مدیریتمطالب آموزشی

تعیین بازده سرمایه گذاری شما از طریق بازاریابی بیمار جدید

بازاریابی بیمار جدید می تواند برای بسیاری از پزشکان یک موضوع خسته کننده باشد. شما به راحتی می توانید میلیون ها تومان را در تبلیغات گوگل خرج کنید. بهینه سازی مناسب برای موتورهای جستجو نیز هزینه زیادی دارد و اگر چندین نوع بازاریابی و تبلیغات را به طور همزمان انجام می دهید (که اکثر دفاتر موفق انجام می دهند)، واقعاً می تواند شروع به جمع آوری سرمایه کند.

بنابراین بله، بازاریابی پزشکی می تواند هزینه کمی داشته باشد و اگر می خواهید این پول را خرج کنید، باید بدانید در ازای آن چقدر درآمد دارید.  شما همچنین باید بدانید که کدام کمپین های بازاریابی موثر هستند و کدام نه. 

ردیابی نتایج بازاریابی بیمار جدید

پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار در ماه به هر کمپین بازاریابی بیمار جدید نگاه کنید و ببینید:

  1. چند تماس تلفنی (یا پرس و جو) از آن دریافت کردیم؟
  2. چند بیمار جدید از آن گرفتیم؟
  3. چقدر از آن پول درآوردیم؟

چگونه نتایج بازاریابی بیمار جدید خود را ردیابی کنیم

پس چگونه می خواهید اعداد بازاریابی بیمار جدید را جمع آوری کنید؟ اگر اعداد را نداشته باشید، نمی توانید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.

یک “گزارش تماس” در میز پذیرش نگه دارید

اولین و ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک تکه کاغذ در کنار هر تلفن در میز جلو قرار دهید و به میز پذیرش بگویید که هر زمان که یک بیمار جدید بالقوه تماس می گیرد، باید بنویسد:

  • نام بیمار
  • شماره تلفن بیمار
  • آنها چگونه در مورد شما شنیده اند (گوگل، کارت پستال، فیس بوک، Yelp، دوست، و غیره. هر چه دقیق تر، بهتر است. اگر آنها به “گوگل” پاسخ دهند، حتی می توانید بپرسید که در هنگام جستجو چه چیزی تایپ کرده اند، زیرا این به شما کمک می کند تا بهینه سازی کنید. تبلیغات سئو یا گوگل شما.)
  • برنامه ریزی کرده اند یا نه
  • اگر برنامه ریزی نکردند چرا که نه؟

دیدن همه تماس‌های تلفنی که دریافت کرده‌اید مهم است زیرا ممکن است متوجه شوید که بازاریابی کار خود را انجام می‌دهد (یعنی زنگ تلفن را به صدا درآورد)، اما میز جلوی شما در برنامه‌ریزی آنها برای قرار ملاقات‌ها خوب عمل نمی‌کند و نیاز به آموزش مجدد دارد.

از شماره های پیگیری تماس استفاده کنید

خدمات ردیابی تماس زیادی وجود دارد. این به شما امکان می دهد خطوط تلفن اضافی دریافت کنید که تعداد تماس های دریافتی آنها را ردیابی می کند. به این ترتیب می توانید یک شماره تلفن منحصر به فرد را روی یک کارت پستال یا آگهی قرار دهید و سپس ببینید که چقدر با شما تماس گرفته است.

تماس های تلفنی خود را ضبط کنید

ردیابی تماس زمانی که تماس‌های تلفنی را ضبط می‌کنید بسیار مؤثرتر است، بنابراین می‌توانید نحوه رسیدگی به این تماس‌های تلفنی و اینکه آیا آنها تماس‌های قانونی هستند یا هرزنامه‌ها/وکالت‌ها.

از ویژگی های گزارش نرم افزار مدیریت تمرین خود استفاده کنید

در حالت ایده آل، نرم افزار شما باید به شما اجازه دهد:

  1. به منبع هر بیمار توجه کنید (خواه از Google، کارت پستال، فیس بوک، ارجاع، فهرست آنلاین و غیره به شما مراجعه کرده باشند).
  2. گزارشی از بیماران از هر منبع، شامل کل درآمد حاصل از هر بیمار، تهیه کنید.

اگر نرم‌افزار شما نمی‌تواند این کار را انجام دهد، می‌توانید گزارش تماس‌های قدیمی خود را با قلم و کاغذ بررسی کنید و آن‌ها را با اطلاعات بیشتر پر کنید. پس از اینکه بیماران در آن گزارش برای قرار ملاقات خود مراجعه کردند، مبلغی را که هر یک از آنها برای خدمات پرداخت کرده اند، علامت بزنید. این بسیار خسته کننده تر از ایجاد یک گزارش از نرم افزار شما است، اما نتیجه یکسانی دارد.

ابزارهای گزارش دهی اضافی از گوگل، فیس بوک یا محصولات نرم افزار بازاریابی مختلف

وقتی در گوگل یا فیس بوک تبلیغ می کنید، اطلاعات بسیار زیادی در مورد میزان هزینه و نتایج بازاریابی بیمار جدید به شما می دهند. نرم افزارهای مختلف دیگری نیز برای ردیابی و محاسبه این موارد وجود دارد. حتی می‌توانید اینها را با خطوط تلفن یا نرم‌افزار مدیریت تمرین کنید تا به‌طور خودکار بازده سرمایه‌گذاری و هزینه هر بیمار خود را محاسبه کنید.

محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی بیمار جدید

بنابراین، اکنون که نتایج خود را همانطور که در بالا توضیح داده شد دنبال می کنید، می توانید شروع به محاسبه ROI خود کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

1) بازگشت سرمایه بر اساس درآمدی که قبلاً دریافت کرده اید

اگر می‌خواهید ببینید واقعاً چقدر پول از یک کمپین بازاریابی دریافت کرده‌اید و در بانک گذاشته‌اید، می‌توانید یک دوره زمانی، شاید 3 یا 6 ماه گذشته را در نظر بگیرید و این دو عدد را جمع‌آوری کنید:

  1. در طول زمان چقدر برای یک کمپین بازاریابی هزینه کرده اید
  2. کل درآمد حاصل از آن کمپین از بیماران

مبلغی را که خرج کرده اید از کل درآمد ایجاد شده کم کنید. سپس آن را بر مقدار مصرف شده تقسیم کنید.

2) ROI بر اساس ارزش پیش بینی شده

امیدواریم بیماران جدید شما بیش از یک یا دو ویزیت بمانند. آنها باید سال ها در کنار مطب شما باشند. بنابراین استفاده از یک پیش بینی برای محاسبه ROI می تواند به شما ایده بهتری از ارزش واقعی بازاریابی بدهد. شما می توانید از میانگین ارزش طول عمر هر بیمار استفاده کنید، اما به نظر من این مقدار کمی جاه طلبانه است زیرا نمی خواهید اکنون با این امید که بعد از 7 سال به نتیجه می رسد، ضرر کنید.

کاری که می توانید انجام دهید این است که میانگین ارزش بیمار را برای 1 یا 2 سال در نظر بگیرید. برای رسیدن به این عدد باید کمی در نرم افزار خود جستجو کنید. قرار نیست میانگینی به شما بدهم تا در محاسبات خود از آن استفاده کنید، زیرا بسته به خدماتی که ارائه می‌دهید، ساختار هزینه، مهارت‌های ارائه پرونده، کیفیت برنامه فراخوانی و غیره، از تمرینی به تمرین دیگر متفاوت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 70

دکمه بازگشت به بالا