بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ امروزه یک روش کاربردی در علم بازاریابی است که در حوزه پزشکی موجب ارتباط با بیماران و جلب آن‌ها به سوی خدمات خود می‌گردد. به صورت کلی دیجیتال مارکتینگ موجب می‌شود تا حضور شما پررنگ‌تر و محکم‌تر در عرصه تبلیغات اینترنتی و مجازی نشان داده شود. این تکنیک شامل روش‌های متفاوتی از جمله بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تبلیغات گوگل، تبلیغات بنری و غیره می‌باشد.

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در حوزه پزشکی:

زمانی که قصد داشتید تا فعالیت خود را در عرصه تبلیغات پزشکی آغاز نمایید و از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، لازم است تا مراحل زیر را طی نمایید:

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در حوزه پزشکی

 

  • طراحی یک وب سایت

گام اول در بحث دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی یک وب سایت حرفه‌ای است تا بتواند نیاز های اولیه شما و بیماران را برطرف سازد. تصور کنید با داشتن یک وب سایت، بیمار شما نیاز نیست تا در خیابان‌ها به دنبال یک پزشک خوب باشد، یا به جای حضور در مطب جهت اخذ نوبت می‌تواند به صورت آنلاین اقدام به دریافت نوبت کند. از این طریق شما می‌توانید همیشه برای بیماران خود در دسترس باشید و در کمترین زمان هر گونه خدماتی اعم از اطلاع رسانی، ویزیت یا نوبت دهی کنید.

  • بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

امروزه اکثر افرادی که یک گوشی موبایل در اختیار دارند، به اینترنت متصل شده و پاسخ سوالات خود را از این طریق به دست می آورند. پس از راه اندازی سایت، در گام دوم از دیجیتال مارکتینگ، لازم است تا به بهینه سازی سایت نیز توجه شود. به عبارت دیگر سایت شما و خدمتتان زمانی می‌تواند به کاربران نمایش داده شود، که از سایر رقبای خود پیشی گرفته و در زمره چند نتیجه برتر باشد. در این شرایط برای کلیک نمودن، کاربر فراهم است. امروزه بازاریابی پزشکی در دنیای اینترنت هنوز رونق پیدا نکرده است لذا اگر شخصی بتواند در این مورد سرمایه گذاری نماید، در مدت زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید.

  • تبلیغات آنلاین

گام سوم در بحث دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین می باشد. در بحث تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری، تولید محتوای ویدیویی، تبلیغ در سایت‌های پر بازدید و تبلیغ کلیکی وجود دارد. هر کدام از این روش ها دارای مخاطب خاص خود می‌باشد. لذا اگر شخصی بتواند در تمام این موارد سرمایه گذاری کند، موفقیت وی تضمین شده خواهد بود.

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی دارای مخاطبان بسیاری است و هر شخصی حداقل 2 ساعت در طول روز را به صرف نمودن در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند. بازاریابی شبکه اجتماعی به عنوان یک روش موثر و سریع می‌تواند جامعه هدف شما را بیابد و نام تجاری و برند شما را معروف سازد. پشتیبانی خدمات از این طریق و تعامل با کاربران یکی از روش‌های موثر برای موفقیت در این شبکه‌ها می‌باشد.

  • برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی

در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات پزشکی، توجه به کمپین های تبلیغاتی بسیار مهم است.کمپین ها می‌توانند به صورت تصویری، ویدیویی، رسانه‌ای و غیره طراحی شوند.

نکات بسیار مهمی که در دیجیتال مارکتینگ می‌بایست به آن توجه نمود:

نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ

 

  • بازبینی دانسته‌ها و اطلاعات قبلی

وقتی که تلاش می کنید تا در زمینه پزشکی، اقدام به دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات پزشکی نمایید، لازم است تا آنچه که در ذهن خود دارید، بازبینی نمایید. به طور مثال ممکن است که شما سال گذشته برای یک کمپین به میزان X هزینه نموده باشید، شرایط اجتماعی و اقتصادی می‌تواند این هزینه را برای سال جاری تغییر دهد. از همین رو لازم است تا به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • به مدیریت دیجیتال مارکتینگ خود توجه نمایید.

شتابزده عمل نمودن در این راه باعث می شود تا تبلیغات پزشکی شما به بن بست برسد. در نظر داشته باشید که بحث پزشکی، یک مبحث حساس است. اگر افراد پس از مراجعه به خدمات شما، نتوانند به آن اعتماد نمایند، موجب می‌شود تا اعتبار خود را به طور کامل از دست دهید و البته جذب نمودن مجدد این گروه از افراد نیز دشوار تر خواهد شد. ارتقا سطح درمان و پزشکی، یک امر زمان بر است. برای موفقیت در این کار قبل از اینکه وارد فاز اجرا شوید، لازم است تا به موضوع و بحث عنوان شده، اشراف کامل اطلاعاتی داشته باشید. در آغاز کار و برای بررسی موقعیت خود می‌توانید از نوع خدمات و فعالیت‌های رقبای خود استفاده نموده و آنها را به صورت ریز بررسی کنید.

