مدیریتمطالب آموزشی

چکونه به یک پزشک برند تبدیل شوید؟

برندسازی پزشکی به چه معناست؟

تبدیل شدن به پزشک برند و افزایش شهرت می‌تواند از رویاهای دست یافتنی همه افرادی باشد که در حوزه پزشکی و سلامت فعالیت می‌کنند. برند سازی پزشکی به معنای هویت بخشیدن به خدمات یک پزشک می‌باشد. در‌واقع پزشک با این کار برند خود را معنا نموده و شهرت و محبوبیت بسیار زیادی کسب می‌کند. برندسازی برای پزشکان موجب می‌گردد که بیشتر شناخته شده و با توجه به شهرت خود بتوانند بیماران زیادی جذب کنند. برخی افراد تصور می‌کنند که برندسازی به معنای انجام تبلیغات پزشکی می‌باشد. اما اینطور نیست.

فردی غیر حرفه‌ای و کم‌تجربه را فرض کنید که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کند و ماهانه حدود صد میلیون تومان را برای تبلیغات خدمات خود هزینه می‌کند. این فرد مسلماً پس از گذشت مدت کوتاهی مشهور خواهد شد. اما آیا این کار محبوبیتی نیز به همراه دارد؟ قطعاً خیر!برندسازی تنها به منظور تبلیغات پزشکی و مشهور شدن نیست بلکه شهرت و محبوبیت را به صورت همزمان ایجاد خواهد کرد. اصلی‌ترین هدف برندسازی این است که برند یک پزشک جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطب به خود اختصاص دهد. می‌خواهیم برای درک مفهوم برندسازی پزشکی به ذکر یک مثال ساده بپردازیم.

فرزندم چند وقت دیگه به‌دنیا میاد، متخصص زایمان خوب سراغ نداری؟ می‌خوام عمل قلب انجام بدم، کدوم متخصص قلب و عروق بهترینه و تشخیصش دقیق‌تره؟ حتماً شما نیز بارها سوالاتی از این قبیل را شنیده‌اید. اگر توجه کرده باشید ما هرگاه که می‌خواهیم به پزشک خاصی رجوع کنیم، قبل از هرکاری از اطرافيان خود پرس‌و‌جو می‌کنیم. این یعنی آن پزشک توانسته با برندسازی اصولی و قدرتمند پروسه تبدیل شدن به پزشک برند و مشهور را طی نماید. به همین سادگی! برند سازی در‌واقع به فرایندی گفته می‌شود که موجب محبوبیت و شهرت هرچه بیشتر پزشک نزد بیماران خواهد شد.

بهترین روش‌های تبدیل شدن به پزشک برند

تبدیل شدن به پزشک برند در دنیای پر‌رقابت امروزی به پروسه‌ای دشوار و پیچیده تبدیل شده است. برای این کار شما باید از متخصصان حرفه‌ای و کاردان مثل مشاورین تبلیغات، افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. اما به هر حال روش‌های زیادی وجود دارند که با اعمال آن‌ها می‌توانید بعد از مدت کوتاهی برندسازی پزشکی خود را به انجام برسانید. در زیر بهترین روش‌های برندسازی پزشکی را نام برده‌ایم:

  • بهترین باشید

بهترین بودن اولین معیاری است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی موجب شود که به یک پزشک برند و مشهور تبدیل گردید. همیشه مخاطبان به دنبال پزشکانی هستند که بهترین خدمات را ارائه دهند. اگر بتوانید خدمات تک، ویژه و متمایز ارائه دهید، قطعاً خواهید درخشید. پس به‌دنبال بهترین‌ها باشید و در این زمینه از توان صددرصدی خود استفاده کنید. وقتی بهترین خدمات خود را به بیمار ارائه دهید، قطعاً در خصوص شما با آشنایان خود صحبت خواهد کرد، که این خود نوعی تبلیغات دهان به دهان است، که به برندسازی شما بسیار کمک خواهد نمود.

  • رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

پزشکی که متمایز عمل نکند فرصت دیده شدن را ندارد. برای تبدیل شدن به پزشک برند، پیش از هرکاری می‌بايست رقبا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و فعالیت آن‌ها را بررسی کنید. سپس سعی کنید خدماتی بهتر و متفاوت‌تر از آن‌ها ارائه دهید و یک مزیت رقابتی ایجاد نمایید. اینگونه است که شما نیز میان رقبای سرسخت خود و تبلیغات رنگارنگی که دارند، فرصت دیده شدن و برندسازی پیدا خواهید کرد.

