مدیریتمطالب آموزشی

چگونه یک پروتکل پیگیری بیمار موثر ایجاد کنیم؟

تصادفی نیست که مراکز درمانی و پزشکان اغلب از تجربه بیمار به عنوان یک سفر یاد می‌کنند. این فقط اصطلاحات بازاریابی فانتزی نیست، بلکه به طور دقیق ارائه مراقبت از بیمار را برای اکثر شرایط پزشکی به عنوان یک فرآیند توصیف می‌کند که نیاز به درمان مداوم، مدیریت و اطلاع رسانی و پروتکل پیگیری بیمار دارد.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

به همین دلیل، مراقبت از بیمار همچنین شامل یک سری تعاملات مهم بیمار- رائه‌دهنده – یا پیگیری‌های بیمار – است تا اطمینان حاصل شود که بیماران و مراقبان به دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده و مراحل مراقبت پایبند هستند. مراقبت های پیشگیرانه نیاز به نگهداری و هوشیاری مستمر دارد، مانند مدیریت شرایط طولانی مدت یا مزمن تا بیماران از شکاف های مراقبت و نتایج ضعیف تر جلوگیری کنند.

در این مقاله، به این موضوع می‌پردازیم که چرا داشتن پروتکل پیگیری بیمار مهم است، گزینه‌های مختلف برای پیگیری، و چگونگی ایجاد یک استراتژی پیگیری که بر اثربخشی تأکید می‌کند، کارایی را ارتقا می‌دهد و حجم کاردستی کارکنان را به حداقل می‌رساند.

دلایل پیگیری بیمار چیست و چرا پروتکل پیگیری بیمار مهم است؟

دلایل مهمی برای ارتباط با بیماران پس از قرار ملاقات یا در بین قرار ملاقات ها به عنوان خط پایه و پروتکل پیگیری بیمار وجود دارد:

  • علائم بیماران را زیر نظر بگیرید
  • تقویت دانش مراقبت و برنامه های اقدام
  • ارائه آموزش های مرتبط به بیمار
  • رژیم های دارویی را تایید کنید
  • برای بازدیدهای بعدی برنامه ریزی کنید
  • بررسی پیگیری ارجاعات
  • نتایج آزمایشات آزمایشگاهی را به اشتراک بگذارید
  • بیماران را برای مراقبت های پیشگیرانه و مدیریت بیماری مزمن بازگردانید

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

در هر سناریویی، پیگیری برای پیشبرد فرآیند مراقبت، نظارت بر علائم و سطح بهبودی بیماران، و تأیید اینکه بیماران به دستورالعمل‌های مراقبتی مورد نیاز برای دستیابی به نتایج بهتر پایبند هستند، بسیار مهم است. پیگیری یکی از اجزای کلیدی “مستمر مراقبت” است که در آن اقدامات، بیمار را از مراقبت های پیشگیرانه، از طریق حوادث پزشکی، توانبخشی و نگهداری دنبال می کند. نکته در اینجا این است که تلاش‌های هماهنگ، مشارکتی و بی‌وقفه برای ارائه مراقبت منجر به سلامت بهتر بیماران و رضایت بیشتر بیمار می‌شود.

از طریق تعاملات پیگیری دقیق خود با بیماران، می توانید به موارد زیر دست یابید:

  • نتایج مثبت را حفظ کنید
  • کاهش پذیرش مجدد در بیمارستان
  • روابط قوی تری با بیماران خود ایجاد کنید
  • به دست آوردن کارایی عملیاتی

چگونه می توانم یک پروتکل پیگیری بیمار سازنده و قابل اجرا را ساختار دهم؟

اول از همه، شما باید تعیین کنید که کدام نوع برخورد و شرایط خاص بیمار نیاز به پیگیری بیمار دارد و این پیگیری باید به چه شکل باشد. شما باید از ابزارهای مختلفی برای پیگیری برای انواع قرارها و تشخیص‌ها استفاده کنید و یادآوری‌هایی را برای زمان پیگیری خود تنظیم کنید. اگرچه فهرست جامعی نیست، اینها برخی از متغیرهای زیادی هستند که باید در نظر بگیرید:

  • چه کسی بیماران را پیگیری خواهد کرد؟

ارائه دهندگان، پرستاران، کارکنان مدیریت و غیره ممکن است بسته به اینکه پیگیری بالینی یا اداری باشد متفاوت باشد. اگر ماهیت پیگیری پیچیده یا حساس باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که یک ارائه دهنده با بیمار تماس بگیرد.

