کارکنان درگیر در برنامه پزشکی از راه دور

با در نظر گرفتن این عوامل، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر، ROI برنامه پزشکی از راه دور خود را محاسبه کنید:

1. هدف گذاری کنید

شما باید مشخص کنید که می خواهید در یک دوره زمانی معین به چه اهداف قابل اندازه گیری برسید. اهداف شما باید مشخص باشد و بر اساس اندازه و ظرفیت کلینیک شما شکل بگیرد.

معیارهای دقیقی را برای محاسبه ROI خود تعریف کنید، مانند تعداد بیماران جدیدی که برنامه بهداشت از راه دور شما در یک بازه زمانی خاص درگیر می شود. به عنوان مثال، در طی یک ماه، مرکز شما ممکن است قصد داشته باشد که تعداد بیماران جدید از مناطق روستایی را حداقل تا 10 درصد افزایش دهد. در آن صورت، با نگاه کردن به تعداد بیماران جدید که در قرارهای مجازی مشغول هستند، بازگشت سرمایه خود را تعیین می کنید. اگر به 10% افزایش یا بالاتر برسید، بازدهی سرمایه مثبت خواهید داشت.

2. هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری را اندازه گیری کنید

شما باید هزینه های نرم و سخت خود را از منظر فناوری ارزیابی کنید. هزینه های سخت عبارتند از هزینه تدارکات، آب و برق و پشتیبانی فنی. یک مثال خوب از هزینه های سخت ممکن است استفاده از برق و گاز باشد. فرض کنید یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دو بار در هفته به درمان از راه دور عمل می کند، به کلینیک سفر نمی کند و فضای اداری را اشغال نمی کند. سپس تاسیسات شما می تواند کاهش قابل توجهی در مصرف برق و گاز و همچنین سایر هزینه های سخت را پیش بینی کند.

هزینه های نرم مربوط به کار کارکنان کلینیک است، مانند حقوق و تجهیزات پزشکی. کارمندان می‌توانند با یادآوری خودکار، پرداخت‌ها، زمان‌بندی پیشرفته و رزرو به طور مؤثرتری کار کنند و زمان بیشتری را به بیماران اختصاص دهند. علاوه بر این، قرارهای مجازی تعداد لوازم پزشکی مانند دستکش، ماسک یکبار مصرف و وسایل پزشکی یکبار مصرف را کاهش می دهد.

3. بررسی منافع ملموس و نامشهود

مزایای ملموس پزشکی از راه دور با اهداف مشخص شما گره خورده است. مزایای نامشهود پزشکی از راه دور را نمی توان به طور عینی و کمی بیان کرد، اما به طور قابل توجهی بر ROI یک عمل پزشکی از راه دور تأثیر می گذارد. نمونه هایی از مزایای نامشهود عبارتند از:

  • نتایج بهتر سلامت بیمار سودهای پولی بلافاصله بیان نمی شوند، اما در بلندمدت نتیجه می دهند.
  • بهره وری بالاتر پزشک. هنگامی که همه متخصصان مراقبت های بهداشتی در یک مطب از یک فناوری پزشکی از راه دور با یک فضای کاری دیجیتال مشترک استفاده می کنند، می توانند به راحتی نوبت ها را مدیریت کنند، برنامه ها را تنظیم کنند و با بیماران ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، هم بهره وری کارکنان و هم درآمد بالینی شما افزایش می یابد.

ویزیت آنلاین

  • پرسنل پزشکی راضی تر اجرای تله مدیسین بار اداری پرسنل بالینی شما را کاهش می دهد.
  • ارتباط بهتر بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی. نرم افزار پزشکی از راه دور روابط پزشک و بیمار را با فراهم کردن دسترسی فوری به سوابق پزشکی و امکان برقراری ارتباط آسان در صورت لزوم برای ارائه دهندگان و بیماران افزایش می دهد.

شماره 3 اجازه دهید فناوری بر کمبود کارکنان غلبه کند

کلینیک ها اغلب ممکن است با فرسودگی کارکنان پزشکی به دلیل استرس زیاد و ساعات کاری طولانی مواجه شوند. فرسودگی شغلی گسترده ممکن است منجر به از دست دادن پزشکان عالی و طولانی‌تر شدن زمان انتظار بیمار شود.

نرم افزار پزشکی از راه دور می تواند به پزشکان کمک کند تا برنامه های خود را بهینه کنند و حجم کاری خود را با توجه به در دسترس بودن و انتظارات بیماران مدیریت کنند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند به راحتی ویزیت های حضوری را با قرار ملاقات های آنلاین در مواقع مناسب جایگزین کنند یا ظرفیت کلینیک فیزیکی را با ظرفیت مجازی تکمیل کنند، زمانی که بیمار نیازی به ویزیت حضوری ندارد. از طریق پزشکی از راه دور، پزشکان می توانند حجم بازدید را افزایش دهند، بیماران بیشتری را جذب کنند و درآمد کلی کلینیک را افزایش دهند.

به جز زمان‌بندی، نرم‌افزار تله‌پزشکی پیشرفته از پرداخت‌های خودکار پشتیبانی می‌کند. یک میز جلو می تواند فاکتورهای قابل تنظیم را برای بیماران ارسال کند، به راحتی به تمام تاریخچه اسناد مالی دسترسی داشته باشد، رسیدها را مشاهده و دانلود کند و بسته به خدمات ارائه شده قیمت های متفاوتی را تعیین کند.

شماره 4 هزینه های پرسنل را کاهش دهید

ممکن است پول زیادی را صرف استخدام متخصصان مراقبت های بهداشتی تمام وقت و درخواست کمک از آژانس های کاریابی کنید. پزشکی از راه دور به شما امکان می دهد کارشناسان پزشکی پاره وقت را که دارای مجوز پزشکی دولتی هستند و مجاز به ارائه مراقبت مجازی هستند، استخدام کنید. با ویدئو کنفرانس و پیام‌رسانی فوری، پزشکان می‌توانند از راه دور سلامت بیماران را در زمانی که ویزیت در مطب غیرممکن است، کنترل کنند.

شماره 5 یک سفر یکپارچه برای بیمار ایجاد کنید از پذیرش تا پس از درمان 

اگر یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تصویر کاملی از سابقه پزشکی بیمار نداشته باشد، این می تواند منجر به تشخیص نادرست یا آزمایش های آزمایشگاهی مکرر شود که می تواند هزینه های شما را افزایش دهد. همچنین خطاهای تشخیصی ممکن است منجر به نارضایتی بیماران و کاهش میزان ماندگاری بیمار شود.

5 سوالی که پزشکان برای سنجش رضایت بیمار باید بپرسند

نرم افزار تله مدیسین به ایجاد یک سفر یکپارچه بیمار، همکاری کارآمد بین همکاران در سراسر تخصص ها، و راهی امن برای اشتراک گذاری مجازی داده های بیماران و در عین حال اجتناب از از دست دادن جزئیات ضروری پزشکی کمک می کند. با ابزارهای ارتباطی یکپارچه‌ای که شکاف‌های سفر بیمار را پوشش می‌دهد و منجر به تبعیت بیشتر بیمار و نتایج بهتر می‌شود، می‌توانید بدون زحمت این کار را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × = 15

دکمه بازگشت به بالا