  • رضایت بیمار را جلب کنید

اینکه بیمار از خدمات شما، نحوه برخورد منشی، پروسه درمان رضایت داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند به برندسازی شما بسیار کمک نماید. به این علت که اگر بیمار از خدمات شما رضایت قلبی داشته باشد قطعاً با تعریف از شما موجب جذب بیماران جدید نیز خواهد شد. پس حین مکالمه با بیمار تمام سعی خود را برای جلب رضایت او به کار گیرید.

  • تبلیغات را دسته کم‌ نگیرید

تبلیغات پزشکی قطعاً موثرترین روشی است که به شما در تبدیل شدن به پزشک برند کمک خواهد کرد. از انواع رسانه‌ها مثل تلویزیون، مجلات، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی برای انجام تبلیغات استفاده کنید. در این زمینه حتماً از مشاوران تبلیغاتی نیز کمک بگیرید. تبلیغات در صورتی که خدمات با کیفیتی ارائه دهید، می‌تواند موجب شهرت و محبوبیت شما شود. اگر تبلیغات حرفه‌ای و اصولی انجام دهید، بی‌شک خواهید توانست در تایم کوتاهی به رویای خود یعنی تبدیل شدن به یک پزشک برند و مشهور دست یابید. چنانچه برای طراحی سایت پزشکی خود نیاز به راهنمایی دارید؛ آژانس برندینگ و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ این امر را برای شما مهیا نموده است.

توصیه‌های طلایی در خصوص تبدیل شدن به پزشک برند

گفتیم که روش‌های زیادی برای برندسازی پزشکی وجود دارد. اما شما علی‌ رغم اعمال این روش‌ها می‌بايست به برخی نکات و توصیه‌های مهم دیگر نیز توجه نمایید. این توصیه‌ها مانند یک راهنما شما را در مسیر درست قرار خواهند داد. در زیر توصیه‌های طلایی در خصوص برندسازی پزشکان را ذکر نموده‌ایم:

  • صادق بودن

در دنیای دیجیتالی امروزی فعالیت‌های شما به عنوان یک پزشک بیش‌از‌پیش زیر ذره‌بین خواهد بود. به همین علت باید حتماً با بیماران خود نهایت صداقت را داشته باشید. اینکه بخواهید با تبلیغات دروغین و وسوسه کننده اقدام به جذب بیمار نمایید، حتماً تا مدت زمانی برایتان تاثیر گذار خواهد بود. اما بعد از مدتی آسیب شدیدی به برند شما وارد می‌کند. چون به قول معروف (ماه هیچگاه پشت ابر باقی نخواهد ماند)، پس حتماً صداقت را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.

  • با انگیزه بودن

اگر بخواهیم به طور صادقانه بیان کنیم تبدیل شدن به پزشک برند پروسه‌ای نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. این کار ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها زمان ببرد و قطعاً باید از مسیر پر پیچ و خمی عبور کنید. حال در صورت مواجه شدن با موانع نباید امید خود را از دست بدهید و سعی کنید همیشه انگیزه خود را حفظ کنید. به‌ قول‌ معروف مسیری که پر پیچ و خم نباشد احتمالاً به جایی نخواهد رسید. پس اینکه در این راه با مشکلاتی نیز روبرو شوید کاملاً طبیعی است.

  • انتقادپذیر بودن

دیگر توصیه‌ای که در زمینه برندسازی پزشکی بسیار اهمیت دارد، انتقادپذیر بودن می‌باشد. هرگاه به شما انتقاد سازنده‌ای شد به جای اینکه جبهه بگیرید، سعی کنید آن را پذیرفته و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا نقاط  ضعفتان را از‌بین ببرید. انتقاد‌های سازنده می‌تواند زمینه‌ ساز پیشرفت شما در برندسازی باشد. پس به هیچ عنوان آن‌ها را نادیده نگيريد.

  • تغییر طرز تفکر

تبدیل شدن به پزشک برند هدف بسیار مهمی است و برای دستیابی به آن نیاز است که تفکر خود را تغییر دهید. شما باید با تغییر طرز تفکر انتظاراتتان را از خود بالاتر برده و به عبارتی می‌بايست فکر‌های بزرگ‌تری در سر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 21

دکمه بازگشت به بالا