بازاریابیمطالب آموزشی

4 اشتباه در رسانه های اجتماعی که پزشکان باید از آنها اجتناب کنند

ایجاد و حفظ حضور قوی در رسانه های اجتماعی می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست برای کلینیک پزشکی شما باشد. محبوب ترین پلتفرم ها مانند توییتر و لینکدین، به طور مداوم در حال تغییر هستند و ویژگی های جدیدی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. بازاریابان پزشکی اکنون توانایی تعامل با بیماران، پزشکان، کارکنان و بیمارستان ها را دارند که فرصت های بی شماری را ارائه می‌دهند که 10 سال پیش وجود نداشت.

شبکه‌های اجتماعی از ارائه محتوای اطلاعاتی گرفته تا درگیر کردن بیماران، چنان در تار و پود مراقبت‌های بهداشتی درگیر شده‌اند که تصور اینکه قبل از وجودشان چگونه بوده است، دشوار است. تأثیر  رسانه های اجتماعی به‌عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط و مشارکت بیمار، تغییر بزرگی در نحوه ارتباط بازاریابان مراقبت‌های بهداشتی با مخاطبان هدف خود ایجاد کرده است. این به این دلیل است که رسانه های اجتماعی چیزی نیست جز شکل دیجیتالی از دهان به دهان و بازاریابی پزشکی با استفاده از شبکه های اجتماعی به ویژگی های مشترک زیر توجه کرده اند:

  • شبکه های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا در مقابل مخاطبان زیادی قرار بگیرید. این به این دلیل است که افراد روزانه بسیار بیشتری از خواندن روزنامه یا تماشای تلویزیون از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • هنگامی که چیزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بخشی از استراتژی بلندمدت می‌شود، که هر پست را به دارایی تبدیل می‌کند که می‌تواند حضور آنلاین یک عمل را افزایش دهد.
  • مشتریان، به ویژه نسل هزاره، از شبکه های اجتماعی به عنوان جایگزینی برای تماس یا ایمیل استفاده می کنند.
  •  رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به کانال های ترجیحی جدید برای خدمات مشتری و تعامل هستند.

هنگامی که یک بیمار راضی در مورد تجربه‌ای عالی در مطب شما به کسی می‌گوید، یا زمانی که یکی از اعضای خانواده یا دوستتان به کمک پزشکی نیاز دارد، نام تجاری شما به ذهنش خطور می‌کند، شما فقط پایگاه بیماران خود را گسترش نمی‌دهید یا بیماران بالقوه را جذب می‌کنید. شما همچنین تأیید یکی از بیماران فعلی خود را دریافت می‌کنید و اعتماد زیادی را در آن رابطه ایجاد می کنید. شما یک سرنخ واجد شرایط کسب می کنید که احتمال تبدیل شدن به آن بسیار بیشتر از یک بازدیدکننده تصادفی است که از طریق روش دیگری از بازاریابی در مورد عملکرد شما می شنود.

4 اشتباه رسانه های اجتماعی برای پزشکان

چالش در بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که از آن به طور موثر برای رشد مطب خود استفاده کنید و در عین حال از اشتباهاتی که می‌تواند منجر به اتلاف وقت و تلاش زیادی شود اجتناب کنید. اغلب، صاحبان مطب های پزشکی یا بازاریابان مراقبت های بهداشتی سعی می کنند در کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی تسلط پیدا کنند، در حالی که مسئولیت های زیادی را بر عهده دارند یا نمی دانند چگونه با مخاطبان هدف خود درگیر شوند.

برای اطمینان از موثر بودن تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، از اشتباهات زیر اجتناب کنید:

ترویج بیش از حد کلینیک شما

این احتمالاً رایج ترین اشتباهی است که اکثر بازاریابان خدمات بهداشتی در شبکه های اجتماعی مرتکب می شوند. آنها آن را به عنوان یک مگافون طراحی شده برای فریاد زدن پیشنهادات و دستاوردهای تبلیغاتی خود برای شنیدن جهان می‌دانند.

مهمترین جنبه شبکه های اجتماعی اجتماعی بودن آنهاست. تعجب آور است که چگونه بسیاری از بازاریابان مراقبت های بهداشتی این نکته اساسی را درک نمی کنند. در حالی که تبلیغات پولی و یک وب‌سایت راه‌های قابل قبولی برای تبلیغ عمل شما به جهان هستند، شبکه‌های اجتماعی باید در ارتباط و تعامل با مخاطبان هدف شما باشند، نه فریاد زدن بر سر آن.

هیچ اشکالی ندارد که به فالوورهای خود اطلاع دهید زمانی که اتفاق مهمی در حال وقوع است، مانند راه اندازی محصول، یک رویداد ویژه یا معاملات جدید. اما اگر این تنها کاری است که می‌خواهید در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی انجام دهید، ممکن است مزاحم نباشید. در دراز مدت افراد زیادی به پست های شما توجه نخواهند کرد.

اگر می خواهید بخشی از مکالمات آنلاین شوید، مهم است که ارزش افزوده داشته باشید، مودب باشید و سپس به طور معمولی تمرین خود را در گفتگو ذکر کنید. نه تنها تبلیغ مداوم فعالیت و خدمات شما مردم را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد، بلکه تمام توان شبکه های اجتماعی برای کمک به خود تبلیغی را نیز از بین می برد. هرچه بیشتر مخاطبان هدف خود را درگیر کنید و آموزش دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که هنگام صحبت در مورد خودتان به آنها توجه کنند.

برای درک نیازهای مخاطبان خود تلاش کنید و با ارائه اطلاعات ارزشمند و پاسخ به سوالات آنها علاقه نشان دهید. وقتی کسی نظری می‌گذارد، فوراً پاسخ دهید. کاری کنید که فالوورهایتان احساس کنند شنیده شده و ارزشمند هستند.

بزرگترین جذابیت شبکه های اجتماعی، تعامل انسانی است که آن را قادر می سازد. اگر استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را به تبلیغ تمرین خود بدون صرف زمان برای تعامل با مخاطبان خود محدود می‌کنید، ممکن است هرگز در استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای رشد تمرین خود موفق نشوید.

ادامه بازاریابی رسانه های اجتماعی بدون استراتژی

داشتن یک استراتژی واضح برای بازاریابی  رسانه های اجتماعی پزشکان بسیار مهم است. از آنجایی که مردم در زندگی شخصی خود با شبکه های اجتماعی بسیار راحت هستند، این اشتباه را مرتکب می‌شوند که بدون داشتن یک استراتژی اساسی برای موفقیت، مستقیماً به محبوب ترین آنها برای تجارت خود وارد می‌شوند.

تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بدون استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت که عناصر کلیدی مانند شخصیت مشتری، جمعیت‌شناسی، برنامه محتوا و تقویم سرمقاله را مورد توجه قرار می‌دهند، نمی‌توانند موفقیت‌آمیز باشند. مهم است که تصمیم بگیرید اهداف کسب و کار شما چیست و آنها را برای همه اعضای تیم خود روشن کنید. سپس، تمام منابع خود را به سمت دستیابی به اهداف خود هدایت کنید.

با تمرکز بر اهداف کسب و کار خود، نحوه تحقیق در مورد مخاطبان هدف، استراتژی هایی که اجرا خواهید کرد و معیارهایی که برای ارزیابی پیشرفت خود استفاده خواهید کرد، یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی ایجاد کنید.

خود را خیلی محدود کنید

سایت های شبکه های اجتماعی زیادی برای انتخاب وجود دارد و اکثر بازاریابان مراقبت های بهداشتی وسوسه می‌شوند که فکر کنند بهترین استراتژی استفاده از همه آنهاست. برعکس در واقع درست است. مهم است که جنبه اجتماعی رسانه های اجتماعی را به خاطر بسپارید. اگر می خواهید از یک سایت شبکه اجتماعی استفاده کنید، باید به طور مرتب درگیر باشید و پست بگذارید. اگر تلاش نکنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مردم شما را دنبال کنند.

اکثر بازاریابان خدمات درمانی در شبکه هایی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام حساب ایجاد می‌کنند و مدیریت تولید محتوای پزشکی برای همه آن حساب ها برایشان بسیار دشوار است. آنها نمی توانند از این پلتفرم ها به بهترین نحو استفاده کنند و نتایج خوبی از هیچ یک از آنها نمی بینند.

نیازی به ایجاد حساب کاربری در این همه شبکه نیست. بازاریاب‌های هوشمند فقط پلتفرم‌هایی را انتخاب می‌کنند که به بیماران مورد نظرشان دسترسی پیدا می‌کنند و خود را وقف ایجاد محتوای معقول می‌کنند که به طور خاص برای این پلتفرم‌ها کار می‌کند. اطلاعات جمعیتی زیادی برای هر شبکه اجتماعی در دسترس است.

علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که آیا این شبکه برای تخصص و خدمات شما مناسب است یا خیر. به زمان و تلاشی که برای حفظ حساب کاربری در پلتفرم نیاز است فکر کنید. به عنوان مثال، توییتر می تواند زمان بر باشد. همچنین باید در نظر بگیرید که برای تولید محتوای دوستانه برای آن پلتفرم به چه منابع دیگری نیاز دارید.

درک موفقیت آمیز مخاطبان هدف خود حتی بر روی یک پلتفرم واحد، ایجاد پایگاهی از دنبال کنندگان، برقراری ارتباط با بیماران و استفاده از کانال برای تقویت برند خود نیازمند استراتژی، برنامه ریزی و تفکر خلاق گسترده است.

به جای اینکه سعی کنید برای همه مردم باشید، درباره مخاطبان هدف خود تحقیق کنید و یاد بگیرید که از کدام پلتفرم ها بیشتر استفاده می‌کنند. اگر تعداد کمی از بیماران شما آنجا باشند، صرف زمان زیادی در لینکدین فایده ای ندارد. دو یا حداکثر سه کانال رسانه اجتماعی را انتخاب کنید که فکر می کنید بیشترین بازدهی را برای شما به همراه دارد.

عدم تعامل با فالوورها

شبکه‌های اجتماعی در حال تغییر روش‌های ارتباط پزشکی با بیماران خود هستند. ارسال پست در چند شبکه اجتماعی منتخب می‌تواند به شما کمک کند تا با بیماران گذشته در ارتباط باشید، بیماران موجود را حفظ کنید و بیماران بالقوه را جذب کنید. با این حال، اکثر مخاطبان هدف اگر دلیلی برای این کار نداشته باشند یا فکر کنند نادیده گرفته خواهند شد، با شما گفتگو نمی‌کنند. به همین دلیل مهم است که محتوای مرتبط را به طور منظم ارسال کنید. علاوه بر این، اگر بیماران شما ابتکار عمل برای گذاشتن نظر یا پرسیدن سوال را دارند، باید سریع پاسخ دهید.

داشتن هزاران فالوور که نماینده مخاطبان هدف شما نیستند و سهم کمی دارند، نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. شما می‌خواهید بیماران بالقوه ای را جذب و درگیر کنید که دیدگاه ها و علایق یکسانی دارند و در موفقیت تلاش های بازاریابی شما نقش دارند. با ایجاد و پرورش شبکه خود، دسترسی بهتری به بیماران بالقوه و موجود خواهید داشت و در معرض قرار گرفتن پیام‌های هدفمند خود بیشتر خواهید شد.

همچنین بسیار مهم است که تعاملات خود را معنادارتر کنید. شما باید هر روز زمانی را برای دستیابی و نوشتن پست های هدفمند، شرکت در بحث های آنلاین و به اشتراک گذاری محتوا اختصاص دهید. پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما بی‌فایده هستند اگر کسی به اشتراک گذاشتن یا نظر دادن در مورد آنها اهمیتی نمی‌دهد.

وقتی محتوا را به اشتراک می‌گذارید، یک پست را تقویت می کنید یا یک تبلیغ پزشکی در شبکه های اجتماعی ایجاد می‌کنید، اطلاعات زیادی در مورد نحوه مشاهده و تعامل مخاطبان هدف با محتوای شما به دست می آورید. اگر می‌خواهید مشارکت بیمار در شبکه‌های اجتماعی را بهبود ببخشید، باید از این اطلاعات برای کمک به شما برای پیشرفت استفاده کنید. اگر متوجه شدید که ویدیوهایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید دو برابر سایر اشکال محتوا درگیر هستند، منطقی است که بودجه را مجدداً تخصیص دهید تا بتوانید محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنید.

سخن پایانی

با وجود تمام مزایای رسانه های اجتماعی برای پزشکان نمی‌توان وقت گیر بودن آنها را انکار کرد. پیشنهاد ما این است که روی انجام کاری که به بهترین شکل انجام می‌دهید تمرکز کنید و افراد حرفه ای را استخدام کنید تا کارها به نحو احسن انجام دهند.

همه پزشکان متخصص رسانه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین کسب و کار خود نیستند. آیا واقعاً وقت دارید که درگیر شوید و کاملاً مؤثر باشید؟ اگر به اندازه کافی از رسانه های اجتماعی آگاه نیستید و وقت خود را صرف مراقبت از بیماران خود می کنید، بهتر است کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی را استخدام کنید تا حضور آنلاین شما را مدیریت کنند و به شما کمک کنند تا مطب خود را توسعه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34 + = 35

دکمه بازگشت به بالا