  • از چه روشی برای پیگیری استفاده خواهید کرد؟

پیام متنی، ایمیل، سیستم تماس خودکار، پست پستی یا پورتال بیمار؟ برای اینکه پیگیری در ارتباط واقعی با بیمار مؤثرتر باشد، باید روش پیگیری خود را با ترجیحات و زبان ارتباطی فردی بیمار مطابقت دهید.

  • مناسب ترین برنامه و چارچوب زمانی را برای پیگیری تعیین کنید.

ممکن است 24 تا 48 ساعت پس از قرار ملاقات، سه روز، یک هفته یا هر بازه زمانی که شما برای پرونده بیمار که در حال پیگیری آن هستید مناسب می دانید، باشد.

  • پیگیری و پیگیری شما چگونه خواهد بود؟

مطمئن شوید که مشخص می‌کنید کدام کارکنان این سیستم های ردیابی را به روز می‌کنند. با ابزار ارتباط بیمار و پروتکل پیگیری بیمار می‌توانید به‌طور خودکار بیماران را از طریق پیامک، ایمیل یا پست صوتی پیگیری کنید.

چگونه می توانم پیگیری بیمار را بدون تحمیل بار سنگین بر دوش کارمندان دفترم ساده و کارآمد مدیریت کنم؟

احتمالاً نمی‌توانید زمان کافی در روز برای پیگیری دستی هر بیمار پیدا کنید و همچنان مطب خود را روان اداره کنید. به همین دلیل است که کلید این است که کارکنان مدیریت خود را با فعالیت های پیگیری بیمار تحت فشار نگذارید ، تکیه بر فناوری مانند ابزارهای ارتباطی بیمار است که حجم کاری آنها را کاهش می‌دهد.

4 مزیت فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

این ابزارها اتوماسیون، شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی پروتکل پیگیری بیمار را برای پیگیری مطمئن و کارآمد هر بیمار در اختیار شما قرار می‌دهند و در عین حال کارهای دستی یکنواخت مانند برقراری تماس‌های تلفنی و نوشتن ایمیل‌ها را از ابتدا به حداقل می‌رسانند. به جای تلاش بیشتر، از راه حل های نرم افزاری استفاده کنید تا هوشمندانه کار کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

