مدیریتمطالب آموزشی

سوالات مهم هنگام استخدام‌ منشی

 مزایای استخدام منشی و دستیار مطب

دریک مطب پزشکی معمولاً افراد مختلفی مشغول به کار می‌شوند. پزشکان دارای هر نوع تخصصی که باشند، قطعاً نیاز به استخدام پرسنل خواهند داشت. حال مهم‌ترین اعضای پرسنل یک مطب، منشی و دستیار پزشک می‌باشند. منشی و دستیار هرکدام وظايف خاص خود رادارند. دستیار به شخصی گفته می‌شود که در زمینه پزشکی تحصیلات خاصی ندارد اما با توجه به آموزش‌هایی که دریافت کرده است به پزشک در ارائه خدمات کمک می‌کند‌‌. پزشک معمولاً به امور درمانی که توسط دستیارش  انجام می‌گیرند نظارت می‌کند.

دستیار پزشکان وظایف متعددی را بر‌عهده دارند. آن‌ها طیف وسیعی از امور درمانی را انجام می‌دهند. دستیار در زمینه تشخیص بیماری، جراحی، معاینه دانش و تجربه لازم را کسب نموده است. استخدام دستیار می‌تواند مزایای فراوانی برای پزشک به همراه داشته باشد. برای مثال دستیار در حین جراحی به پزشک ‌کمک می‌کند و اموری مثل پانسمان زخم، معاینات اولیه، آزمایش‌های تشخیصی را نیز به انجام می‌رساند.

معمولاً دستیاران پزشک حقوق بسیار کمتری نسبت به رزیدنت‌ها و افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت می‌کنند دریافت می‌کنند. در روستاهای محروم معمولاً دستیاران با چندین پزشک به‌صورت چرخشی و هم‌زمان فعالیت می‌کنند؛ اما در شهر‌ها معمولاً هر پزشک یک دستیار شخصی دارد. حال می‌توان گفت دستیار و منشی مطب معمولاً وظایفی مرتبطی با یکدیگر دارند.  منشی ویترین مطب شما خواهد بود. منشی وظیفه نوبت‌دهی به بیماران را بر عهده دارد. تعداد محدودی از پزشکان تصور می‌کنند که بدون‌ دارا بودن منشی نیز می‌توانند امور مطب را انجام دهند و استخدام منشی را امری بیهوده تلقی می‌کنند. اما به‌هیچ‌عنوان این‌طور نیست.

همچنین وجود منشی می‌تواند فضای مطب شمارا رسمی‌تر کند و همه امور قطعاً مرتب‌تر پیش خواهند رفت. پس با توجه به مزایای فراوانی که استخدام منشی و دستیار به همراه دارد، قطعاً این امر باید در همان ابتدای تأسیس مطب صورت پذیرد.

سؤالات مهم هنگام استخدام‌ منشی و دستیار مطب

در حین استخدام منشی و دستیار برای مطب خود می‌بايست بسیار با دقت عمل نمایید. به‌این‌علت که پرسنل تأثیر زیادی در برند سازی و جذب بیمار برای مطب شما خواهند داشت. حتماً هرگاه که صحبت از استخدام این دو فیلد شغلی می‌شود برایتان سؤال مطرح می‌گردد که در مصاحبه استخدامی چه بپرسیم؟

پاسخ ساده است. در حین استخدام نیاز است که سؤالاتی را مطرح نموده و از منشی یا دستیار موردنظر بخواهید که به آن‌ها پاسخ دهد. حال پس از مصاحبه با او پاسخ‌هایش را موردبررسی قرار دهید و درصورتی‌که توانست در آزمون شما رتبه خوبی کسب کند می‌توانید او را استخدام کنید. مخصوصاً در زمینه ارتباط با بیمار. زیرا یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در جذب و نگهداری بیمار نحوه برخورد و ارتباط منشی با وی است. شما می‌توانید با تهیه پکیج ارتباط با بیمار، منشی خود را تبدیل به بازاریاب بیمار نمایید.

در حین مصاحبه استخدام منشی و دستیار مطب می‌بايست سؤالات زیر را مطرح نمایید:

  • چرا تصور می‌کنید برای این سمت شغلی مناسب هستيد؟

معمولاً منشی و دستیار مطب برای پاسخ دادن به این سؤال در خصوص استعداد‌ها و توانایی‌هایی که دارند صحبت خواهند کرد. مثلاً منشی ممکن است در زمینه فتوشاپ و کار با کامپیوتر نیز مهارت داشته باشد، که باید در حین پاسخ به این پرسش از آن‌ها نام ببرد. اگر تمایل دارید خود را در خصوص دیجیتال مارکتینگ پزشکی تقویت کنید بهترین فرصت است تا از پکیج دیجیتال مارکتینگ پزشکی که همراه با مدرک است استفاده نمایید.

