بازاریابیمطالب آموزشی

اهمیت درگیر کردن کارمندان کلینیک در استراتژی بازاریابی پزشکی

به عنوان مدیر کلینیک پزشکی، باید بدانید که آموزش دادن کارمندان و درگیر کردن آنها در استراتژی بازاریابی پزشکی کلینیک مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا این است که پس از آموزش می‌بینید کارمندان بیش از هر زمان دیگری، در حال تبدیل شدن به یک بخش کلیدی از رسانه های اجتماعی شما هستند.

درک حمایت از کارکنان آسان است. تعریف ساده این است که افرادی که برای شما کار می‌کنند به اندازه کافی به عضویت در تیم یا سازمان شما اهمیت می‌دهند و آن را با دنیا به اشتراک می‌گذارند. هنگامی که آنها این کار را از طریق رسانه های اجتماعی انجام می‌دهند، می‌تواند تلاش های  استراتژی بازاریابی پزشکی شما را به روش های مختلف افزایش دهد.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

مزایای استراتژی بازاریابی پزشکی

استراتژی بازاریابی پزشکی محصولات یا خطوط خدمات یک برند پزشکی را برای دستیابی به اهداف تجاری آن و در عین حال حمایت از نتایج سلامت بیماران خود ارتقا می‌دهد. موثرترین استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی، رویکرد همه کانالی را در پیش خواهد گرفت و از رسانه های اجتماعی، جستجو، ایمیل، وب سایت ها و موارد دیگر برای دستیابی به مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی استفاده می‌کند.

حقیقت این است که بازاریابی مراقبت های بهداشتی یک سرمایه گذاری بلند مدت است. وقتی به خوبی انجام شود، برندهای مراقبت های بهداشتی بازده بازاریابی مثبتی را تجربه می‌کنند. وقتی سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به مخاطبان وسیع‌تری دست پیدا می‌کنند، پزشکان و شرکای بهتری را جذب می‌کنند و بیماران بیشتری را حفظ می‌کنند، کل جامعه سود می‌برد.

چرا به اشتراک گذاری اطلاعات در استراتژی بازاریابی پزشکی موثر است؟

اکثر اعضای تیم شما (اگر نه همه) احتمالاً نمایه رسانه های اجتماعی دارند. آنها حتی ممکن است از رسانه هایی استفاده کنند که شما هرگز به آنها فکر نکرده اید یا سرنخی از وجود آن نداشتید. تبدیل آن‌ها به بزرگ‌ترین تشویق‌کننده‌ها یا سفیران برندتان می‌تواند تأثیری بر تجارت شما بگذارد که بزرگ‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. این نظرسنجی اخیر که صرفاً به درک حمایت از کارکنان در رسانه های اجتماعی اختصاص یافته است، افشاگری های جالبی را نشان داد.

شرکت های مورد بررسی نتایج قابل اندازه گیری را در چهار زمینه کلیدی برای موفقیت بازاریابی اینترنتی گزارش کردند:

1) افزایش بازدیدکنندگان ترافیک وب

2) رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود یافته است

3) افراد بیشتری مایل به دانلود محتوای آنلاین شما هستند

4) کاهش هزینه های بازاریابی

با  استراتژی بازاریابی پزشکی هم شما و هم تیمتان سود خواهید برد زیرا آنها می توانند اعتبار خود را به عنوان یک متخصص در کلینیک شما نشان دهند.

چه چیزهایی را به اشتراک بگذاریم کنیم؟

  • هفته ای یک بار یا ماهی یک بار، یکی از کارمندان را در کانون توجه قرار دهید. از یک عکس شخصیت محور از کارمند در حال تفریح در دفتر یا حتی در زمان مرخصی استفاده کنید. سپس، چیزی سرگرم کننده و به یاد ماندنی در مورد عضو تیم برجسته خود به اشتراک بگذارید. انجام یک پرسشنامه سرگرم کننده را در نظر بگیرید تا به بیماران بالقوه کمک کنید تا تیم شما را در سطح شخصی تری بشناسند. (نشان دادن اصالت در دیجیتال مارکتینگ پزشکی شما با مردم طنین انداز می‌شود.)
  • مسابقات مبتنی بر مشارکت: سعی کنید یک سیستم «مبتنی بر بلیت» ایجاد کنید که در آن کارمندان برای هر پستی که به اشتراک می‌گذارند یک بلیت دریافت می‌کنند یا برای هر بار که در یک پست اجتماعی شرکت می‌کنند یک بلیت دریافت می‌کنند. در پایان ماه، یک نام برای یک کارت هدیه به آمازون، تارگت و غیره بکشید.
  • ویدئوهای راهنمایی سریع: از کارکنان بخواهید در ویدئوهای راهنمایی سریع (60 ثانیه یا کمتر) شرکت کنند تا بخشی از فرآیند پزشکی یا دندانپزشکی (تمیز کردن، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، ابزار، فناوری و غیره) را برجسته کنند. بیشتر کارمندان می‌خواهند احساس کنند که در آن مشارکت دارند و اگر مستقیماً درگیر باشند، احتمالاً چیزی را به اشتراک می‌گذارند، نه یک پست بازاریابی عمومی دندانپزشکی در رسانه‌های اجتماعی.

هر کاری که برای مشارکت کارمندان در استراتژی بازاریابی پزشکی خود انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که از تیم خود می‌خواهید در محتوای پزشکی رسانه های اجتماعی شما کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 28

دکمه بازگشت به بالا