مدیریتمطالب آموزشی

کیفیت درمان شما از دیدگاه یک بیمار

با پیشرفت تکنولوژی بیماران بیشتر از هر زمان دیگری آموزش دیده هستند، و به نظر می‌رسد که آنها در مورد مراقبت های بهداشتی خود فعال تر هستند. این عالی است؛ با این حال، آیا می‌دانید که بیماران شما وقتی برای مراقبت می‌آیند، به مطب، کارکنان و تجربه‌شان چگونه نگاه می‌کنند؟ ارزیابی آنها از کیفیت درمان شما چیست؟

تبلیغات پزشکی؛ راهی برای میخکوب کردن بیماران!

اگر سوالات زیر را از خود بپرسید، ممکن است از پاسخ هایی که به دست می آورید شگفت زده شوید:

  • چه بینش‌هایی می‌توانیم درباره روش‌های ارائه مراقبت‌های با کیفیت و زمینه‌هایی که جای بهبود دارند، به دست آوریم؟
  • چه چیزی را می‌توانیم در رابطه با نحوه تعامل با بیماران خود در حین حضور در مطب و همچنین در بین ویزیت‌ها تغییر دهیم؟
  • کارکنان ما برای افزایش رضایت کلی بیمار و کیفیت درمان چه کارهای متفاوتی می‌توانند انجام دهند؟

همانطور که از دیدگاه بیمار به مسائل نگاه می‌کنید، این پیشنهادات را در نظر بگیرید:

  1. به قانون 80/20 پاسخ دهید . هنگام بحث در مورد مراقبت های بهداشتی و کیفیت درمان  حالت “ارائه” نشوید. به خصوص اگر از اصطلاحات پزشکی استفاده می‌کنید بسیار زیاد است. به عنوان یک قانون کلی، کمتر صحبت کنید، بیشتر گوش دهید. سوالاتی با پایان باز بپرسید که به من این احساس را بدهد که تصمیم می‌گیرم به جای اینکه شما به من بگویید چه کاری باید انجام دهم. به این ترتیب، من بیشتر روی برنامه درمانی توصیه شده شما برای من سرمایه گذاری خواهم کرد.
  2. سعی کن یک روز جای بیمار باشید .  روی صندلی اتاق انتظار یا صندلی بیمار بنشینید و به اطراف اتاق نگاه کنید. آیا به تارهای عنکبوت گاهی اوقات روی گیاهان یا چراغ ها توجه می کنید؟ زباله هایی که کسی موفق به اطمینان از آن نشد به سطل زباله راه یافته است؟ اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌های اتاق انتظار که نیاز به تمیز کردن دارند تا وقتی که من منتظر دیده‌شوم، فرزندم چیزی برنمی‌دارد؟ بهم ریختگی که از روش قبلی بیمار روی پیشخوان ها باقی مانده است؟ قرنیزهای غبار آلود؟ سرویس بهداشتی که نیاز به مراقبت دارد؟ من متوجه.

معمول است که آنقدر به رویه‌های مطب و کاغذبازی توجه داشته باشیم که متوجه چیزهای کوچکی که می‌توانند در تجربه کلی مطب بیمار تفاوت ایجاد کنند، نمی‌شویم. این موارد است که می‌تواند یک بیمار بالقوه یا موجود را دور کند.

  1. از من بپرسید تا بدانم برایت مهم است . آیا تا به حال از من پرسیده اید که چه چیزی از شما نیاز دارم یا چه کاری می‌توانید برای حمایت از من در طول دوره مراقبت از من انجام دهید؟ اگر نپرسید، هرگز نخواهید فهمید. به عنوان مثال، آیا می دانید مهم ترین نگرانی ها یا اهداف سلامت شخصی و خانوادگی من چیست؟ اگر نیازهای من را درک نکنید، احتمالاً انتظاراتی را که من برای سلامتی و رابطه ام با شما دارم برآورده نخواهید کرد. برای شناختن من از قبل وقت بگذارید تا بدانم می توانم به شما اعتماد کنم و با شما ارتباط برقرار کنم و در مورد نگرانی های سلامتی آینده با شما راحت صحبت کنم.
  2. شما باید با فناوری به روز رقابت کنید . ارائه دهندگان زیادی وجود دارند که می توانم از بین آنها مراقبت های بهداشتی خود را دریافت کنم. با تغییراتی که در فناوری مراقبت های بهداشتی به طور مداوم رخ می دهد، به احتمال زیاد به سراغ فناوری هایی می گ‌روم که احساس می گ‌کنم در زمینه فناوری در صنعت شما فعال است و می تواند فوراً به من نشان دهد که چه وضعیتی دارم یا چه نتایجی ممکن است داشته باشم. ترجیح می‌دهم الان بدانم تا اینکه منتظر پردازش اطلاعات باشم و مجبور باشم برای بازدید بعدی برگردم.

