مدیریتمطالب آموزشی

دریافت امتیاز بالا از بیماران و افزایش رضایت بیمار

تجربه خوب بیمار برای به دست آوردن و حفظ بیماران ضروری است. هنگامی که بیماران تجربه خوبی داشته باشند، بیشتر درگیر درمان خود می شوند، که می تواند منجر به نتایج بهتر و وفاداری قوی به شما به عنوان پزشک شود. اگر بیماران شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد داشته باشند، تا سال های آینده به مطب شما مراجعه خواهند کرد. آنها همچنین احتمالاً شما را به خانواده و دوستان خود در رسانه های اجتماعی نیز توصیه می کنند. همچنین رضایت بیمار به دریافت امتیاز بالا از بیماران منجر می شود که برای موفقیت کلینیک شما عالی است.

مراقبت و نتیجه درمان پزشکی شما ممکن است از استاندارد بالایی برخوردار باشد و نیازهای فیزیکی آنها را برآورده کند، اما اگر تجربه بیمار ضعیف باشد، مثلاً به دلیل فقدان حمایت عاطفی، آنگاه نتیجه این است که بیماران شما همچنان ممکن است به سراغ یک پزشک دیگر در این زمینه بروند.

تجربه بیمار شاخص اصلی کیفیت مراقبت های بهداشتی است و می تواند برای اندازه گیری و بهبود رضایت بیمار مورد استفاده قرار گیرد. تجربه یک بیمار تمام تعاملات آنها با مطب شما را شامل می شود و شامل موارد زیر می شود:

  • ارتباط بیمار و پزشک
  • مراقبت های بالینی
  • امکانات رفاهی
  • ایمنی بیمار
  • اثربخشی بالینی

تفاوت بین تجربه بیمار و رضایت بیمار چیست؟

تجربه بیمار تمام تعاملات بین بیمار و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را در بر می گیرد. رضایت بیمار در مورد برآورده کردن موفقیت آمیز انتظارات بیمار است. درک اینکه چگونه تجارب بیمار (تعاملات) بر رضایت (تامین) بیمار تأثیر می گذارد برای دستیابی به مراقبت واقعی بیمار محور حیاتی است.

مراقبت بیمار محور چیست و چه مزایایی دارد؟

کلینیک ها باید مراقبت هایی را ارائه دهند که به ترجیحات فردی بیمار احترام بگذارد، به نیازها و ارزش های شخصی پاسخ دهد و آنها را تشویق کند که نقش فعال تری در درمان خود ایفا کنند. تجربه خوب بیمار و سطح رضایت بالا ناشی از تنظیم صحیح انتظارات در طول دوره مراقبت است، نه فقط در ابتدا. انتظارات بیمار را به عنوان آرزوها یا خواسته های بیماران در نظر بگیرید. انتظارات آنها ثابت نیست و ممکن است در طول زمان تغییر کند.

عناصری که بیماران برای یک تجربه عالی نیاز دارند چیست؟

تجربیات بیماران در مراقبت های بهداشتی نقش مهمی در رضایت و رفاه کلی آنها دارد. یک تجربه عالی برای بیمار برای ایجاد اعتماد، تضمین نتایج مثبت سلامت و تشویق وفاداری بیمار بسیار مهم است.

  • آیا بیماران شما واقعاً می توانند به شما تکیه کنند؟
  • آیا زمانی که آنها به شما نیاز دارند در دسترس هستید؟
  • آیا دستورالعمل های روشنی برای تعیین انتظارات دارید؟
  • آیا تیم شما به روز و کاملاً با اهداف تجربه بیمار هماهنگ است؟

راه های دریافت امتیاز بالا از بیماران

در وهله اول برای دریافت امتیاز بالا از بیماران اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، باید سطح تجربه‌ای که بیماران در حال حاضر کسب

  • بدانید بیماران ایده آل شما چه کسانی هستند

عملکرد مطب شما منحصر به فرد است و ضروری است که با این واقعیت راحت باشید که قرار نیست برای همه مناسب باشید. و اگر می‌خواهید با افزایش جذب بیماران ایده‌آل جدید که برای کاری که انجام می‌دهید ارزش قائل هستند و می‌خواهند ارزش شما را بپردازند، رشد کنید، باید بدانید که این بیماران چه کسانی هستند.

  •  با بیماران ارتباط برقرار کنید

اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما برای تعامل با بیماران مناسب هستند.

  • یک طرح بهبود تجربه بیمار ایجاد کنید

اگر درک خوبی از تجربه ای که آنها به دست می آورند دارید مرحله بعدی ایجاد یک برنامه عملی با اهداف روشن است.

  • مکانیسم های بازخورد

تشویق به بازخورد بیمار می تواند منجر به بهبود خدمات و تجربیات بهتر و دریافت امتیاز بالا از بیماران در آینده شود.

 

  • دسترسی به اطلاعات

ارائه مواد آموزشی، منابع و اطلاعات در مورد شرایط و درمان آنها، بیماران را قادر می سازد تا نقش فعالی در سلامت خود داشته باشند.

  • مشارکت در تصمیم گیری

رضایت آگاهانه و مشارکت دادن بیماران در تصمیم گیری در مورد مراقبت از آنها، در صورت لزوم، برای رضایت بیمار حیاتی است.

ایجاد یک تجربه عالی برای بیمار مستلزم رویکردی کل نگر است که نه تنها جنبه های بالینی مراقبت های بهداشتی، بلکه عوامل عاطفی، ارتباطی و محیطی را نیز در بر می گیرد که بر رفاه بیماران تاثیر می گذارد. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی که این عناصر را در اولویت قرار می‌دهند، موفق به دریافت امتیاز بالا از بیماران خود می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 13 = 19

دکمه بازگشت به بالا