مدیریتمطالب آموزشی

چه دلایلی باعث ترک مطب توسط بیماران شما می‌شود؟

یکی از اصول مهم مدیریت مطب یا کلینیک این است که باید جریان ثابت بیمارانی که به شما مراجعه می‌کنند را حفظ کنید. اما وقتی تماس‌ها و ویزیت‌های کمتری را تجربه می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ این موضوع می‌تواند فصلی باشد، ممکن است به این دلیل باشد که بیماران نقل مکان کرده اند، شغل خود را تغییر داده اند، یا سایر رویدادهای زندگی. همه‌گیری ویروس کووید-19 نیز تاثیر عمده‌ای بر حجم بیماران برای اکثر کلینیک‌های پزشکی گذاشت و منجر به ترک مطب توسط بسیاری از بیماران شد. در طول این بحران بسیاری از مطب ها کاهش قابل توجهی را در درآمد خود تجربه کردند که عمدتاً به دلیل لغو ویزیت‌های حضوری غیر ضروری رخ داد. در حالی که بسیاری از این اقدامات، تا حدی به دلیل کاهش محدودیت‌ها دیگر انجام نمی‌شوند، در برخی مراکز حجم بیماران هنوز به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازنگشته است.

دلیل ترک مطب و بازنگشتن بیماران چیست؟

آیا این موضوع در مورد بیماران شما هم صادق است؟ در این مقاله چند دلیل برای ترک مطب و اینکه چرا بیماران دیگر به مطب شما نمی آیند را بررسی می‌کنیم.

درک نکردن اهمیت چکاپ روتین

خطرات تاخیر در مراقبت های روتین بر پزشکان پوشیده نیست. بیش از یک سوم بزرگسالان به دلیل بیماری همه گیر کرونا، مراقبت های خود را نادیده گرفتند یا به تاخیر انداختند. موسسه  HCCI در این باره گزارش داده است که بیماری کرونا تاثیر قابل توجهی بر استفاده از برخی خدمات مراقبت های بهداشتی داشت.

مراقبت های پیشگیرانه در طول همه گیری کاهش یافت و منجر به ترک مطب شد؛ بهتر است برای بازگرداندن بیماران به کلینیک با بیمارانی که قرار ملاقات خود را لغو کرده اند تماس بگیرید تا در مورد خطرات تاخیر مراقبت‌های پزشکی با آنها صحبت کنید و آنها را تشویق کنید که مجدداً برای درمان خود برنامه ریزی کنند.

از یکی از کارکنان بخواهید فهرستی از بیمارانی را که بیش از یک سال به مطب شما مراجعه نکرده اند صادر کند و یک استراتژی ارتباطی ایجاد کند. به آنها بگویید که وظیفه شما ارزیابی سلامت آنها، کمک به آنها در مدیریت شرایط سلامت مزمن، تشخیص زودهنگام هر گونه مشکل و جلوگیری از مشکلات بزرگتر و مراقبت های پزشکی پیشرفته تر است.

هزینه مراقبت های پزشکی

یکی از دلایل عمده برای ترک مطب هزینه‌های پزشکی و خدمات درمانی است. در حالی که برخی از بیماران ممکن است هنوز به دلیل ترس از سرایت کرونا از رفتن به دکتر اجتناب کنند، میلیون ها آمریکایی شغل خود را در طول همه گیری از دست دادند یا کاهش قابل توجهی در درآمد خود را تجربه کردند. برای این بیماران، هزینه دلیل اصلی تاخیر در مراقبت های بهداشتی مورد نیاز آنهاست.

افرادی که شغل یا درآمد خود را در طول همه گیری از دست داده اند ممکن است به دلیل هزینه از مراقبت های پزشکی اجتناب کنند. پزشکان چه کمکی می‌توانند انجام دهند؟ علاوه بر توضیح خطرات تاخیر در درمان، می‌توانید به بیماران کمک کنید تا در صورت داشتن بیمه درمانی، نحوه عملکرد آنها را درک کنند.

سردرگمی در مورد نحوه رسیدگی به ویزیت ها

نگرانی‌های بهداشتی بیماران را دست کم نگیرید. در ارتباط با اقدامات ایمنی جدید و گزینه‌های قرار ملاقات مانند سلامت از راه دور فعال باشید. در مورد به اشتراک گذاشتن اقدامات ایمنی COVID-19 که انجام می‌دهید فعال باشید، مانند طراحی مجدد یا حذف اتاق انتظار برای رعایت فاصله اجتماعی، اقدامات اضافی مانند تمیز کردن و ضد عفونی کردن. همچنین ایده خوبی است که تصاویری از کارکنان خود که ماسک زده اند را در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی خود نشان دهید. مطمئن شوید که اکنون بیش از هر زمان دیگری بررسی های آنلاین و نظرات بیماران خود را زیر نظر داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید به بازخوردها و سوالات بیماران پاسخ دهید. اگر قرار ملاقات از راه دور ارائه می دهید، اطلاعات مربوط به آن را نیز به اشتراک بگذارید.

در دسترس نبودن شما

وقتی بیماران شما تماس می‌گیرند، آیا می‌توانند وقت ملاقات بگیرند؟ یا اینکه آنها را مجبور می‌کنید منتظر بمانند و از ماه ها دورتر برنامه ریزی کنند؟ به خصوص وقتی صحبت از درمان های زیبایی می‌شود، مردم نمی خواهند منتظر بمانند. آنها خواهان اقدام و نتایج فوری هستند. برای بیماران خود وقت بگذارید، در غیر این صورت با توجه به تعداد پزشکان امروزی در بازار، ترک مطب و رفتن به جای دیگری برای آنها آسان است.

کارمندان میز پذیرش

کارمندان میز پذیرش کلینیک شما چهره خدمات کلینیک یا مطب شما هستند. آنها اغلب اولین نقطه تماس برای بیماران جدید و قدیمی هستند و اگر رفتار آنها دوستانه نباشد، یا به نظر بی‌علاقه به شغل خود و بیماران به نظر برسند، مردم احتمالاً ترک مطب را انتخاب می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که کارکنان میز پذیرش شما از طریق تلفن و حضوری با هر کسی که با آنها در تماس هستند دعوت و دوستانه هستند.

نگرش شما نسبت به بیمار

رابطه پزشک و بیمار مهمترین رابطه است. برای محکم کردن این رابطه از خانواده، شغل، سرگرمی‌هایشان بپرسید، در پرونده‌هایشان یادداشت کنید و وقتی دوباره وارد شدند، درباره آن‌ها بپرسید. با بیماران خود همدلی داشته باشید، به آنها نشان دهید که واقعاً به رفاه آنها اهمیت می‌دهید. بیماران از این موضوع قدردانی خواهند کرد که شما زمان صرف کرده اید تا آنها را به عنوان یک شخص بشناسید، نه فقط یک مشتری.

کلینیک بیش از حد شلوغ

تاخیر در کارهای پزشکی، به ویژه اقدامات زیبایی بسیار رایج است. تمام تلاش خود را بکنید تا در صورت لزوم با این موقعیت ها به صورت حرفه ای برخورد کنید. کاری نکنید که بیماران احساس کنند سربار هستند یا اینکه با عجله آنها را همراهی می کنید. در صورت تاخیر با آنها صادق باشید و برای بهبود وضعیت با بیماران خود کار کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که بیمار احساس کند مهم نیست و وقتش آنقدرها با ارزش نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 1 = 9

دکمه بازگشت به بالا