بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه یک بودجه بازاریابی برای مطب خود تعیین کنید

یکی از سوالات متداول در بازاریابی کلینیک پزشکی امروزی این است که چگونه بودجه بازاریابی برای مطب خود تعیین کنم؟ پاسخ به این سوال در طول زمان با کسب تجربه بازاریابان تکامل یافته است.

تعیین بودجه بازاریابی برای مطب

در طول سال‌ها، سه روش اصلی توسط مراکز مراقبت‌های بهداشتی و متخصصان بازاریابی کلینیک پزشکی برای تعیین نحوه برنامه‌ریزی بودجه بازاریابی برای مطب استفاده شده است.

  • بر اساس این که کلینیک چقدر حاضر است هزینه کند
  • بر اساس درصدی از درآمد فروش
  • بر اساس اهداف بازاریابی فعلی این مطب

بر اساس این که کلینیک چقدر حاضر است هزینه کند

این روش کاملاً اشتباهی برای تعیین بودجه بازاریابی برای مطب است. این نوع بودجه‌بندی اغلب توسط بازاریاب‌های آماتور انجام می‌شد که تجربه ارائه پاسخ بهتر را نداشتند. بیرون کشیدن یک عدد بودجه دلخواه و بی اساس می‌تواند عواقب جدی داشته باشد و احتمالاً هیچ فایده ای برای یک کلینیک پزشکی ندارد.

شما هرگز نباید با انتخاب یک عدد تصادفی بر اساس حدس و گمان، ترجیح شخصی یا یک احساس درونی، بودجه خود را تعیین کنید، با این حال این دقیقاً همان روشی است که از هر 5 پزشک خصوصی 4 نفر این کار را انجام می‌دهند و بسیاری هنوز هم این کار را انجام می‌دهند. این روش محکوم به شکست بوده و هست.

تعیین بودجه بازاریابی برای مطب بر اساس درصدی از درآمد فروش

در حالی که درصدی از درآمد فروش بسیار کمتر دلبخواه و علمی تر به نظر می‌رسد، اما هنوز ایده آل نیست. فعالان و بازاریابانی که از این طریق به تعیین بودجه بازاریابی برای مطب می‌پردازند معتقدند که باید بودجه خود را بر اساس حجم فروش خود قرار دهند. همانطور که آنها رشد می‌کنند و می‌توانند هزینه های بیشتری را بپردازند، بیشتر خرج می‌کنند.

متاسفانه، درصد واحدی وجود ندارد که در هر شرایطی کارساز باشد. به عنوان مثال، اگر دو پزشک دارای مطب هایی با اندازه مشابه هستند، هر دو باید دقیقاً همان مقدار را برای بازاریابی با استفاده از روش درصد درآمد فروش اختصاص دهند. اما، اگر یک مطب در یک شهر کوچک با رقابت بسیار کم واقع شده باشد و بخواهد 10 درصد رشد کند، در حالی که کلینیک دیگر در یک منطقه شهری بزرگ با اجاره بالا با رقابت عمده باشد و بخواهد اندازه خود را دو برابر کند، چه؟

این دو موقعیت تمرینی بسیار متفاوت هستند زیرا نیازهای آنها بسیار متفاوت است. باید به راحتی آشکار شود که بودجه بازاریابی مربوطه آنها را نمی توان با استفاده از روش درصد فروش یکسان محاسبه کرد.

بر اساس اهداف بازاریابی فعلی

اکنون که در عصر دیجیتال مارکتینگ هستیم، این تنها روش مناسب برای محاسبه تخصیص بودجه بازاریابی برای مطب است. اگر بازاریابی اضافی انجام ندهید، اولین گام تعیین اهداف بازاریابی بر اساس روند جمع آوری محافظه کارانه 12 ماهه است. به یاد داشته باشید، فقط مجموعه های واقعی (نه هزینه ها) حساب می‌شوند.

