بازاریابیمطالب آموزشی

نکاتی برای ویدیو مارکتینگ پزشکی

زمانی که بیماران در دنیای دیجیتال می‌گذرانند به طور فزاینده ای تحت تسلط ویدئو است. اکثر پزشکان می‌دانند که ویدیو باید بخشی از استراتژی بازاریابی پزشکی آنها باشد، اما ویدیو مارکتینگ پزشکی را از کجا شروع کنیم؟

  • چه نوع ویدیویی باید ایجاد کنید؟
  • در ویدیو مارکتینگ پزشکی چه اشتباهاتی رایج است که باید از آنها اجتناب کنم؟
  • چگونه می‌توانید ویدیوها را درست کنید؟
  • کجا باید آنها را پست کنید؟
  • چند وقت یکبار باید ویدیو بسازم؟

در این مقاله به این سوالات و موارد دیگر درباره ویدیو مارکتینگ پزشکی پاسخ خواهیم داد. ما تمام عناصر ضروری را که برای ساختن پایه یک استراتژی بازاریابی ویدیویی نیاز دارید ارائه خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند بیماران بیشتری را جذب کنید.

چرا پزشکان باید از ویدیو مارکتینگ پزشکی استفاده کنند؟

دو مورد از کارهای ضروری که برای بازاریابی پزشکی شما باید انجام دهید عبارتند از:

  • به بیماران آموزش دهید
  • ایجاد اعتماد

و ویدیو مارکتینگ پزشکی در هر دو بسیار برتر از متن است. بیماران بالقوه اطلاعات آموزشی را از طریق ویدئو بهتر پردازش و به خاطر خواهند آورد. از آنجایی که ویدیو بهترین راه بعدی برای ملاقات آنها با پزشک است، ویدیو برای ایجاد اعتماد ایده آل است. علاوه بر این که ویدیو روش بهتری برای آموزش و ایجاد اعتماد است، به خصوص در تبلیغات پولی از تصاویر ثابت بیشتر قابل توجه است.

اگر به دنبال سود بیشتر از تبلیغات پزشکی خود هستید، ویدیو باید بخشی از ترکیب خلاقانه باشد.

چگونه بازاریابی ویدئویی پزشکی منحصر به فرد است؟

عنصر آموزشی بازاریابی ویدئویی مراقبت های بهداشتی چیزی است که آن را متفاوت می‌کند. به عنوان یک پزشک، باید شرایط یا درمان های بسیار پیچیده را به گونه ای توضیح دهید که به راحتی قابل درک باشد و همچنان بیننده را درگیر خود کند. این چالشی است که بازاریابان در سایر صنایع با آن مواجه نیستند. ویدئو یکی از بهترین راه‌های آموزش است، زیرا می‌توانید از طریق ماهیت دیداری و شنیداری ویدیو، همدلی بسیار بیشتری نسبت به محتوای نوشتاری ایجاد کنید.

اهمیت ویدئو مارکتینگ پزشکی

ویدیو مارکتینگ پزشکی  در برانگیختن همدلی بسیار بهتر است، که عنصر مهمی از بازاریابی شما است که می تواند عملکرد شما را از سایر پزشکان متمایز کند.

پزشکان چه نوع ویدیو هایی باید برای ویدیو مارکتینگ پزشکی ایجاد کنند؟

در اینجا چند مورد از رایج ترین انواع بازاریابی ویدیویی برای پزشکان آورده شده است:

ویدیو مارکتینگ پزشکی با فیلم های معرفی پزشک

ویدیوهای معرفی از یک پزشک باعث ایجاد اقتدار و ایجاد اعتماد می‌شود. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید این موارد را برای هر یک از پزشکان در مطب خود ایجاد کنید.

فیلم های آموزشی

به بیماران بالقوه در مورد شرایط و درمان‌هایی که بیشترین ارتباط را دارند آموزش دهید. این ویدیوها باید از مکالماتی که هر روز با بیماران دارید تقلید کنند. به یاد داشته باشید که آنها را برای هر دو شرایط و همچنین درمان ایجاد کنید. بیماران اغلب در حال تحقیق در مورد هر دو هستند، و ما معتقدیم که شما باید صفحات سایت جداگانه ای برای هر یک در وب سایت خود داشته باشید.

توصیفات بیمار

توصیفات بیماران، اثبات اجتماعی را از بیماران در مورد تجربیاتشان ایجاد می‌کند. این ویدیوها برای تبدیل افراد بالقوه به بیماران ضروری هستند. به یاد داشته باشید که روشی برای جمع‌آوری بهترین توصیفات بیمار وجود دارد، واداشتن آنها به گفتن داستان. باید مشخص باشد که آنها چه سفری را قبل و بعد از درمان طی کردند. در حالی که اینها رایج ترین هستند، چندین ویدیو نادیده گرفته شده وجود دارد که پزشکان می‌توانند برای معرفی کلینیک خود ایجاد کنند.