ما در عصری زندگی می کنیم که در آن بسیار خراب هستیم، و با این حال، خوشبختانه، دسترسی فوری به تقریباً هر اطلاعاتی که می خواهیم در مورد آن بدانیم، داریم. این تمایل برای بازخورد فوری هنوز در دیوارهای دفتر شما وجود دارد. در صورت لزوم از عکس های دیجیتالی با کیفیت بالا و ابزارهای نرم افزار تصویربرداری دیجیتال در هنگام ارائه درمان استفاده کنید .

  1. مرا در سطح شخصی نیز بشناسید . واقعاً به آنچه من و فرزندانم درگیر آن هستیم علاقه مند باشید. آیا از من پرسیده اید که در اوقات فراغت خود، برای فعالیت، کار و غیره از انجام چه کاری لذت می‌بریم؟
  2. ارتباط برای من نیز کلیدی است ! شما این ضرب المثل را شنیده اید که “مهم این نیست که شما چه می‌گویید، بلکه نحوه بیان آن مهم است.” چه من برای تعیین قرار ملاقات تماس بگیرم، چه سعی کنم یک برنامه پرداخت برای صورتحساب خود پیدا کنم که با بودجه من کار کند، یا ناامیدی از تجربه بیمارم را ابراز کنم، می‌توانید هر چه می‌خواهید بگویید، اما اگر دوست ندارم شما در حال گوش دادن هستید یا متوجه زبان بدن منفی شما می شوم، ممکن است بین انتشار یک کلمه خوب و نوشتن یک نقد منفی تفاوت ایجاد کند.

مهم نیست که موقعیت شما در کلینیک چیست، مهم است که به یاد داشته باشید گوش دادن فعال و ارتباط واضح چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. همیشه با بیماران خود با احترام رفتار کنید و مطمئن شوید که آنها احساس می‌کنند رضایت و کیفیت درمان آنها برای شما مهم است. این را در نظر داشته باشید که در طول سال با بیماران در داخل و خارج از مطب سروکار دارید.

  1. به من کمک کنید دلیل آن را بفهمم . خیلی خوب است که به من بگویید برای رفع مشکلم چه کاری باید انجام دهم، اما اغلب آن را در اولویت قرار نمی‌دهم زیرا اهمیت پیگیری درمان پیشنهادی شما را کاملاً درک نمی‌کنم. اگر آن را در اولویت قرار ندهم چه اتفاقی برای کیفیت درمان می افتد؟
  2. لطفا آن را ساده نگه دارید ! پس از اینکه گزینه های درمانی یا برنامه بلندمدت من را توضیح دادید، لطفاً دستورالعمل های مکتوب و با ایمیلی را نیز به من بدهید تا بتوانم زمانی که در خانه هستم و آرام هستم دوباره آنها را مرور کنم. به یاد آوردن همه چیزهایی که درباره اقداماتی که می‌توانم برای بهبود سلامت یا وضعیتم به من توضیح دهید، به یاد بیاورم، به خصوص اگر در طول ملاقاتم فرزندانی داشته باشم.

سخن پایانی

درک دیدگاه بیمار به شما بینشی عالی در مورد اینکه چگونه می‌توانید بهترین تجربه بیمار را ارائه دهید و از موفقیت آمیزترین نتایج سلامتی اطمینان حاصل کنید، به شما می‌دهد و به بهبود کیفیت درمان کمک می‌کند.

ارتباط موثر برای دستیابی به این مهم بسیار کلیدی است. فناوری پورتال بیمار دارای مزایا و امکانات بسیار زیادی برای بهبود ارتباط با بیماران شما و دسترسی راحت و به روز به اطلاعات سلامت شخصی آنها است. برنامه‌های تلفن همراه همچنین دارای مزایا و امکانات اضافی برای پرداخت قبض، پیمایش به دفتر شما، قابلیت ارتباط فوری، درخواست قرار و موارد دیگر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + = 17

دکمه بازگشت به بالا