  • پاسخگو باشید.

تمام اقداماتی که در دیجیتال مارکتینگ پزشکی انجام می دهید، به جلب نظر کاربر و ارتباط و تعامل با وی باز می‌گردد. با این توضیح، برای اینکه بتوانید راحت تر به هدف و مقصود خود برسید، لازم است تا پنل پشتیبانی خوبی ارائه دهید. افرادی که از این طریق با خدمات شما آشنا شده‌اند، افرادی هستند که به حوزه اینترنت یا شبکه‌های مجازی آشنا هستند. لذا این افراد انتظار دارند که بتوانند مشکلات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف نمایند. با این توضیح، ارائه پشتیبانی پاسخگو می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان راهنمایی نماید.

  • تولید محتوا نمایید.

وقتی که قصد دارید به صورت حرفه‌ای اقدام به تبلیغات در فضای اینترنت و یا شبکه‌های مجازی نمایید، لازم است تا به صورت منظم محتوا تولید نمایید. باید در نظر داشته باشید که در این مسیر نوع محتوا هایی که تولید می کنید، بسیار با اهمیت می باشد. تمام محتواهای شما با سلامت افراد در ارتباط است لذا اگر یک مورد از این موارد با استناد به تحقیقات علمی نباشد، امکان از دست دادن کاربر خود را خواهید داشت. تولید محتوا تنها به صورت متن نمی‌باشد، محتوای تصویری و گرافیکی، ویدیویی و مواردی از این قبیل بسیار راحت‌تر می‌توانند نظر مثبت افراد را جلب نمایند. اما آنچه که برای موفقیت در این زمینه نیاز دارید، قرار دادن محتوا به صورت منظم و بروز است تا کاربران به گذاشتن پست عادت نمایند.

چگونه می‌توان در دیجیتال مارکتینگ پزشکی موفق شد؟

همانگونه که در بالا نیز عنوان شد، بحث دیجیتال مارکتینگ، در دنیای امروز بسیار مهم و تاثیر گذار است. اگر مایل هستید تا فعالیت شما از حالت سنتی همگام با تکنولوژی پیشرفت نماید، لازم است تا از روش‌های نوین تبلیغات پزشکی نیز استفاده نمایند.

بسیاری از افراد تصور می نمایند که با راه اندازی یک وب سایت اینترنتی و قرار دادن برخی از تصاویر و توضیحات، می‌توانند در اینترنت موفق ظاهر شوند اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. بسیاری از افراد هم اکنون دارای وب سایت هستند اما ممکن است تا در صفحات انتهایی نتایج سرچ گوگل هم دیده نشوند. شما به عنوان مدیر کسب و کار لازم است تا شرایطی را فراهم آورید که از طریق آن بتوانید فعالیت خود را معرفی نمایید. بررسی و بهینه نمودن سئو وب سایت، تولید محتوا، مدیریت و فعالیت شبکه  های اجتماعی و مواردی از این قبیل می‌توانند نردبان ترقی شما باشند. آژانس برندینگ و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در موارد فوق می‌باشد.

در نظر داشته باشید که اگر قرار است تا در حوزه خود بی همتا باشید و به یک رهبر فکری تبدیل گردید، لازم است تا به تولید محتوا اهمیت زیادی بدهید. در بحث تولید محتوا، باید به این مورد توجه نمایید که امروزه کاربران اینترنت و شبکه‌های مجازی تمایلی به مطالعه متن‌های طولانی ندارند، لذا می‌بایست متن‌های شما به صورت فشرده و قابل درک باشد تا کاربران در کمترین زمان ممکن؛ آن‌ها را مطالعه نمایند. امروزه شغل کارشناس تولید محتوا با بررسی محتواهای موجود، کلمات کلیدی پر مخاطب و … اقدام به تهیه محتوای خوب و بهینه می‌نماید که در ارتقا سایت شما نقش بسیاری خواهد داشت.

جمع بندی:

حرفه پزشکی نیز همانند سایر حرفه ها، امروزه اشباع شده است و رقابت در آن زیاد است. برای اینکه بتوان راه خود را به صورت پیشرفت مشخص نمود، لازم است تا از روش‌های نوین تبلیغات پزشکی استفاده کرد. این روش‌ها گرچه ممکن است، در ابتدای کار دارای هزینه‌های زیادی باشند، اما در صورتی که به موفقیت ختم شوند، سریع‌تر می‌توانند مبلغ هزینه شده را بازگردانده و منجر به سود رسانی شوند. شبکه‌های اجتماعی، اینترنت، تبلیغات کلیکی و … می‌توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک شایانی نمایند.

امروزه شبکه‌های اینترنتی زیادی همچون آپارات، پینترست، فیسبوک، یوتیوب و … وجود دارند که می‌توانند برای اطلاع رسانی خدمات شما یک گزینه خوب و موثر باشند. برای انتخاب یک شبکه مناسب، لازم است تا حتما نوع مخاطبان خود و شبکه‌ای که بیشتر استفاده می‌نمایند را شناسایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × = 63

دکمه بازگشت به بالا