بازاریابیمطالب آموزشی

مقدمه ای بر مدیریت اینستاگرام پزشکی

این روزها برای موفقیت در دنیای دیجیتال، بازاریابی رسانه های اجتماعی دیگر اختیاری نیست. هر مطب پزشکی که بخواهد به صورت آنلاین با بیماران ارتباط برقرار کند باید از شبکه های اجتماعی استفاده کند. سوال این است که کدام شبکه های اجتماعی برای جذب بیماران جدید موثرتر هستند؟ به عنوان مثال مدیریت اینستاگرام پزشکی به چه صورت است؟

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

چرا پزشکان باید از اینستاگرام استفاده کنند؟

اینستاگرام سریع‌ترین سایت رسانه اجتماعی در حال رشد است و استفاده از آن را برای هر کسب‌وکاری به عنوان یک ابزار بازاریابی ایده‌آل می‌کند. اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی ایده آل برای پزشکان است. این واقعیت که مخاطبان در اینستاگرام جوان‌تر هستند به این معنی است که شما فرصتی برای جذب بیماران جدید دارید که می‌توانند برای دهه‌های آینده در مطب شما بمانند.

ایجاد اکانت اینستاگرام پزشکی

اکنون که می‌دانید چرا داشتن اکانت اینستاگرام پزشکی یک ابزار بازاریابی مهم است، اجازه دهید مراحل راه‌اندازی یک حساب کاربری پزشکی اینستاگرام را بررسی کنیم.

  • ابتدا برای ساخت حساب اینستاگرام پزشکی اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کنید. در حالی که می‌توانید اینستاگرام را از طریق لپ تاپ یا رایانه رومیزی مرور کنید، استفاده اصلی آن به عنوان یک برنامه تلفن همراه است.
  • اگر قصد دارید حساب اینستاگرام خود را به حساب تجاری فیس بوک خود پیوند دهید، مطمئن شوید که از ایمیل ادمین خود برای انجام این کار استفاده می کنید – یا به سادگی می‌توانید با فیس بوک وارد شوید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که نام کاربری شما حاوی نام مطب پزشکی شما باشد.
  • اطلاعات اولیه نمایه خود را پر کنید و روی Done کلیک کنید.

پس از ساخت اکانت اینستاگرام پزشکی باید حساب خود را به یک حساب تجاری تغییر دهید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • با استفاده از اپلیکیشن وارد اینستاگرام شوید.
  • برای دیدن نمایه خود روی نماد نمایه کلیک کنید.
  • به دنبال نماد سه خط بگردید و روی آن ضربه بزنید.
  • روی «Switch to Business Profile» و سپس روی «Continue» ضربه بزنید.
  • اطلاعات تماس را اضافه کنید برای یک حساب تجاری، باید یکی از موارد زیر را داشته باشید: آدرس، آدرس ایمیل یا شماره تلفن. توصیه می‌کنیم هر سه را اضافه کنید.

جزئیات کسب و کار اینستاگرام پزشکی

جزئیات کسب و کار خود را در این صفحه پر کنید. فراموش نکنید که ابزارهای کسب و کار اینستاگرام را با کلیک بر روی لینک آبی رنگ در این صفحه بررسی کنید.

پس از انجام این مراحل، حساب کاربری پزشکی اینستاگرام خود را راه اندازی کرده و آماده شروع بازاریابی اینستاگرام خواهید بود.

چه نوع محتوایی را می‌توانید در اینستاگرام ارسال کنید؟

اینستاگرام با برخی دیگر از سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر متفاوت است زیرا تمرکز منحصراً بر روی محتوای بصری است. این سایت به عنوان سایتی شروع شد که در آن کاربران می توانستند عکاسی با موبایل را به اشتراک بگذارند. با این حال، این واقعیت غیرقابل انکار است که بسیاری از شرکت ها عکس های حرفه ای را نیز به اشتراک می گذارند. مهم است که ترکیبی را لحاظ کنید.

سه نوع اصلی از محتوای بصری وجود دارد که می‌توانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید:

  • عکس ها اینستاگرام به عنوان یک سایت عکاسی موبایل شروع به کار کرد. شما باید برای به اشتراک گذاری ترکیبی از عکس های ژست و صادقانه برنامه ریزی کنید.
  • در اینستاگرام می‌توانید ویدیوهای کوتاه حداکثر 60 ثانیه و حداقل 3 ثانیه را به اشتراک بگذارید.
  • بومرنگ ها بومرنگ یک اپلیکیشن برای اینستاگرام است. این برنامه یک عکس سریع می‌گیرد و سپس آنها را در یک حلقه ویدیویی کنار هم قرار می‌دهد.

شما می‌توانید هر یک از این نوع محتوای بصری را به عنوان آیتم های مستقل در اینستاگرام ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید چندین عکس و کلیپ را در استوری اینستاگرام ترکیب کنید.

نحوه ارسال عکس از بیماران در اینستاگرام پزشکی

برای کلینیک های دندانپزشکی، چیزهای کمی قوی تر از به اشتراک گذاشتن عکس های بیمارانی هستند که با دندانپزشکان خود خندان و خوشحال هستند. با این حال، قبل از به اشتراک گذاشتن عکس های بیماران خود، باید به برخی مسائل توجه داشته باشید.

اولین مسئله گرفتن عکس های صادقانه است. هرگز نباید از یک بیمار بدون رضایت خاص او عکس بگیرید. هیچ شرایطی وجود ندارد که عکسبرداری بدون رضایت از یک بیمار تخلف تلقی نشود و شما موظف هستید که این کار را انجام ندهید.

همین امر در مورد ارسال عکس هایی که در اینستاگرام می‌گیرید نیز صادق است. ضروری است مطمئن باشید که بیمار متوجه می‌شود عکس کجا پست می‌شود و رضایت خود را ارائه می‌دهد.

شما باید یک فرم رضایت برای امضای بیمار خود تهیه کنید. همچنین باید مراقب باشید که اطلاعاتی در مورد شرایط خاص یا درمان بیمار فاش نکنید. مهم است که رضایت را جدی بگیرید، سوابق خوبی داشته باشید و از آن سوابق پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید در صورت لزوم رضایت بیمار را ثابت کنید.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها

اینستاگرام مانند توییتر و پینترست از هشتگ برای کمک به کاربران برای یافتن محتوای مورد علاقه خود استفاده می کند. در اینستاگرام پزشکی خود، باید این قوانین را برای هشتگ ها رعایت کنید:

  • برای بهترین نتیجه، در هر پست از 5 یا 6 هشتگ استفاده نکنید. اینستاگرام به شما امکان می دهد تا 30 عدد استفاده کنید، اما استفاده از این تعداد ممکن است فالوورهای شما را تحت تاثیر قرار دهد. در عوض، چند هشتگ بسیار مرتبط را انتخاب کنید.
  • هشتگ های خود را ایجاد کنید. هیچ اشکالی در ایجاد یک هشتگ خاص برای تمرین شما وجود ندارد. همچنین می‌توانید از هشتگ‌ها برای رویدادها استفاده کنید.
  • مهمترین کلمات کلیدی خود را در هشتگ های خود قرار دهید. به عنوان مثال می‌توان به #خدمات دندانپزشکی، #دندانپزشکی یا #ارتودنسی اشاره کرد.

نکته کلیدی در مورد هشتگ ها این است که مراقب ظاهر و معنای آنها باشید. همچنین ممکن است در مورد رقبای محلی خود تحقیق کنید و ببینید از کدام هشتگ استفاده می کنند.

چگونه از فالوور اینستاگرام خود برای جذب بیماران جدید استفاده کنید

در نهایت، هدف شما از استفاده از اینستاگرام این است که کلینیک خود را توسعه دهید. این بدان معناست که بیماران جدید را به طور منظم جذب کنید. خبر خوب این است که چند راه آسان برای انجام این کار وجود دارد. در اینجا چند ایده پست اینستاگرام دندانپزشکی آورده شده است:

  • دکمه فالو اینستاگرام را به وب سایت و وبلاگ خود اضافه کنید.
  • در مورد اکانت اینستاگرام جدید خود به لیست پستی خود ایمیل بفرستید و دنبال کننده بخواهید
  • تجزیه و تحلیل مخاطبان خود را مرور کنید و تبلیغاتی را با هدف قرار دادن افراد در منطقه خود اجرا کنید
  • افرادی که شما را دنبال می‌کنند را دنبال کنید. بسیاری از کاربران اینستاگرام عاشق جذب فالوورهای جدید هستند. دنبال کردن مردم راه خوبی برای الهام بخشیدن به وفاداری و ترغیب افراد به تعامل و اشتراک گذاری پست های شما است.
  • یک سبک بصری منحصر به فرد ایجاد کنید. اگر زیبایی شناسی مشخصی برای پست های اینستاگرام خود داشته باشید، فالوورهای بیشتری جذب خواهید کرد و آنها را حفظ خواهید کرد. ممکن است فیلترهای خاصی را برای استفاده در عکس‌های خود انتخاب کنید یا یک فونت متمایز را برای استفاده در ویدیوهای خود انتخاب کنید.
  • یک برنامه پست ثابت ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که کسب‌وکارها زمانی بهترین نتایج را در اینستاگرام دریافت می‌کنند که بین یک تا سه بار در روز پست می‌کنند.
  • مسابقات رسانه های اجتماعی را اجرا کنید تا فالوورهای فعلی خود را تشویق کنید تا پست های شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
  • به نظرات و سوالات بی درنگ پاسخ دهید و مطمئن شوید که هشتگ های مربوط به تمرین خود را برای اشاره های جدید زیر نظر دارید.

این نکات به شما کمک می‌کند فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید و به مرور زمان آن فالوورها را به بیماران جدید و وفادار تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 + = 41

دکمه بازگشت به بالا