گام بعدی شما این است که تخمین بزنید اگر چیزی را تغییر ندهید مطب شما به کجا ختم می‌شود. درآمد شما ممکن است ثابت بماند، رشد طبیعی داشته باشد یا کاهش یابد. در مرحله بعد، شما باید یک هدف مجموعه را بر اساس ظرفیت تمرین، تمایل خود برای افزایش ظرفیت و اهداف سبک زندگی خود تعیین کنید. سپس روند خود را برای تعیین هدف مجموعه کم کنید. نتیجه نشان دهنده رشد واقعی خواهد بود که دستیابی به آن سخت تر از رشد طبیعی است که ممکن است تا کنون تجربه کرده باشید.

در این مرحله، شما باید یک هدف معقول بازده سرمایه گذاری برای بودجه برنامه بازاریابی خود تعیین کنید. این باید بر اساس سطح نسبی رقابت شما، حرفه و تخصص شما، امکان ارجاع حرفه ای، هرگونه هزینه رسانه دیجیتال مارکتینگ، تجربه بازاریابی خودتان، اندازه فعالیت شما، تعداد متخصصینی که دارید، و مهارت های اجتماعی آنها باشد. .

چگونه بودجه بازاریابی برای مطب خود تعیین کنید

معمولاً بهتر است یک هدف ROI محافظه کارانه ایجاد کنید به یاد داشته باشید که بازاریابی عالی بازدهی عالی ایجاد می‌کند و بازاریابی ضعیف هیچ بازگشت سرمایه‌ای ایجاد نمی‌کند. با استفاده از تخصیص بودجه بازاریابی دیجیتال، یک برنامه بازاریابی برای کلینیک مراقبت های بهداشتی ایجاد کنید.

هنگامی که یک برنامه بازاریابی برای مطب ایجاد می‌کنید، باید قوانین سرانگشتی خاصی مانند بودجه بازاریابی در مقابل درآمد ناخالص و هزینه جذب بیمار در مقابل میانگین ارزش مورد را درک کنید. همچنین باید بدانید که به بازاریابی دیجیتال یا آنلاین نیاز دارید. دیجیتال مارکتینگ شامل چه چیزی است و چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟

در اصطلاح اولیه، دیجیتال مارکتینگ در اصل هر نوع بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می‌شود. این شامل همه چیز از محتوای وب سایت پزشکی شما گرفته تا پست ها و وبلاگ های رسانه های اجتماعی شما و ایمیل هایی است که برای بیماران خود ارسال می‌کنید. از سوی دیگر، بازاریابی سنتی معمولاً شامل تاکتیک‌هایی مانند تبلیغات روزنامه و تلویزیون، بیلبوردها و پست مستقیم است.

همچنین، برخلاف بازاریابی سنتی، که در آن اغلب ردیابی دقیق نتایج دشوار است، بازاریابی دیجیتال ردیابی دقیق نتایج و داده‌های مفید زیادی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید برای برنامه‌ریزی‌های آینده و تخصیص بودجه از آنها استفاده کنید. هنگام تخصیص بودجه باید به چه نوع داده هایی توجه کنید؟ برای شروع، همیشه باید از موارد زیر آگاه باشید:

  • هزینه های جذب بیمار جدید
  • میزان ماندگاری بیمار
  • میانگین ارزش دلاری موردی

دانستن این اعداد می‌تواند به شما کنترل بهتری بر فعالیت های بازاریابی خود بدهد. به عنوان مثال، هرچه هزینه های جدید جذب بیمار کمتر باشد، معمولاً دلارهای بازاریابی شما بهتر است. اگر هزینه های کسب شما کمتر از میانگین ارزش موردی شما باقی بماند، می توانید استراتژی تخصیص بودجه بازاریابی دیجیتال خود را موفق در نظر بگیرید.

سخن پایانی

کمپین دیجیتال مارکتینگ جدید شما باید داده های واضحی را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید با دقت آنها را برای تعیین بازگشت سرمایه خود دنبال کنید. این امری حیاتی است، زیرا دانستن اینکه آیا طرح بازاریابی شما برای یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند یا خیر، حدس و گمان را از بین می‌برد. برای تعیین هزینه های خرید خود، کافی است کل مبلغی را که در آخرین کمپین بازاریابی خود خرج کرده اید، بردارید و آن را بر تعداد بیماران جدیدی که به دست آورده اید تقسیم کنید. سپس نتیجه را با میانگین خود مقایسه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 38 = 48

دکمه بازگشت به بالا