مدیریتمطالب آموزشی

کاربرد CRM در پزشکی چیست؟

CRM در پزشکی به عنوان سیستمی تعریف می‌شود که از داده ها برای دسترسی به خدماتی استفاده می‌کند که بیماران جدید را هنگامی که در جستجوی آنلاین کلینیک یا مطب هستند، درگیر می‌کند. CRM مراقبت های بهداشتی برای هدایت و پیگیری موفقیت تیم شما ضروری است.

فراتر از تقسیم‌بندی مخاطبان، ارائه مدل‌های پیش‌بینی‌کننده برای دستیابی به مصرف‌کنندگان مناسب و اهدافی مانند رشد خدمات،  CRM در پزشکی دارای قابلیت‌هایی است که پتانسیل خود را برای تاثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان خارج از تلاش‌های بازاریابی و همچنین تکامل تجربه مصرف‌کننده مراقبت‌های بهداشتی گسترش می‌دهد. بنابراین، هنگامی که استراتژی CRM مراقبت های بهداشتی خود را برنامه ریزی می‌کنید، سه روند اصلی که می‌توانند به شما در شکل دادن به چشم انداز آینده سازمان تان کمک کنند کدامند؟

سه گرایش برتر بازاریابی CRM و استفاده از CRM در پزشکی

تقویت تجارب

داده های  CRM در پزشکی می‌توانند تجربیات بسیار شخصی سازی شده را در وب سایت ها، کانال های اجتماعی و موارد دیگر تقویت کنند. توانایی استفاده از داده‌های CRM برای تأثیرگذاری بر اطلاعات، تصاویر و موارد دیگر در وب‌سایت شما و در بین کمپین‌های اجتماعی و تعاملات باید یکی از ویژگی‌های اصلی هر ابزار CRM امروزی باشد. همانطور که انتظارات مصرف‌کننده تکامل می‌یابد، به داده‌هایی در مورد مجموعه‌ای از رفتارهای متنوع‌تر و همچنین بینش‌های هم‌زمان نیاز دارید تا بتوانید به روش‌های مرتبط‌تر و مفیدتر در کانال‌های بیشتر ردیابی و تعامل داشته باشید.

تاثیر واقعی داده‌های CRM شما بر روی وب‌ سایت، پلتفرم‌های اجتماعی و غیره امروزه از طریق توسعه و هدف‌یابی شخصیت است. برای مثال، اگر مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و تبلیغات پزشکی و اجتماعی هدفمند، مبتنی بر شخصیت ها را اجرا کنید که به وب سایت، صفحه فرود یا میکروسایت شما هدایت می‌شود، تجربه سایت می‌تواند برای آن شخصیت شخصی سازی شود.

راهنمای ایجاد صفحه فرود برای پزشکان

حل مشکلات تجاری با داده های  CRM در پزشکی

داده های CRM می تواند مشکلات تجاری را در سراسر سازمان شما و در طول چرخه عمر مصرف کنندگان شما حل کند. استفاده از داده های CRM برای بهبود نرخ جذب بیمار و افزایش درآمد خط خدمات نیز موارد استفاده ضروری برای CRM مراقبت های بهداشتی است، اما برای رشد کسب و کار شما، CRM شما باید بتواند مجموعه وسیع تری از مشکلات تجاری را برای سازمان شما حل کند.

داده‌های  CRM در پزشکی را می‌توان برای ایجاد فرصت‌های فروش متقابل برای خدمات، بهبود ارزش طول عمر مصرف‌کننده با تعاملات شخصی‌شده‌تر و مرتبط‌تر، گسترش ارجاع‌ها در خطوط خدمات، و کاهش شکاف‌ها در نرخ حفظ با درک اینکه نقاط تماس تجربه مصرف‌کننده شما به کمک نیاز دارند، استفاده کرد. بینش‌های CRM می‌تواند به تعیین محل ساخت، خرید یا شراکت برای گسترش مکان بعدی خود کمک کنند و همچنین به تعیین خدماتی که بر اساس تقاضا و تمایل مصرف‌کننده در بازار خاص خود ارائه دهید، کمک می‌کند. هر یک از این موارد استفاده می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازگشت سرمایه داشته باشد و در عین حال وفاداری مصرف کننده را افزایش دهد.

بهبود بازگشت سرمایه با  CRM پزشکی

داده های CRM برای هدایت تصمیم گیری و بهبود بازگشت سرمایه، هوشمندتر و خودکار تر خواهند شد. کلان داده، یک کلمه کلیدی بزرگ در CRM، به این معنی است که تمام اطلاعاتی که مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند، از کلمات کلیدی که استفاده می‌کنند تا محتوایی که به اشتراک می‌گذارند تا صفحات وب که از ایمیل‌هایی که باز می‌کنند تا داروهایی که برمی‌دارند، دارای پتانسیل هستند.

کلمات کلیدی تاثیرگذار در پزشکی

تیم بازاریابی شما می‌تواند با استفاده از این اطلاعات بهترین پیشنهاد را برای یک مصرف‌کننده در لحظه تعامل آنها در وب‌سایت یا شبکه اجتماعی شما یا هر جای دیگری پیش‌بینی کند. CRM مبتنی بر هوش مصنوعی به تیم بازاریابی شما قدرت می‌دهد تا هزینه‌های بین برنامه‌ها را بر اساس درک هم‌زمان از معیارها و ROI تنظیم کند.

سخن پایانی

برخی از این قابلیت‌ها برای گسترش و ادغام داده‌های شما در میان فناوری‌ها و در طول سفر بیمار، امروزه با استفاده از CRM در پزشکی امکان‌پذیر است. شاید از مهم‌ترین مزایای CRM بتوان به بهبود تجربه ی بیمار اشاره کرد. اگر کلینیک پزشکی شما نتواند با خدمات درمانی که ارائه می‌کند رضایت بیماران را جلب کند، حفظ کردن آنها و همچنین جذب بیماران جدید کار دشواری خواهد بود. با استفاده از CRM در پزشکی ارتباط میان بیماران و کارکنان خود را بهبود ببخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 3

دکمه بازگشت به بالا