  • چه‌کاری از دستتان برمی‌آید؟

با پرسیدن این سؤال شما به دنبال دانستن مهارت‌های دستیار یا منشی نیستید، بلکه می‌خواهید بدانید او چه‌کار متفاوت دیگری نیز می‌تواند در این سمت انجام دهد. برای مثال در پاسخ به این پرسش فرد می‌تواند بگوید که امکان کار در شیفت‌های طولانی‌ مدت و اضافه‌کاری را دارد، یا دارای روابط عمومی فوق‌العاده‌ای می‌باشد.

  • اگر افراد دیگر به شما شغل بهتری پیشنهاد نمایند چه واکنشی نشان می‌دهید؟

جملاتی که منشی و دستیار مطب در پاسخ به این سؤال به کار می‌برند بسیار مهم است. در بهترین حالت آن‌ها باید بگویند که با این شغل علاقه‌مند بوده و تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، حتی در صورت وجود پیشنهاد‌های بهتر بازهم در این شغل باقی خواهند ماند.

  • دوست دارید چه میزان حقوقی دریافت کنید؟

فرد در پاسخ به این پرسش باید میزان حقوق عادلانه‌ای بیان کند‌. حقوق انتخاب‌شده توسط او نباید بیش‌ازحد بالا یا پایین باشد.

  • دوست دارید مدیر شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

فرد باید این سؤال را با توجه به میل شخصی خود بیان کند‌. برای مثال می‌بایست بگوید که دوست دارم مدیر من فردی مهربان، انتقادپذیر‌ و قدردان باشد.

  • نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

در این گونه سوالات بهتر است هیچ مورد از نقاط قوت و ضعف بهسمت و سوی منفی نروند و ترجیحا در تصمیم گیری پزشک خیلی تاثیر گذار نباشد. از نقاط قوت خود می‌توانید اشاره به ساعات کاری بالا، دقت زیاد و وسواسیت درخصوص انجام درست کارها کنید و از نقاط ضعف خود می‌توانید بگویید که مثلا اگر دچار مشکلات خانوادگی و روحی باشم ترجیح می‌دهم برای پایین نیامدن کارایی خود در مطب و محل کار برای مدتی کوتاه حاضر نشوم زیرا مسئولیت پذیری و تمرکز بالا برای انجام کارها از اولیت‌های کاری من است.

  • چه اهدافی دارید؟

در اینگونه سوالات آنچه که واضح است این بوده که پیشرفت و متخصص شدن در کار را باید مدنظر داشت. مثلا باید بگویید که من دوست دارم در کار خود بهترین باشم و اطلاعات زیادی در خصوص بیماری‌‌ها، درمان، پیشگیری داشته باشم تا بتوانم بیماران را به درستی راهنمایی کرده و تبدیل به یک فرد باسواد و متخصص در حیطه کاری خودم بشوم.

مهم‌ترین معیارها هنگام استخدام‌ منشی و دستیار مطب

در هنگام استخدام منشی و دستیار برای مطب خود می‌بایست معیارهای بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. این معیارها به شما کمک می‌کنند تا افراد شایسته‌تر و باتجربه‌تری را در این دو سمت شغلی انتخاب کنید.

 در زیر مهم‌ترین معیارها هنگام استخدام منشی و دستیار برای مطب پزشک را شرح داده‌ایم:

مهم‌ترین معیارها هنگام استخدام منشی و دستیار

 

  • دارا بودن روحیه کار تیمی

فردی که شما قرار است او را به‌عنوان پرسنل مطب خود استخدام نمایید می‌بایست دارای روحیه کار تیمی باشد و هیچ فرقی ندارد که در کدام‌یک از سمت‌های شغلی دستیاری یا منشی مشغول به کار شود. چون اعضا و پرسنل یک مطب معمولاً باید همواره با یکدیگر در تعامل باشند و به هم کمک کنند. پس حتماً به این معیار مهم هنگام استخدام‌ منشی و دستیار مطب توجه نمایید.

  • تخصص و تجربه بالا

اگر می‌خواهید بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهید می‌بایست افرادی را استخدام نمایید، که تخصص و تجربه بسیار زیادی داشته باشند. برای مثال بهتر است منشی و دستیار شما حداقل دارای دو سال سابقه بوده و رزومه کاری قابل قبولی داشته باشند.

  • روابط عمومی بالا

روابط عمومی بالا دیگر معیاری است که حین استخدام منشی و دستیار برای مطب خود، می‌بایست به آن توجه نمایید. هم منشی و هم دستیار شما همواره با بیماران در ارتباط خواهند بود. به همین علت اگر از روابط عمومی قابل قبولی برخوردار باشند، قطعاً در جذب بیمار بسیار موفق عمل خواهند کرد. به همین دلیل در خصوص انتخاب منشی و دستیار مطب می‌بایست حتماً روابط عمومی آن‌ها را محک‌ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 47 = 48

دکمه بازگشت به بالا