مطالب آموزشی

چگونه زمان انتظار بیمار را کاهش دهیم؟

زمان طولانی انتظار برای بیماران در کلینیک ها و مراکز پزشکی همیشه یک چالش بزرگ بوده است. حجم بالای بیماران، منابع ناکافی و برنامه ریزی ناکارآمد قرار ملاقات می تواند به طولانی شدن زمان انتظار بیمار کمک کند و بر تجربه کلی بیمار تأثیر منفی بگذارد.

کاهش زمان انتظار بیمار یک رویکرد جامع نگر، از جمله گسترش ظرفیت مراکز، بهینه سازی فرآیندهای زمانبندی، و تخصیص عاقلانه منابع است. به عنوان یک پزشک، زمان شما ارزشمند است، اما زمان بیماران شما نیز ارزشمند است. اگر زمان‌های طولانی انتظار باعث کاهش رضایت بیمار شما می‌شود، وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید.

اهمیت رضایت بیمار

رضایت بیمار اصطلاحی است که برای توصیف میزان رضایت بیمار از تجربه خود در یک مرکز درمانی استفاده می شود. نشان داده شده است که بیمارانی که از نحوه برخورد ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی با خود راضی هستند، معمولاً دارای نرخ‌های بالاتری از تبعیت، بهبود وضعیت سلامت خود گزارش‌شده و نرخ مرگ‌ومیر کمتری هستند.

هدف هر مطب پزشکی باید ارائه سطح عالی خدمات به منظور ایجاد بیماران راضی باشد. با این حال، با وجود این نتیجه مطلوب، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به نارضایتی بیمار شود، مانند زمان انتظار طولانی و ملاقات های با تاخیر. به این دلایل، اقداماتی برای کاهش زمان انتظار بیمار و همچنین اجرای استراتژی‌هایی با هدف بهبود کلی تلاش‌های خدمات به مشتریان، مهم است.

چرا زمان انتظار بیمار اینقدر طولانی است؟

در برخی موارد، بیماران قبل از اینکه توسط پزشک ویزیت شوند، برای مدت طولانی در بخش پذیرش منتظر می مانند. گاهی اوقات این اتفاق می افتد زیرا برنامه ریزی قرار ملاقات به درستی انجام نمی شود. گاهی اوقات ممکن است به دلیل دیر رسیدن بیماران یا عدم امکان ارائه اسناد به موقع رخ دهد. این موضوع می تواند منجر به تاخیرهای بیشتر شود که در نهایت می تواند بیماران را ناامید کند و باعث  نارضایتی آنها  از تجربه کلی آنها شود. این اتفاق می تواند یک چرخه معیوب باشد زیرا زمانی که بیماران ناراضی هستند، این احتمال وجود دارد که برای ویزیت های بعدی باز نگردند.

چند راه ساده برای کاهش کنسلی مطب پزشکی

برخی دلایل طولانی بودن زمان انتظار بیمار عبارتند از:

  • برنامه ریزی ضعیف یا برنامه ریزی بیش از حد
  • دیر رسیدن بیمار
  • فرآیندهای ورود آهسته
  • بیمارانی که مدارک ضروری را فراموش می کنند

چگونه می توان زمان انتظار بیمار را کاهش داد و زمان شروع قرار را طبق برنامه زمان بندی کرد

برای بهبود رضایت بیمار، کلینیک های پزشکی باید همیشه تلاش کنند تا زمان شروع قرار ملاقات را طبق برنامه زمان بندی شده نگه دارند. اگرچه ممکن است شرایط اجتناب ناپذیری وجود داشته باشد که می تواند باعث تاخیر شود، اکثر این موارد قابل اجتناب هستند.

مشکل: برنامه ریزی ضعیف

راه‌حل:  انجام برنامه‌ریزی خوب مستلزم این است که مدیر کلینیک یک پایگاه داده دقیق بیمار داشته باشد و از زمان کارکنان مطب در طول جلسات برنامه‌ریزی قرار ملاقات استفاده کند. یک مدیر باید از عادات پزشک نیز آگاه باشد. به عنوان مثال، اگر یک پزشک خاص برای صرف وقت اضافی با بیماران مشهور است، این زمان اضافی باید در برنامه گنجانده شود تا از رسیدن زودهنگام بیماران قبل از اتمام پزشک و مجبور شدن به صبر کردن، جلوگیری شود.

مشکل: دیر رسیدن بیمار

راه حل:  برای اینکه یک سیستم نوبت دهی آنلاین موثر واقع شود، باید قابلیت ارسال یادآوری قرار از طریق ایمیل و پیامک را داشته باشد. ممکن است این اقدام غیر ضروری به نظر برسد، اما نشان داده شده است که رعایت آداب یادآوری قرار ملاقات، مهم‌ترین عامل در کاهش قرار ملاقات‌های بدون حضور و همچنین کاهش زمان کلی انتظار برای قرار ملاقات است.

مشکل: فرآیندهای ورود کند

راه حل: یکی دیگر از دلایل نارضایتی بیماران این است که اغلب از آنها خواسته می شود تا برای قرار ملاقات خود زودتر حاضر شوند تا فضایی برای تکمیل مدارک باقی بماند. در بسیاری از موارد، این می تواند تا 30 دقیقه زمان انتظار اضافی اضافه کند که می تواند بسیار خسته کننده باشد. این بدان معنی است که مراکز پزشکی همیشه باید بیماران را تشویق کند که فقط 15 دقیقه قبل از قرار ملاقات برنامه ریزی شده خود و تنها در صورتی که مدارک یا سایر فرم ها باید پر شود، حضور پیدا کنند. گزینه دیگر این است که از بیماران بخواهید هرگونه مدارک یا فرم های لازم را قبل از زمان ملاقات خود به صورت آنلاین ارسال کنند تا زمان انتظار بیمار کاهش یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 + = 76

دکمه بازگشت به بالا