بازاریابیمطالب آموزشی

قیف بازاریابی پزشکی چیست و چرا باید روی آن کار کرد؟

بازاریابی پزشکی اغلب می‌تواند به عنوان مجموعه ای از استراتژی هایی در نظر گرفته شود که به طور تصادفی در یک تجارت پزشکی به کار گرفته می‌شوند و انتظار می‌رود که بلافاصله شروع به جذب بیماران کند اما در واقع اینطور نیست. بازاریابی پزشکی یا طب مارکتینگ، به طور کلی، نیازمند یک سیستم با ساختار دقیق است که پتانسیل استراتژی ها و سپس نرخ های تبدیل تخمینی را محاسبه و تجزیه و تحلیل می‌کند. بنابراین داشتن قیف بازاریابی پزشکی ضروری است.

بازاریابی موفق به یک برنامه حساب شده برای موفقیت نیاز دارد. برای این کار پروتکل‌های زیادی وجود دارد که باید اجرا شوند تا استراتژی بازاریابی پزشکی شروع به کار کند. این طرح، قیف یا سیستم مراحلی را که یک بیمار بالقوه باید طی کند تا تبدیل به یک بیمار برای یک تجارت پزشکی شود را نشان می‌دهد. به عنوان یک پزشک و صاحب یک تجارت پزشکی که به صورت آنلاین رشد می‌کند، برای شما بسیار مهم است که به ترتیب قیف ایجاد استراتژی های بازاریابی خود یا قیف بازاریابی پزشکی را درک کنید.

قیف بازاریابی پزشکی چیست؟

قیف بازاریابی پزشکی به مراحلی اطلاق می‌شود که بیماران بالقوه شما برای تبدیل شدن به بیمار طی می‌کنند. این قیف بازاریابی اغلب در 4 مرحله توزیع می‌شود که هر مرحله نشان دهنده مراحل مختلف بازاریابی/تبدیل است.

یک قیف بازاریابی پزشکی نه تنها به شما در درک مراحل اصلی تبدیل سرنخ ها کمک می‌کند، بلکه به شما در کسب درآمد آنلاین بیشتر، افزایش ترافیک بیماران، بازگشت سرمایه بهتر و به طور کلی، چشم انداز بهتر از تجارت پزشکی خود از نظر کسب و کار کمک می‌کند.

قیف بازاریابی پزشکی چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از کارشناسان بازاریابی یک قیف بازاریابی را ذهنی می‌دانند. اما به طور  کلی قیف بازاریابی پزشکی به 4 مرحله تقسیم می‌شود. هر مرحله به تعریف استراتژی های بازاریابی و نحوه تبدیل آنها به بیماران کمک می‌کند. چهار مرحله به شرح زیر است:

آگاهی – مرحله اول

این مرحله به استراتژی های بازاریابی می‌پردازد که حول محور اطلاع رسانی در مورد کسب و کار پزشکی شماست. اگر بیماران بالقوه شما حتی از خدمات پزشکی شما اطلاعی نداشته باشند، نمی‌توانند بیمار شما شوند. در این مرحله، تنظیم استراتژی‌های بازاریابی که با محتوای پزشکی یا خدمات پزشکی شما با سرنخ‌های شما آشنا می‌شوند، ضروری است. استراتژی های بازاریابی برای این مرحله عبارتند از:

  • ایجاد یک صفحه لندینگ قوی برای سایت پزشکی شما
  • به اشتراک گذاری محتوای پزشکی در مورد خدمات پزشکی شما
  • نمایش اینفوگرافیک پزشکی و محتوای بصری درجه یک
  • استفاده از تبلیغات پولی برای دستیابی به ترافیک بیشتر بیماران

هدف این مرحله از قیف بازاریابی پزشکی این است که بیماران را به اندازه کافی مجذوب کند تا در خدمات و محتوای پزشکی شما بپردازند. هنگامی که این با موفقیت اجرا شد، مراحل بعدی تبدیل سرنخ را انجام می‌دهند.

جذب بیمار – مرحله دوم

پس از اینکه مرحله یک را برای کسب و کار پزشکی خود با گروه بیمار مورد نظر خود ادغام کردید و آنها را وادار کردید که خدمات پزشکی شما را شروع کنند، باید آنها را جذب کنید و آن افراد علاقه مند را به سرنخ های قوی بیمار تبدیل کنید.

Engagement عمدتاً با استراتژی‌هایی سروکار دارد که به بیماران نشان می‌دهند که چرا کسب‌وکار پزشکی شما ارزش انتخاب از بین بسیاری از مشاغل آنلاین را دارد. شما باید با ارائه برخی از مزایایی که آنها را به سمت پایین تر از قیف بازاریابی هدایت می کند، اعتماد را با جمعیت بیمار خود تقویت کنید.

این مرحله بسیار مهمی در بازاریابی پزشکی تلقی می‌شود، زیرا اگر استراتژی های بازاریابی شما در این مرحله به اندازه کافی قوی نباشد، تقریباً 50٪ از بیماران از قیف خارج می‌شوند. استراتژی های بازاریابی در این مرحله عمدتاً عبارتند از:

  • نمایش توصیفات و نظرات بیمار در سایت پزشکی شما
  • حضور پلتفرم اجتماعی خود را نشان دهید
  • CTA و ویژگی های تعاملی را در سایت پزشکی خود داشته باشید
  • یک فضای آزاد برای ارتباط آزاد ارائه دهید
  • ارسال خبرنامه از طریق ایمیل مارکتینگ

تبدیل – مرحله سوم

تبدیل کلمه مورد علاقه هر بازاریاب پزشکی است و دلیل خوبی نیز دارد زیرا تجارت پزشکی شما به این شکل ادامه می‌یابد. اینجاست که تمام استراتژی های بازاریابی شما نتیجه می‌دهد. این مرحله پیچیده‌ترین مرحله قیف بازاریابی پزشکی است، زیرا احتمال اینکه بیماران شما اصلاً خدمات پزشکی شما را انتخاب نکنند بسیار زیاد است. به همین دلیل است که کارشناسان سئو استراتژی های این مرحله را با دقت در نظر می‌گیرند که عبارتند از:

  • از بهینه سازی سئو در همه جا استفاده کنید
  • از فراخوان برای اقدام (CTA) قوی و مرتبط استفاده کنید
  • از روش های CRM استفاده کنید
  • برای بیماران بار اول تخفیف یا پیشنهاد ویژه ارائه دهید
  • یک زنجیره ارتباطی را حفظ کنید

3 ایده برای بهینه سازی سایت پزشکی یا سئو سایت پزشکی

هنگامی که استراتژی‌های بازاریابی فوق را برای این مرحله یکپارچه کردید، می‌توانید روی بیماران حساب کنید تا در کمترین زمان ممکن تبدیل شوند. اما قیف بازاریابی شما هنوز کامل نشده است.

وکالت – مرحله چهارم

این مرحله جایی است که بسیاری از کسب و کارها ممکن است فکر کنند بی فایده و هدر دادن پول است. با این حال، مرحله چهارم، حمایت یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی است زیرا با پس از بازاریابی سروکار دارد. شما یک بیمار را با موفقیت تبدیل کرده اید و آنها از خدمات پزشکی شما استفاده کرده اند. اما چه احتمالی وجود دارد که بیمار دوباره کلینیک شما را انتخاب کند؟

یک قیف بازاریابی پزشکی با بازاریابی بلند مدت سروکار دارد. با این مرحله، مطمئن خواهید شد که تمام استراتژی‌های شما در درازمدت به ثمر می‌رسند و مجبور نخواهید بود دوباره از صفر شروع کنید. برخی از تاکتیک های پس از بازاریابی برای این مرحله عبارتند از:

  • تماس های بعدی یا پیامک
  • اعلان های ایمیل ماهانه اگر نه هفتگی
  • ارسال پیشنهادات و معاملات
  • دسترسی به بیماران در رسانه های اجتماعی برای پرسیدن در مورد تجربه آنها

این قیف بازاریابی پزشکی شما است که برای ادامه تبدیل بیماران برای شما طراحی شده است، زیرا همچنان به ارائه خدمات پزشکی استثنایی ادامه می دهید.

برخی از مزایای کلیدی قیف بازاریابی در حوزه پزشکی چیست؟

ایجاد یک قیف بازاریابی پزشکی به عنوان یک ستون فقرات برای تمام تلاش های بازاریابی شما عمل خواهد کرد. در حالی که هر مرحله از کانال بازاریابی خود را ایجاد و اجرا می‌کنید، درک اینکه هر مرحله چه سودی برای شما در دراز مدت دارد ضروری است. مزایای اساسی قیف بازاریابی پزشکی عبارتند از:

  • افزایش پتانسیل همه استراتژی های تولید سرنخ
  • بینش ارزشمندی را در مورد هر مرحله بازاریابی و چگونگی تأثیر آن بر تولید پیشرو در تجارت پزشکی شما ارائه می‌دهد
  • قابل تنظیم و نفوذپذیر است که باعث صرفه جویی در زمان می‌شود
  • ارزش تقویت شده ای را در اطراف کسب و کار پزشکی شما ایجاد می‌کند
  • تمام جنبه های بازاریابی دیگر را تقویت کنید

سخن پایانی

در حالی که ممکن است مشاهده فوری فواید قیف بازاریابی پزشکی غیرممکن باشد، اما مطمئناً در دراز مدت نتیجه می‌دهد. یک قیف بازاریابی پزشکی یک بخش ضروری از هزینه های تجاری و یک نیاز ضروری برای ایجاد یک برنامه بازاریابی پزشکی است. ایجاد یک قیف بازاریابی تمام استراتژی های بازاریابی آینده و فعلی شما را در دراز مدت پوشش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا