بازاریابیمطالب آموزشی

چک لیست موفقیت استراتژی بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی

بازاریابی دهان به دهان همچنان یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی برای بازاریابان مراقبت های بهداشتی است. طبق یک مطالعه تقریباً 92 درصد از مردم به توصیه های خانواده و دوستان خود بیش از سایر اشکال تبلیغات اعتماد دارند. با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی می‌توانید با موفقیت بیماران بیشتری را برای کمک به ترویج عملکرد کلینیک پزشکی خود جذب کنید.

اهمیت بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی

بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی موفقیت آمیز است زیرا اگر بتوانید یک تجربه عالی برای یک بیمار ایجاد کنید، احتمال زیادی وجود دارد که او یک داستان مثبت را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارد. تمایل ذاتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خوب و بد ما به این دلیل است که اکثر خریدها از توصیه های شفاهی ناشی می‌شوند. بنابراین، چگونه کلینیک پزشکی شما می‌تواند از بازاریابی دهان به دهان سود ببرد؟

به گفته کارشناسان، بازاریابی دهان به دهان (WOM) بخشی برجسته و موثر در چرخه خرید است و در عصری که بیماران تمایل بیشتری به جستجوی اطلاعات پزشکی آنلاین دارند، یکی از شفاف ترین و قابل اعتمادترین روش هاست. برای ایجاد وفاداری برای تمرین خود در واقع، تقریباً 74 درصد از مردم، دهان به دهان را عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید خود می‌دانند.

سوال این است که چگونه می‌توانید بازاریابی دهان به دهان را برای موفقیت مطب پزشکی خود به کار ببرید؟

چک لیست موفقیت بازاریابی دهان به دهان 

ساده ترین پاسخ این است که شما باید به جای صحبت کردن با بیماران موجود، ارتباطات قوی تری با آنها ایجاد کنید. بازاریابی دهان به دهان چیزی نیست جز محصول جانبی کارکنان متعهد، بیماران وفادار و خدماتی که از بقیه بهتر است. هرچه بیشتر بتوانید مخاطبان هدف خود را متقاعد کنید که تمرین شما ارزش زمان و هزینه آنها را دارد، احتمال بیشتری وجود دارد که بیماران بیشتری را جذب کنید و دامنه دسترسی خود را گسترش دهید.

با برجسته‌تر شدن مسدودکننده‌های تبلیغات، نابینایی بنرها در جهان و بیمارانی که به دنبال راه‌هایی برای نادیده گرفتن تاکتیک‌های فروش آشکار هستند، بازاریابی دهان به دهان می‌تواند کلید باز کردن قفل پایگاه بیماران در حال رشد باشد.

از کارمندان شروع کنید

چه کسی بهتر از افرادی که همه چیز را در مورد خدمات و اخلاق شما می‌دانند برای تبلیغ و رشد برند شما هستند؟ کارمندان شما رگ حیاتی مطب شما هستند و همچنین یکی از ساده ترین راه ها برای شروع تبلیغات دهان به دهان شما هستند. اگر کارمندان شما خوشحال هستند که برای شما کار می‌کنند و درک می‌کنند که نام تجاری شما چیست، آنگاه خوشحال خواهند شد که افکار خود را از طریق شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم های آنلاین به اشتراک بگذارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنها کمک کنید اولین قدم را بردارند.

در مورد رقبای خود تحقیق کنید

آگاهی از رقبای خود یک گام مهم برای جلوتر ماندن از آنها است. درک بازار خود و مسائلی که آن را آزار می دهد بسیار مهم است. همچنین درک اینکه رقبای شما از نظر خدمات و راه حل هایی برای مشکلات رایج بیماران چه چیزی برای ارائه دارد ضروری است.

  • رقبای شما چه تفاوتی با شما دارند؟
  • چه کاری می‌توانید انجام دهید تا بهتر از رقبای خود باشید؟
  • آیا شکاف یا حفره ای وجود دارد که بتوانید روی آن سرمایه گذاری کنید؟

با تجزیه و تحلیل رقبای خود، می‌توانید تشخیص دهید که آنها چه کاری را درست انجام می‌دهند و اشتباهاتی که مرتکب می‌شوند. این تجزیه و تحلیل شما را قادر می‌سازد تاکتیک های بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی خود را تقویت کنید.

برای بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی انحصار را بپذیرید

مردم معمولاً چیزی را می‌خواهند که نمی‌توانند داشته باشند، و این نظریه این استراتژی را هدایت می‌کند. ارائه دسترسی انحصاری به خدمات شما می‌تواند راهی موثر برای اجرای تاکتیک های دهان به دهان باشد.

هنگام معرفی یک سرویس، به جای در دسترس قرار دادن آن برای عموم، از اینفلوئنسرهای محبوب دعوت کنید تا منحصراً آن را تایید کنند. این اینفلوئنسرها می‌توانند پشتیبانی گسترده همراه با بازخورد ارزشمند ارائه دهند و از دنبال‌کنندگان خود دعوت کنند تا به انتشار این راه‌اندازی کمک کنند.

نقاط فروش منحصر به فرد خود را بیابید

برای اینکه کلینیک پزشکی شما به آهنربایی برای جذب بیماران تبدیل شود، باید چیزی جدید یا منحصر به فرد در مورد خدمات شما وجود داشته باشد که مردم آن را به خاطر بسپارند. شما باید به فکر ارائه چیزی منحصر به فرد باشید که مخاطب هدف شما بخواهد در مورد آن با خانواده و دوستان خود صحبت کند. اگر شما دقیقاً مانند هر عمل پزشکی دیگری در منطقه خود هستید، مخاطبان هدف شما ممکن است حتی نام شما را به خاطر نداشته باشند. آنچه را که عمل شما را منحصر به فرد می‌کند شناسایی کنید و از آن سرمایه گذاری کنید تا مخاطبان هدف بخواهند تجربه مثبت خود را با برند شما به اشتراک بگذارند.

روی ارائه یک تجربه استثنایی برای بیمار کار کنید

در حالی که در تلاش برای کشف نقاط فروش خود هستید، مطمئن شوید که کارکنان شما در مورد نحوه تعامل با بیماران به منظور الهام بخشیدن به بازاریابی دهان به دهان آموزش دیده اند. به عبارت دیگر، بیماران شما فقط در مورد عمل شما صحبت می‌کنند و داستان هایی را به اشتراک می‌گذارند که مثبت یا بهتر از بقیه هستند. بیماران شما نمی‌خواهند تجربه بیمار خوب را به خاطر بسپارند یا در مورد آنها صحبت کنند.

اگر کارکنان شما دائماً خدمات شگفت‌انگیزی به بیماران ارائه می‌دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که بیماران شما با ایجاد بررسی‌های آنلاین و ارجاعات مثبت برای مطب شما پاسخ دهند. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تعاملات بیمار خود را طوری تنظیم کنید که آنها را به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

زمانی که بازاریابی دهان به دهان در حوزه پزشکی به درستی اجرا شود، می‌تواند موثرترین ابزار برای ارتقای عملکرد پزشکی شما باشد. شما می‌توانید از این تاکتیک ها برای ایجاد آگاهی در مورد برند، محصولات و خدمات خود در بین مخاطبان هدف بزرگتر استفاده کنید. این تاکتیک های بازاریابی منجر به حجم بهتر بیمار و حفظ بیمار می‌شود. این ده ایده را برای اجرای یک رویکرد موثر دهان به دهان در کمپین بازاریابی پزشکی خود به کار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 4 = 32

دکمه بازگشت به بالا