مدیریتمطالب آموزشی

نحوه اندازه گیری رضایت بیمار در مراقبت های بهداشتی

رضایت یک عامل محرک قوی در جذب بیماران وفادار و بازگشت آنها به مطب است. بنابراین، اندازه گیری سطح رضایت بیمار برای انجام هر گونه تغییرات لازم که هم برای بیماران و هم به نفع مطب شما باشد، مهم است. وقتی سطح رضایت بالا باشد، هم برای مطب و هم برای بیمار مزایایی وجود دارد. به عنوان مثال، بیماران افزایش سطح اعتماد، احساس وفاداری بیشتر و نتایج سلامت بهتر را تجربه می کنند. در این مقاله چند راه برای اندازه گیری رضایت بیمار در یک مطب را مرور می کنیم.

1. بررسی رضایت بیماران

نظرسنجی رضایت بیمار، فهرستی تنظیم شده از سؤالات در مورد تجربه کامل بیمار از مطب پزشکی شما، از تماس اولیه تا پایان ویزیت و بعد از آن است. این کار داده‌های قابل اندازه‌گیری را در مورد اینکه دقیقاً کجای عملکرد مطب شما می‌تواند بهبود یابد ارائه می‌کند.

2. مشاهده رفتاری

شما می توانید با مشاهده رفتار بیماران چیزهای زیادی در مورد احساس بیماران در مورد مطب خود بیاموزید. شما و کارکنانتان می توانید رضایت بیمار را با مشاهده نحوه تعامل بیماران با کارکنان، پزشکان، یکدیگر و حتی نحوه رفتار آنها به تنهایی اندازه گیری کنید.

3. ارتباط پیگیری

رضایت بیمار را می توان هنگام پیگیری بعد از ویزیت نیز اندازه گیری کرد. چه آنها یک عمل جراحی داشته باشند و چه قرار است به زودی ویزیت دیگری انجام دهند، پیگیری بیماران زمان بسیار خوبی برای سنجش احساس آنها در مورد مطب شما است.

4. ردیابی و نظارت بر ارجاعات

بیمارانی که دیگران را به مطب شما ارجاع می دهند به وضوح از مراقبتی که دریافت کرده اند راضی هستند. با این حال، مطمئن شوید که دقیقاً چه کاری را درست انجام می دهید

5. با کارکنان ارتباط برقرار کنید

چک کردن کارکنانی که بیشترین تعامل را با بیماران دارند را به یک تمرین تبدیل کنید. به احتمال زیاد، بیماران بازخورد مثبت و منفی ارائه کرده اند که ممکن است در یک بررسی نوشته نشده باشد یا با شخص مناسب به اشتراک گذاشته نشده باشد. پرسش از کارکنان در مورد بازخوردهایی که مستقیماً از بیماران شنیده اند می تواند به شما در سنجش رضایت بیمار کمک کند.

هرچه بیشتر با اندازه گیری رضایت بیمار آشنا شوید، در مورد نقاط قوت مطب خود و زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند بیشتر خواهید آموخت. بنابراین از روش های ذکر شده در بالا برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد تجربه بیمار و رضایت بیمار استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا بیماران جدید را جذب کنید و بیماران فعلی خود را حفظ کنید تا پایگاه بیماران وفادار بسازید و داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 80 = 85

دکمه بازگشت به بالا