مدیریتمطالب آموزشی

بیماران بیشتر از پزشکان خود چه می‌خواهند؟ بررسی انتظارات بیماران از پزشکان

نوبت دهی آنلاین، زمان‌های انتظار کوتاه و وای‌فای در اتاق انتظار، تنها برخی از چیزهایی هستند که بیماران از پزشکان خود می‌خواهند. در یک نظرسنجی 85 درصد از بیماران گفتند که پزشکی را انتخاب می‌کنند که شفقت و همدلی نشان می‌دهد و این خصوصیت‌ها حتی از پزشکی که هزینه کمتری می‌گیرد هم برای آنان مهم‌تر بود. برای بررسی عمده‌ترین انتظارات بیماران از پزشکان در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش ارتباط با بیمار

مهم‌ترین عوامل در تجارب بیمار و انتظارات بیماران از پزشکان

در یک مطالعه کیفی که در مورد آنچه مردم از مرکز مراقبت های بهداشتی خود می‌خواهند منتشر شده، محققان از شرکت کنندگان خواستند که یک تجربه مثبت و منفی در مورد مراقبت های بهداشتی را به یاد بیاورند و عواملی را که به تجربه آنها کمک می‌کند توضیح دهند. از 12 موضوعی که بین انتظارات بیماران از پزشکان بررسی شد، سه موضوع که بیش از همه به عنوان عامل مهم ذکر شد موارد زیر بود:

  • داشتن پزشکی که به بیماران گوش دهد.
  • پزشک مراقب و دلسوز باشد.
  • پزشک بیماری را به خوبی توضیح دهد.

استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب

در این مطالعه، 85 درصد از بیماران گفتند که داشتن پزشکی که به آنها گوش می‌دهد مهم است. 71 درصد از بیماران نیز داشتن یک پزشک دلسوز را مهم عنوان کردند. در ادامه به بیشترین انتظارات بیماران از پزشکان می‌پردازیم.

از بیماران سوال بپرسید

بیماران می‌خواهند که برای نشان دادن علاقه به جمع‌آوری تمام حقایق و درک مشکل مورد نظر، پزشکشان در این قرار ملاقات حضور واقعی داشته باشد. پزشکان این کار را با درخواست از بیمار برای توضیح مشکلشان و کاوش عمیق‌تر برای کشف اطلاعات بیشتر انجام می‌دهند.

همیشه حق با مشتری است

این روزها بیماران حجم عظیمی از اطلاعات را در دست دارند و با بدن خود بیشتر آشنا هستند؛ آنها می‌دانند که چه زمانی چیزی درست نیست و در بسیاری از موارد، قبلاً تحقیقات خود را انجام داده اند. بیماران از پزشکان می‌خواهند که به آن احترام بگذارند و از ایجاد این احساس که از شهود، دانش و نظر بیمار نادیده گرفته شده‌اند یا آن را نادیده می‌گیرند، اجتناب کنند.

مشاوره راه اندازی کلینیک

به زبان آنها صحبت کنید

پزشکان باید مشکلات را به گونه ای توصیف کنند که بیماران بتوانند آن را بفهمند و باید این کار را تا زمانی که مطمئن شوند بیمار اطلاعات را درک کرده است، ادامه دهند. این کار به معنای توضیح با وضوح و همدلی است.

به چشم بیماران نگاه کنید

در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی امروزی، پزشکان اغلب به صحبت‌های بیمار گوش می‌دهند و همزمان روی رایانه یا تبلت یادداشت‌برداری می‌کنند. بیماران نیاز به ثبت سوابق خوب را درک می‌کنند، اما همچنین می‌خواهند احساس کنند که شنیده می‌شوند و باارزش هستند و از کاهش ارتباطات چشمی آگاه هستند. بنابراین پزشکان باید تلاش آگاهانه ای برای نگاه کردن به چشمان بیمار داشته باشند.

برای بیمار زمان بگذارید

بیماران نمی‌خواهند در قرار ملاقات خود عجله داشته باشند و پزشکان می‌توانند با برقراری ارتباط آرام و واضح به این موضوع بپردازند. پرسیدن اینکه آیا بیمار سؤال یا نگرانی بیشتری دارد راهبرد خوب دیگری است. شما باید بپذیرید که برخی از بیماران نسبت به سایرین زمان بیشتری می‌طلبند. به جای عجله کردن و رسیدگی به چندین موضوع در 10 دقیقه، به صحبت های بیماران خود توجه کنید. شما باید یاد بگیرید که برای وقت آنها ارزش قائل شوید. شما باید زمان کافی را در اختیار بیماران خود قرار دهید تا در طول یک قرار ملاقات، هر تعداد سوال بپرسند.

گزینه های درمانی را توضیح دهید

پزشکان می‌توانند با آموزش دادن به بیماران در مورد گزینه های درمانی خود، به آنها کمک کنند.

نکاتی برای کاهش عوامل استرس زای بیماران

در دسترس باشید

اگر بیمار شما به دلیل اورژانسی می‌خواهد ویزیت شود، بهتر است که او را ببینید، حتی اگر این کار به معنای تا دیر وقت کار کردن یا کار کردن در ساعات ناهار باشد. همچنین بیماران نباید هفته‌ها منتظر نتایج آزمایشگاهی خود باشند و برای دریافت آنها بارها با مطب شما تماس بگیرند.

سخن پایانی

تعامل پزشک و بیمار هسته اصلی درمان است و تجربه بیمار از مهم ترین عوامل برای مراجعه مجدد او به یک پزشک است. با وجود تمام نکاتی که درباره انتظارات بیماران از پزشکان در این مقاله گفتیم، رابطه هر پزشک و بیمار متفاوت است. اما به طور کلی برخی رفتارهای ساده می‌توانند تفاوت زیادی برای بیمار ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 2 = 18

دکمه بازگشت به بالا