بازاریابیمطالب آموزشی

ایده های بازاریابی جراح پلاستیک و چند نکته آسان برای رشد مطب شما

آیا می خواهید بیماران بیشتری را وارد کلینیک یا مطب جراحی زیبایی خود کنید؟ ما فهرستی از چند ایده بازاریابی جراح پلاستیک را گردآوری کرده‌ایم که این پتانسیل را دارد که سیل ایده‌آل‌ترین بیماران شما را به همراه داشته باشد.

این استراتژی‌های بازاریابی اساس آنچه در حال حاضر برای کلینیک‌های جراحی پلاستیک در سراسر کشور کار می‌کنند، هستند. فرقی نمی‌کند که مطب شما برای دهه‌ها باز بوده باشد یا تازه شروع کرده‌اید، این نکات تقریباً برای هر جراح پلاستیک قابل اجرا هستند.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

بازار هدف برای بازاریابی جراح پلاستیک کیست؟

احتمالاً تصویری از بیمار ایده آل خود در ذهن دارید. ما شما را تشویق می کنیم که خارج از چارچوب فکر کنید و برخی از این آمارهای مربوط به جراحی زیبایی و ترمیمی را در نظر بگیرید:

  • اگرچه 90 درصد از عمل های جراحی زیبایی ¹ بر روی زنان انجام می شود، مردان به طور فزاینده ای انتخاب می کنند که زیر چاقو بروند.
  • با وجود این واقعیت که مردان اقلیت بیماران جراحی پلاستیک را تشکیل می دهند، تعداد آنها در حال افزایش است. از سال 1997 تا 2012، تعداد عمل های انجام شده بر روی مردان 106 درصد افزایش یافته است.
  • جوانان و نوجوانان نیز بیمار هستند. 4% از اقدامات بر روی نوجوانان انجام می شود و روش های پیشگیرانه در افراد بیست و سی سالگی به طور فزاینده ای رایج می شود.
  • جراحی زیبایی فقط برای افراد مرفه نیست.

چگونه جمعیت شناسی جراحی پلاستیک بر بازاریابی تأثیر می گذارد

دانستن جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما می تواند بر خدماتی که تصمیم به بازاریابی جراح پلاستیک دارید و نحوه انتقال ارزش کاری که انجام می دهید تأثیر بگذارد.

پکیج آموزشی دیجیتال مارکتینگ پزشکی

به عنوان یادآوری، جمعیت شناسی شامل ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، نژاد، قومیت، محل زندگی، درآمد، تحصیلات، حرفه، وضعیت تاهل است.

در نهایت، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی خود را به گونه‌ای تقسیم‌بندی کنید که بسته به تخصص و سودآورترین نوع بیمارتان، اطلاعات جمعیتی و روش‌های مختلفی را شامل شود. همانطور که نکات این راهنما را مرور می کنید، ممکن است بخواهید تصویری از نوع بیمار (یا بیماران) ایده آل خود در ذهن خود داشته باشید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید این نکات را برای رسیدن به آن جمعیت‌شناسی به کار ببرید.

ایده های بازاریابی جراح پلاستیک

صدها ایده بازاریابی، وجود دارد که پتانسیل رشد کلینیک شما را دارد.

  1. هدف گذاری خود را اصلاح کنید: ما قبلاً کمی در مورد هدف گذاری بحث کرده ایم، اما ارزش توضیح دادن در اینجا را دارد. تمام بازاریابی با تعریف مخاطب هدف شما و سپس تعیین روش ارتباطی و پیام مناسب آغاز می شود.

بسته به تمرکز کلینیک خود، ممکن است بیش از یک مخاطب هدف داشته باشید. در حالت ایده‌آل، برای هر نوع بیماری که می‌بینید (یا می‌خواهید ببینید) یک آواتار (نمایه) مشتری ایجاد می‌کنید. سن، درآمد، حرفه، علایق، ترس ها، اهداف و غیره آنها را فهرست کنید. بعداً، وقتی شروع به نوشتن کمپین های بازاریابی خود می کنید، تصویری از این شخص در ذهن خود داشته باشید و مستقیماً با خواسته ها و نیازهای او صحبت کنید.

  1. از تبلیغات شفاهی استفاده کنید: با وجود زندگی در عصر دیجیتال مدرن، مردم همچنان برای دریافت توصیه به افرادی که می شناسند مراجعه می کنند. چگونه می توانید از این مورد استفاده عملی کنید؟ یک برنامه ارجاع در دفتر خود ایجاد کنید.
  2. نتیجه نهایی را به صورت مجازی به بیماران نشان دهید: ممکن است ترس و عدم اطمینان زیادی در رابطه با جراحی زیبایی وجود داشته باشد. همه ما آن مشاغل سلبریتی “نادرست” را دیده ایم. برای برانگیختن اعتماد به بیمار بالقوه، یک مشاوره رایگان ارائه دهید که شامل فتوشاپ می شود که بعد از آن چه شکلی است.

این تکنیک به عنوان “بازیگری آینده” نیز نامیده می شود. این می تواند ابزار قدرتمندی در به دست آوردن سرنخ ها و بیماران باشد زیرا باعث ایجاد حس امید و ایده ای در مورد آنچه ممکن است می شود.

  1. به وب سایت خود تغییر چهره بدهید: مطمئن شوید که وب سایت پزشکی شما ظاهر و احساس مدرنی دارد، سازگار با موبایل است و شامل تغییرات چشمگیر قبل و بعد است.

شامل شرح تمام خدماتی که ارائه می‌دهید، بیوگرافی کارکنان، اعتبارنامه‌ها، گواهینامه‌ها، جوایز، و گواهی‌های بیمار. و البته مطمئن شوید که وب سایت شما دارای فرم تماس، فرم تولید سرنخ و راهی برای ثبت نام در خبرنامه شما باشد.

  1. رتبه بندی گوگل خود را افزایش دهید: نمایش در بالای نتایج جستجوی ارگانیک در گوگل می تواند باعث افزایش چشمگیر کلیک ها و در نتیجه بیماران بالقوه شود.

مطمئن شوید که کلمات کلیدی را به طور برجسته در وب سایت خود قرار دهید و نام کلینیک خود را به همه فهرست های مربوطه اضافه کنید.

  1. تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) را در نظر بگیرید: یکی از سریع ترین راه ها برای دریافت یک جریان ثابت از بیماران، انجام تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در گوگل است. دلیل آن این است که افزایش رتبه‌بندی شما به صورت ارگانیک می‌تواند ماه‌ها طول بکشد، و هیچ تضمینی وجود ندارد که این استراتژی کارساز باشد.

از سوی دیگر، PPC به شما امکان می‌دهد برای قرارگیری برتر در گوگل پیشنهاد بدهید و قرار گرفتن در معرض آن را تضمین می‌کند. کلید موفقیت در اینجا پیشنهاد مناسب کلمه کلیدی و کپی آگهی قانع کننده برای تشویق کلیک های واجد شرایط به وب سایت شما و تماس با کسب و کار شما خواهد بود.

  1. ایجاد محتوا: در یک بازار شلوغ و رقابتی، یکی از بهترین راه ها برای متمایز شدن از دیگر افراد، ایجاد محتوای پزشکی در وبلاگ شما است. به عنوان یک امتیاز اضافی، این محتوای وبلاگ نیز پتانسیل افزایش سئو را دارد.

اگر دوست دارید بنویسید یا تیم یا آژانسی دارید که می‌تواند برای شما بنویسد، در نظر داشته باشید که تخصص خود را در وبلاگ‌ها یا سایت‌های رسانه‌ای دیگر برای اعتبار و قرار گرفتن بیشتر در معرض دید قرار دهید.

  1. بازاریابی مجدد اهرمی: بازاریابی مجدد که گاهی اوقات به آن هدف گذاری مجدد نیز گفته می شود، عمل نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان است که قبلاً در وب سایت شما وارد شده اند. این استراتژی می تواند به ویژه در صنعتی مانند جراحی قدرتمند باشد، جایی که بیماران احتمالاً قبل از تصمیم گیری در مورد چندین پزشک تحقیق می کنند.

با استفاده از قدرت بازاریابی مجدد، بیماران همچنان نام شما را در حین تحقیق و گشت و گذار در اینترنت مشاهده خواهند کرد. تبلیغات بازاریابی مجدد شما می تواند در سراسر اینترنت از جمله وبلاگ ها، یوتیوب، سایت های خبری، فیسبوک، اینستاگرام و موارد دیگر ظاهر شود.

  1. نظرات بیشتر را دریافت کنید: حتی اگر نظرات دوستان بیشترین اعتماد را داشته باشند، 84٪ از مردم هنوز مایلند در هنگام تصمیم گیری در مورد حمایت از یک تجارت، تجربیات غریبه ها را در نظر بگیرند.

می‌توانید بیماران راضی را تشویق کنید تا در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل نظرات خود را برای شما ارسال کنند.

  1. از نظرات در بازاریابی خود استفاده کنید: هنگامی که شروع به جمع آوری نظرات می کنید، می توانید از آنها به عنوان ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده کنید. گزیده هایی از نظرات درخشان را در وب سایت خود، در خبرنامه های ایمیل و در کمپین های تبلیغاتی وارد کنید.

اگر بیماری دارید که به نتایج قابل توجهی دست یافته است، این سوال را در نظر بگیرید که آیا او به راحتی نظر خود را در دوربین به اشتراک می گذارد.

سخن پایانی

از آنجایی که جمعیت ما پیرتر می شود و مردم به طور فزاینده ای نگران به نظر رسیدن و احساس جوان تر شدن هستند، صنعت جراحی زیبایی آماده است تا مسیر رشد مثبت خود را ادامه دهد. با این حال، یک صنعت در حال رشد همچنین می تواند رقابت بی رویه را جذب و تقویت کند. ضروری است که حضور قوی چه آنلاین و چه آفلاین داشته باشید و یکی از راه ها بازاریابی جراح پلاستیک است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا