مدیریتمطالب آموزشی

10 روش خلاقانه برای افزایش رضایت بیمار

بیماران انتظار دارند که تجارب مراقبت های بهداشتی آنها بیش از معاینات و تشخیص های ساده باشد. هر نقطه تماس با یک مطب، از پیدا کردن آن به صورت آنلاین تا دریافت ارتباط منظم و یادآوری قرار ملاقات برای ماه های آینده، مهم است. هنگامی که یک مطب نظرات یا بازخوردهایی از بیماران ناراضی دریافت می کند، مهم است که بر اساس آنها عمل کند تا بیماران آینده به دلایل مشابه ناراضی نباشند. با افزایش رضایت بیمار می بینید که بیماران راضی، بیماران راضی بیشتری را وارد مطب شما می کنند.

رضایت بیمار چیست؟

رضایت بیمار در یک مطب مراقبت های بهداشتی معیاری از کیفیت مراقبت ارائه شده است که با درک مثبت یا منفی بیماران از مراقبت و تجربه کلی خود تعیین می شود. رضایت بیمار را می توان به روش های مختلفی اندازه گیری کرد، مانند بازخورد شفاهی به کارکنان یا حتی یک نظرسنجی رسمی که برای بیماران ارسال می شود.

5 سوالی که پزشکان برای سنجش رضایت بیمار باید بپرسند

چرا افزایش رضایت بیمار در عصر دیجیتال مهم است؟

در عصر دیجیتال، بیماران آینده‌نگر به احتمال زیاد قبل از انتخاب ارائه‌دهنده درمان خود، به بررسی‌های یک مطب می‌پردازند. افزایش رضایت بیمار یک عامل محرک قوی در تولید بیماران وفادار است. وقتی سطح رضایت بالا باشد، هم برای مطب و هم برای بیمار مزایایی وجود دارد.

10 راه برای افزایش رضایت بیمار

1. ایجاد فرآیند بازخورد

یک فرآیند ایجاد شده برای دریافت بازخورد بیمار حیاتی است. برخی از چیزهایی که می توانید امتحان کنید عبارتند از: کارکنان از بیماران بپرسند که ویزیت آنها در حین چک کردن چگونه بوده است، از بیماران بخواهند یک نظرسنجی کوتاه را پر کنند، پس از ویزیت با بیماران از طریق تلفن، ایمیل یا پیامک تماس بگیرند.

2. نظارت بر میزان رضایت

فقط داشتن بازخورد برای بهبود رضایت بیمار کافی نیست. داشتن تصویری واضح از سطح رضایت فعلی می تواند به کارکنان در ایجاد هرگونه تغییر لازم برای کاهش مسائلی که بیماران مطرح کرده اند کمک زیادی کند. همچنین می توانید اهدافی را بر اساس بازخورد برای افزایش رضایت بیمار تعیین کنید.

3. بهبود ارتباطات

بهبود ارتباطات بیمار با اشتیاق کارکنان و تمایل به پاسخگویی به تمام سوالات آنها آغاز می شود. هنگامی که بیماران برای قرار ملاقات خود می آیند، کارکنان بخش پذیرش باید از آنها استقبال کنند و همه اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند.

4. احترام بگذارید

حوزه مراقبت های بهداشتی در 3 سال گذشته شلوغ تر از همیشه بوده است. احساس عجله یا کمبود وقت قابل درک است. با این حال، بیماران هنوز هم زمانی که تحت مراقبت شما هستند، سزاوار وقت و احترام شما هستند.

5. روی تصویر برند خود کار کنید

خدمات بهداشتی و درمانی شما به عنوان برند خاص خود در نظر گرفته می شود. رنگ‌های لوگو، طراحی و عملکرد وب‌سایت و غیره همگی قبل از انتخاب شما به‌عنوان ارائه‌دهنده جدید درمان، توسط بیماران مورد توجه قرار می‌گیرند.

6. از کارکنان خود بپرسید

بیماران تنها کسانی نیستند که بازخورد ارزشمندی برای ارائه دارند. پرسیدن از کارکنان که فکر می کنند چه چیزی خوب پیش می رود (و چه چیزی خوب نیست) نیز می تواند به بهبود تجربه بیمار کمک کند.

 7. بهبود زمان انتظار بیمار

یکی از شکایات شماره یک بیماران ناراضی زمان انتظار طولانی است. اگرچه ممکن است غیرممکن به نظر برسد، با تیم خود در مورد راه‌های کاهش زمان انتظار بیمار صحبت کنید.

8. زیبایی اداری را فراموش نکنید

ظاهر مطب شما برای بیماران مهم است. یک مطب تمیز، سازماندهی شده و دارای نور کافی می تواند تا حد زیادی رضایت بیمار را جلب کند.

9. پرداخت را آسان کنید

فرآیندهای پرداخت دشوار یا نامشخص می تواند باعث ناامیدی بیماران شود. برای بهبود تجربه پرداخت، قیمت گذاری و گزینه های پرداخت را شفاف کنید. در صورت امکان، قیمت خدمات را به صورت آنلاین لیست کنید، یا زمانی که بیماران برای قرار ملاقات مراجعه می کنند با آنها صحبت کنید. مطمئن شوید که آنها می دانند چقدر بدهی دارند.

10. بهبود رزرو قرار  ملاقات با پزشک

ارائه راهی به بیماران برای رزرو نوبت در هر زمان، 24 ساعته و به صورت آنلاین، به آنها انعطاف و راحتی زیادی می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × = 54

دکمه بازگشت به بالا