  • پس از ویزیت، نسخه‌ای از دستورالعمل‌های مراقبتی پزشک را در اختیار بیماران قرار دهید: از آنجایی که بیماران 40 تا 80 درصد دستورالعمل‌های مراقبتی را که پزشک و/یا تیم مراقبتی در طول ملاقات به آنها می‌دهد فراموش می‌کنند، از ابزار پیام‌رسانی به بیمار برای پیگیری آنها استفاده کنید. برای افزایش پایبندی، تاکید مجدد بر طرح مراقبت و کمک به بیماران در دستیابی به نتایج بهتر، نسخه ای از دستورالعمل های مراقبتی پزشک را به صورت خودکار به بیماران پیامک یا ایمیل ارسال کنید.
  • به بیماران کمک کنید برنامه ریزی قرار ملاقات برای مراقبت های بعدی را به خاطر بسپارند : بیماران اغلب در طول بازدید از مطب غرق در اطلاعات و دستورالعمل ها می شوند. با ارسال یک یادآوری از طریق متن/ایمیل/صدا، رزرو قرارهای بعدی را برای آنها آسان کنید. اگر یادآوری به صورت متن یا ایمیل ارسال شده است، می‌توانید پیوندی امن برای آنها قرار دهید تا به ابزار زمان‌بندی آنلاین شما دسترسی پیدا کنند . این کار آنها را از دردسر تماس گرفتن نجات می دهد و به آنها امکان می دهد فوراً یک روز و ساعت را برای بازدید بعدی خود انتخاب کنند.
  • آموزش ارزشمند بیمار را در مورد موضوعات خاص سلامت با بیماران به اشتراک بگذارید : بیمارانی که تحصیلات بهتری دارند، تصمیمات بهتری در مورد سلامت خود می گیرند و به آنها کمک می کنند تا بیشتر به برنامه های مراقبتی خود پایبند باشند. به عنوان مثال، برای کمک به بیماران دیابتی خود در رعایت رژیم‌های غذایی، داروها، نظارت بر گلوکز و برنامه‌های مراقبتی خود، از ابزار خبرنامه آموزش بیمار استفاده کنید تا مقالات مرتبط در مورد مدیریت دیابت نوع I یا نوع II یا عوارض جانبی احتمالی ناشی از نسخه‌های جدید را برای آنها ارسال کنید. . با انتخاب معیارهای ارسال به عنوان تنها بیماران مبتلا به دیابت، فهرست آدرس ایمیل را محدود کنید.
  • از فناوری برای گسترش دسترسی و غلبه بر موانع بیمار برای دسترسی به مراقبت استفاده کنید : برای بسیاری از انواع پیگیری، ممکن است لزوماً نیازی به حضور فیزیکی بیمار در اتاق معاینه، صندلی دندانپزشک یا صندلی اپتومتر نداشته باشید. برای بسیاری از انواع پیگیری‌های معمول یا بررسی‌های پس از عمل، یک تماس ویدیویی زنده، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که پزشک دستور داده است. اگر بیماران برای رسیدن به مطب شما مجبورند مسافت های زیادی را طی کنند یا اگر وسایل حمل و نقل یا سایر موانع دسترسی برای مراقبت وجود دارد، سلامت از راه دور می تواند جایگزین جذاب و مفیدی برای پیگیری بیمار باشد. شما می توانید پیشرفت یا علائم بیمار را بررسی کنید در حالی که او می تواند از روی صندلی راحتی خود مراقبت دریافت کند.
  • ساعت‌های بی‌اثر صرف شده برای فراخوانی بیماران از طریق تلفن را با رویکردی سازنده‌تر به حداقل برسانید: با استفاده از ابزار اعلان فراخوان، تعداد بیشتری از بیماران خود را به‌طور کارآمدتر فراخوانی کنید . به طور خودکار یادآورهای متنی برای بیماران عقب افتاده ارسال کنید تا برای ویزیت بهداشت دهان و دندان، معاینه چشم سالانه یا غربالگری پیشگیرانه برنامه ریزی کنید. حتی کارآمدتر، از یک ابزار پیام‌رسان دسته‌ای برای فراخوانی بیماران با معیارهای مختلف انتخاب مانند سن، جنس، تشخیص یا تاریخ آخرین ملاقات استفاده کنید.
  • به بیماران خود این امکان را بدهید که سؤال کنند، دستورالعمل مراقبت را روشن کنند، یا در هر زمان وهر مکان بدون تماس مجدد برنامه ریزی کنند : بیماران پیامک های شما را دریافت می کنند و می خواهند به جای تماس گرفتن، پیامک را به مطب شما ارسال کنند. اطمینان حاصل کنید که بیماران نیاز به پیگیری دارند. می‌توانید فوراً از طریق پیامک دو طرفه و بی‌درنگ به شماره تلفن تمرین اصلی خود، یک پیامک با شما تماس بگیرید. این توانایی کارکنان شما را از قطع تماس‌های مکرر رها می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی به پیام‌های بیمار در بین کارهای دیگر پاسخ دهند.

سخن پایانی

با ایجاد دقیق پروتکل پیگیری بیمار برای تعاملات پیگیری بیمار، می‌توانید به طور موثرتری پس از قرار ملاقات با بیماران ارتباط برقرار کنید و آنها را با اطمینان بیشتر و موفقیت آمیزتر در طول سفر مراقبت راهنمایی کنید. به کارگیری بهترین شیوه ها و ابزارهای ارتباطی با بیمار به شما سرعت و کارایی می‌دهد تا تعداد زیادی از بیماران را بدون ایجاد بار غیرقابل کنترل برای کارکنان دفتر شما پیگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا