مدیریتمطالب آموزشی

7 چالش های مدیریت مطب پزشکی و راه حل های آنها

از آنجایی که فرآیندهای پزشکی در چند دهه اخیر، از جمله پذیرش سریع پزشکی از راه دور، تکامل یافته است، ممکن است تعجب کنید که آینده کلینیک پزشکی شما چگونه خواهد بود. آیا مطب شما در آینده تغییر خواهد کرد؟ بیماران آینده چه انتظاراتی خواهند داشت؟ سیستم مراقبت های بهداشتی در چه جهتی است و چه تاثیری بر شما دارد؟ در این مقاله هفت چالش مدیریت مطب پزشکی را بررسی می‌کنیم.

 شایستگی های لازم برای غلبه بر چالش های مدیریت مطب پزشکی

قبل از بحث در مورد چالش های مدیریت مطب پزشکی بیایید ببینیم صنعت مراقبت های بهداشتی از یک پزشک چه می خواهد. برای رفع نیازهای بیماران، حداقل هفت صلاحیت برای کارکنان پزشکی ضروری است. این شایستگی ها که CanMEDS نامیده می شوند توسط کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا در دهه 1990 توسعه یافتند. آنها در برنامه های درسی پزشکی در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده تدریس می شوند. شایستگی های CanMEDS عبارتند از:

  • شایستگی به عنوان یک ارتباط دهنده با بیماران و همکاران
  • صلاحیت حرفه ای: آگاهی از نظام سلامت برای همکاری موثر با سایر متخصصان، انجام حرفه در محدوده صلاحیت، تطبیق با نیازهای جامعه و مراقبت از سلامتی خود.
  • شایستگی به عنوان پیشرو در نظام سلامت در سطوح مختلف
  • شایستگی به عنوان یک ارتقا دهنده سلامت، از جمله پیشگیری از بیماری
  • شایستگی به عنوان یک یادگیرنده و معلم، از جمله استعداد برای آموزش بیشتر در طول حرفه و انتقال دانش به دیگران

بخشی از پزشک بودن این است که هر روز با چالش های مدیریت مطب پزشکی سر و کار داشته باشید. جدای از مقابله با چالش‌های پرونده الکترونیک سلامت، مدیریت موثر زمان، عدم حضور بیمار و ناکارآمدی‌ها، بسیاری از چالش‌های مدیریت عمل دیگر باید برای جلوگیری از عواقب بلندمدت مورد توجه قرار گیرند.

7 چالش مدیریت کلینیک پزشکی

چگونه می توانید مطب خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید؟ بیایید چالش‌هایی را که کلینیک ها با آن روبرو هستند و راه‌های غلبه بر آنها را مرور کنیم.

چالش شماره 1: افزایش رضایت بیمار

هدف شماره یک شما به عنوان یک پزشک این است که مطمئن شوید بیماران از درمان خود راضی هستند. بیماران راضی تمایل دارند به پزشک خود بازگردند و به احتمال زیاد به توصیه های پزشک خود عمل کرده و به رژیم های درمانی پایبند هستند.

مطب ها می‌خواهند نمرات رضایت بیمار را بالا نگه دارند، اما دوست ندارند آزمایش‌های تشخیصی غیرضروری را درخواست کنند یا داروهایی را تجویز کنند که ممکن است ضروری نباشد. ارتباط با بیماران سنگ بنای عمل با کیفیت بالا باقی مانده است. این عادلانه نیست که بیماران وقت خود را صرف نشستن در اتاق انتظار صرف کنند تا نگرانی هایشان توسط یک پزشک بیش از حد کار رد شود.

راه حل: Telehealth ارائه سریع مراقبت های با کیفیت بالا را امکان پذیر می کند و نتایج سلامت بیمار را بهبود می بخشد. ویزیت های مجازی به بیماران در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند. علاوه بر این، بیماران زمانی احساس ارزشمندی می‌کنند که مسائل بهداشتی آنها به سرعت مورد توجه قرار می‌گیرد و سطح رضایت بیمار را افزایش می‌دهد و از ایجاد چالش‌های مدیریت تمرین دیگر جلوگیری می‌کند.

ایجاد رضایت بیمار تنها یکی از راهبردهای رشد مطب شماست. در مورد روش های عملی برای ایجاد وفاداری بیمار در پست وبلاگ ما در مورد اینکه چگونه پزشکی از راه دور رضایت بیمار را بهبود می بخشد، بیاموزید.

چالش شماره 2: برآوردن الزامات اداری و عملیاتی

یک تیم کلینیک ممکن است بتواند برای مدتی بدون متخصص اداری اختصاصی مدیریت کند، اما این کار آسان نخواهد بود. ریسک قابل توجهی وجود دارد که درآمد روی میز باقی بماند. یک مدیر اداری عالی و کارکنان اداری می توانند به طور قابل توجهی از یک عمل سود ببرند.

راه حل: پیگیری مدارک و ثبت سوابق سخت است. الزامات اداری فقط برای آینده قابل پیش‌بینی به رشد خود ادامه می‌دهد و به فهرست طولانی چالش‌های مدیریت عملی شما اضافه می‌شود. هنگامی که یک تمرین پرمشغله دارید، صرف زمان و انرژی برای کارهای اداری منجر به صرف زمان و انرژی کمتری برای مراقبت از بیمار می شود.

می توانید از نرم افزار برای خودکارسازی کارهای تکراری و خسته کننده استفاده کنید. ما این مزایا را به طور عمیق در بخش‌های بعدی پوشش خواهیم داد، جایی که سایر چالش‌های مدیریت تمرین را شرح می‌دهیم.

چالش شماره 3: مدیریت ضعیف زمان

کمبود وقت در روز یک چالش همیشگی برای برخی از ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی مستقل است. با افزایش انتظارات بیمار، این چالش مدیریت تمرین نیز افزایش خواهد یافت.

بیماران بیشتر و بیشتری خواهان ملاقات انفرادی با پزشک خود هستند تا نگرانی‌های سلامتی خود را با جزئیات بیان کنند. اما با وجود تقاضا برای رویکرد مبتنی بر ارزش، اکثر روش‌ها همچنان بر اساس یک مدل هزینه در ازای خدمات عمل می‌کنند.

به همین دلیل، ارائه دهندگان تحت فشار هستند تا تعداد زیادی از بیماران را ببینند تا درآمد را به حداکثر برسانند. فرسودگی شغلی در بین پزشکان در نتیجه این چالش مدیریت تمرین افزایش می یابد.

  • پزشکان می توانند قرارهای آفلاین را در مکان های تمرین ارائه دهند و جلسات گروه درمانی را با چندین بیمار برگزار کنند.

چالش شماره 4: برنامه ریزی دست و پا گیر

با نرم افزار مدیریت تمرین، بیماران دیگر نیازی به تماس با کلینیک برای تعیین وقت ملاقات ندارند. برنامه ریزی بیماران یک کار معمولی است که توسط روش هایی انجام می شود که به طور قابل توجهی به موفقیت آنها کمک می کند.

در مراقبت های بهداشتی، 85 درصد یا بیشتر از هزینه های یک مطب ثابت است، بنابراین حفظ و به حداکثر رساندن درآمد یک مطب به برنامه ریزی کارآمد بیماران بستگی دارد.

برای جلوگیری از رزروهای تکراری، همه قرارها را می توان به طور خودکار با ابزارهای زمانبندی قرار ردیابی کرد.

  • کارشناسان می توانند از طریق ایمیل، پیام های متنی و تماس های تلفنی، برنامه و در دسترس بودن خود را با بیماران در میان بگذارند.

زمانی که بهترین روش ها را بشناسید، مدیریت کارآمد کلینیک یا تمرین انفرادی خود آسان است. توصیه های برتر را برای اجرای روان و سودآور تمرین خود کشف کنید.