  • ویدئوهای سوالات متداول پزشک
  • تورهای مجازی
  • تبلیغات ویدیویی برای فیس بوک و یوتیوب
  • تبلیغات تلویزیونی
  • ویدئو برای ایمیل
  • ویدئوهایی برای استخدام

پزشکان چه اشتباهات رایج ویدیویی مرتکب می‌شوند؟

رایج ترین اشتباه در مسیر ویدیو مارکتینگ پزشکی این است که اصلاً روی ویدئو سرمایه گذاری نمی‌کنید. با این حال، زمانی که پزشکان سعی می‌کنند ویدیو بسازند، چندین مشکل رایج می‌تواند اثربخشی بازاریابی ویدیویی را برای پزشکان به خطر بیندازد.

صدا با کیفیت پایین

وقتی کیفیت صدا پایین باشد، بیماران بالقوه دیگر تماشا نمی‌کنند. پس خرید میکروفون های خوب برای ویدیو مارکتینگ پزشکی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

روشنایی ضعیف

از نظر بصری، نور ضعیف اغلب مقصر است. اما متاسفانه، این نیز یکی از زمینه هایی است که پزشکان می‌توانند به بهترین نحو کیفیت فیلم های خود را افزایش دهند.

فیلم های طولانی غیر ضروری

یکی از چیزهایی که معمولاً می‌بینیم این است که پزشکان ویدیوهای طولانی غیر ضروری ایجاد می‌کنند. در حالی که اگر بازپخش یک وبینار 45 دقیقه ای را ارسال می‌کنید، داشتن یک ویدیوی طولانی خوب است. با این حال، ارسال بیوگرافی 10 دقیقه ای برای یک پزشک اشکالی ندارد. گستره توجه در پلتفرم های دیجیتال کوتاه است و همه ویدیوهای کوتاه یا طولانی باید توجه را به خود جلب کنند. وقتی به بیماران آموزش می دهید، خوب است که طولانی باشید، اما وقتی در مورد خودتان یا مطب صحبت می‌کنید، آن را واضح و مختصر نگه دارید.

بدون طرح توزیع

بزرگترین خطا نداشتن برنامه توزیع برای ویدیوهای تولید شده است. اگر قصد دارید زمان و پول خود را صرف ایجاد یک ویدیوی بازاریابی عالی کنید، باید قصد توزیع آن را داشته باشید.

روش توزیع ویدیو برای بازاریابی پزشکی

در ادامه ما 4 روش اصلی توزیع ویدیوهای که ایجاد می‌کنید را آورده‌ایم.

ویدئو برای وب سایت پزشکی شما

یکی از اصلی ترین مکان هایی که اکثر پزشکان از ویدیوهایی که ایجاد می‌کنند استفاده می‌کنند، در وب سایت پزشکی است. بنابراین، یک ویدیوی باکیفیت که به وب‌سایت شما اضافه می‌شود، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی بر میزان سرنخ‌های بیمار جدید شما تأثیر بگذارد.

ضروری است که مطمئن شوید محتوای ویدیویی که ایجاد می‌کنید مطابق با صفحه ای است که آن را به آن اضافه می‌کنید. به عنوان مثال، شما باید یک فیلم آموزشی در مورد یک وضعیت خاص به صفحه خاص سایت خود برای آن شرایط اضافه کنید. علاوه بر این، اکثر پزشکان باید برنامه ای برای ایجاد فیلم برای همه شرایط و درمان هایی که ارائه می دهند داشته باشند.

ویدئو برای سئو

ویدیو می‌تواند به طور قابل توجهی بر ترافیک جستجوی رایگان و ارگانیک دریافتی شما و سئو پزشکی تاثیر بگذارد.

ویدیو مارکتینگ پزشکی برای رسانه های اجتماعی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای توزیع ویدیویی که ایجاد می‌کنید، از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و یوتیوب است. با این حال، درک این نکته ضروری است که وقتی به صورت «ارگانیک» پست می‌کنید (بدون هزینه‌های تبلیغاتی پولی)، دسترسی شما محدود خواهد بود و فقط برای کسانی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، هدف قرار نخواهد گرفت. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که ویدیوی شما وایرال  شود. از این رو، توصیه می‌کنیم برای ویدیویی که ایجاد می‌کنید، بودجه تبلیغاتی پولی اختصاص دهید.

ویدئو برای تبلیغات پولی

بهترین راه برای جذب بازدید از محتوای ویدیوی خود به سمت بیمار بالقوه ایده آل شما، تبلیغات پولی است. ما تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را در فیس‌بوک و یوتیوب توصیه می‌کنیم؛ آنها دو تا از موثرترین راه‌ها برای هدایت بیماران جدید به مطب شما هستند.

ویدئو کلید این استراتژی است. ما متوجه شده‌ایم که تبلیغات ویدیویی هزینه بسیار کمتری به ازای هر سرنخ بیمار جدید نسبت به تبلیغات تصویری استاتیک دارد.

استراتژی‌های بالا به شما کمک می‌کنند تصمیم بگیرید که آیا ویدیو مارکتینگ پزشکی برای شما مناسب است و فکر می‌کنید چه مقدار محتوای ویدیویی ممکن است نیاز داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 17 = 26

دکمه بازگشت به بالا