چالش شماره 5: عدم نمایش بیش از حد

عدم حضور بیماران آفت هر کلینیک است، به همین دلیل است که کاهش آنها ضروری است. با رعایت این نکات، بدون توجه به علت، اعم از مشکلات حمل و نقل، فراموشی یا مسائل مالی، تعداد عدم حضور در دفتر خود را کاهش خواهید داد.

از نظر بالینی و مالی، یک تمرین با یک برنامه محکم برای کاهش عدم حضور همیشه بهتر از تمرینی است که انجام نمی دهد. راهبردهای زیر را برای غلبه بر این چالش مدیریت عملکرد رایج در نظر بگیرید:

  • هنگامی که تنها تعداد کمی از بیماران به طور مداوم قرار ملاقات خود را از دست می دهند، از یک خط مشی عمومی اجتناب کنید.
  • اگر عدم حضورتان تکراری است، یک روز قبل قرار ملاقاتتان را برنامه ریزی کنید.
  • سعی کنید تلاش خود را صرفاً روی یک روز از هفته، زمان روز یا فصلی از سال متمرکز نکنید تا عدم حضور را کاهش دهید. خط‌ مشی شما، از جمله سیاست بازپرداخت، مهم‌تر از زمان‌بندی عدم نمایش است.
  • با پیش بینی عدم حضور بیمار در صورت عدم مراجعه مکرر، یک بازه زمانی رزرو کنید. با انجام این کار، درآمد حاصل از یک اسلات خالی برنامه را از دست نخواهید داد.
  • علاوه بر این و به طور مستقیم با آن درصد کمی از بیماران خود که به احتمال زیاد ظاهر نمی شوند تماس بگیرید. تعداد انگشت شماری تماس امروز می تواند از مشکلات فردا جلوگیری کند.

چالش شماره 6: بهینه سازی فرآیندهای پرداخت

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سال 2022 با چالش دیگری در مدیریت عملی روبرو هستند: تعداد گزینه های پرداخت در دسترس برای بیماران آنها هنوز محدود است. فناوری این امکان را برای بیماران فراهم می کند که انتظار گزینه های پرداخت بدون اصطکاک، سریع و مطمئن را داشته باشند.

شما می توانید با ادغام نرم افزار صورتحساب و پورتال بیمار، گزینه های پرداخت دیجیتال را به بیماران خود ارائه دهید. بیماران می توانند موجودی پزشکی خود را از طریق پورتال بیمار خود مشاهده، درک کنند و هزینه آن را پرداخت کنند. نرم افزار مدیریت پرداخت می تواند در تعیین برنامه های پرداختی که به بیماران نیازمند ارائه شود کمک کند. برای غلبه بر این چالش مدیریت مطب پزشکی باید:

  • پرداخت ها را به صورت خودکار بصورت آنلاین جمع آوری کنید
  • خط مشی بازپرداخت را در صورت لغو برای هر سرویس مشخص کنید
  • با نگه داشتن رسید و یادداشت های اعتباری برای همه تراکنش ها از اشتباهات صورت حساب جلوگیری کنید. این همچنین به تفکیک درآمد مشمول مالیات و غیر مشمول و مطالبه کلیه کسرهای ممکن هنگام گزارش درآمد به سازمان های مالیاتی کمک می کند.

چالش شماره 7: پایبندی به الزامات امنیتی و انطباق

حملات سایبری یک خطر بالقوه برای مراکز پزشکی است که تحول دیجیتال را در بر می گیرد. بخش پزشکی به ویژه در برابر جرایم سایبری آسیب پذیر است. هکرها، کلاهبرداران و کلاهبرداران می توانند از طریق سوابق بیمار شما اقدام به سرقت اطلاعات حساس در مورد بیماران کنند. مسئولیت شما به عنوان یک متخصص محافظت از چنین اطلاعاتی است. پزشکان باید این چالش های مدیریت مطب پزشکی را بشناسند و برای غلبه بر آنها آماده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 17 = 22

دکمه بازگشت به بالا