بازاریابیمطالب آموزشی

نقشه سفر بیمار چیست و در رشد مطب شما چه تاثیری دارد؟

نقشه سفر بیمار روندی است که مراحل مختلف و نقاط تماس بیمار را هنگام تعامل با یک مرکز پزشکی یا دریافت مراقبت های پزشکی تشریح می کند. این نقشه به پزشکان، مدیران کلینیک ها و بازارایابان کمک می کند تا تجربه بیمار را از علائم اولیه یا نیاز به مراقبت تا درمان، درک و بهینه سازی کنند. ایجاد نقشه سفر بیمار می تواند به شناسایی کاستی ها برای بهبود، افزایش رضایت بیمار و بهینه سازی فرآیندهای مراقبت های بهداشتی کمک کند.

مارکتینگ پزشکی چیست؟

نقشه سفر بیمار چیست؟

سفر بیمار اصطلاحی است که برای اشاره به تجربه یک فرد در طول دوره ارائه مراقبت استفاده می شود. نقشه سفر بیمار از برنامه‌ریزی اولین قرار ملاقات تا دریافت درمان برای یک بیماری یا آسیب، مجموعه‌ای از رویدادهای مرتبطی را که مصرف‌کنندگان در یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی یا بین ارائه‌دهندگان تجربه می‌کنند، توصیف می‌کند.

سفر بیمار فرآیندی است که تمام بخش‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی، از بیمارستان‌ها تا پزشکان، مراقبت‌های تخصصی و درمان سرپایی را در بر می‌گیرد. در حالی که ساده کردن سفر بیمار در حد تجربه قبل، حین و بعد از درمان وسوسه انگیز است، اما باید بدانید که مراحل یا نقاط تماس مختلف بر کل سفر تأثیر می گذارند.

مراحل سفر بیمار چیست؟

مراحل متعدد سفر بیمار عبارتند از:

مرحله 1: آگاهی

آگاهی اولین قدم از سفر بیمار است. در این مرحله بیمار شرایط و علائم خود را ارزیابی کرده و نیاز به مراقبت را تشخیص داده است. بیماران در این مرحله تحقیق کرده اند و تصمیم گرفته اند به دنبال پزشک باشند. برخی راه های یادگیری بیماران در مورد خدمات مراقبت های بهداشتی عبارتند از:

  • جستجوهای آنلاین (از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل)
  • بررسی وب سایت ها و پلتفرم ها
  • ابتکارات بازاریابی ( PPC  و غیره)
  • شبکه سازی

مرحله 2: بررسی

در این مرحله، بیمار گزینه های خود را تجزیه و تحلیل می کند و تصمیم می گیرد که آیا یک کلینیک پزشکی با نیازهای فعلی او مطابقت دارد یا خیر. برخی از عوامل اولیه که بیماران هنگام انتخاب ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در نظر می گیرند عبارتند از:

  • ارجاعات و توصیه ها
  • محل
  • بیمه، پوشش و امتیازات پذیرفته شده است
  • دسترسی
  • بررسی و توصیفات بیمار

بیماران احتمالاً برای مرحله بررسی به وب سایت و/یا کانال های رسانه های اجتماعی شما مراجعه خواهند کرد.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

مرحله 3: اکتساب

در مرحله اکتساب، بیمار تصمیم گرفته است که با مرکز مراقبت های بهداشتی شما قرار ملاقات بگذارد. این مرحله شامل تماس مستقیم با بیمار است، جایی که افراد از طریق تماس‌های تلفنی، پورتال‌های بیمار، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و پیامک‌ها با مطب شما ارتباط برقرار می‌کنند.

مرحله 4: شروع درمان

این مرحله در نقشه سفر بیمار جایی است که بخش عمده ای از رضایت بیماران سنتی ارزیابی می شود. در این مرحله، چالش اصلی شما تجویز دارو و درمان مناسب و برآورده کردن انتظارات بیمار است. به این ترتیب، کیفیت خدمات شما ارزیابی خواهد شد.

مرحله 5: مراقبت مداوم و وفاداری بیمار

جذب بیماران جدید نسبت به حفظ بیماران فعلی نیازمند منابع بیشتری است. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی باید بر تقویت روابط وفادار با بیماران تمرکز کنند. رایج ترین استراتژی ها برای افزایش ماندگاری بیمار عبارتند از:

  • ارتباطات بهبود یافته: مطمئن شوید که تیم مراقبت شما به درستی اطلاعات را منتقل می کند.
  • تعاملات در طول ویزیت: طبق یک مطالعه اکثر پزشکان به طور متوسط ​​13 تا 16 دقیقه را به صورت رودررو با بیمار صرف می کنند. شما می توانید با بهبود تعامل با بیماران بین ویزیت، مطب خود را متمایز کنید.
  • فرآیند نوبت دهی را ساده کنید: از راه حل های دیجیتالی مانند پورتال های بیمار و برنامه های تلفن همراه برای ساده سازی روند قرار استفاده کنید. پیامک های خودکار و یادآوری های قرار نیز می توانند کنسلی بیماران را کاهش دهند.

مزایای نقشه سفر بیمار برای رشد مطب

بهترین راه برای استفاده از سفر بیمار برای بهبود نتایج و تجربیات مراقبت های بهداشتی از طریق نقشه برداری سفر است. ایجاد نقشه سفر بیمار فرآیندی است که پزشکان برای درک بهتر نحوه تعامل بیماران با مرکز از آن استفاده می‌کنند. نقشه برداری از سفر بیمار چالش برانگیز است اما زایای کلیدی زیادی دارد:

  • ارتباط موثر بر یک رابطه مثبت بین پزشک و بیمار متکی است. از آنجایی که شما به وضوح بر تجربه بیمار در هر مرحله از سفر نظارت می کنید، تیم شما می تواند شکاف ها و فرصت ها را برای بهبود ارتباطات شناسایی کند.
  • نقشه سفر بیمار همچنین به شما این امکان را می دهد که راه هایی را برای حمایت از بیماران پس از پایان درمان، در طول بهبودی و مراقبت/نگهداری مداوم شناسایی کنید.
  • نقشه سفر بیمار به پزشکان اجازه می دهد تا خدمات خود را برای برآورده کردن بهتر نیازها و ترجیحات بیماران تنظیم کنند.
  • یک سفر بیمار که به خوبی ترسیم شده است، مشارکت بیمار را در طول فرایند مراقبت تشویق می کند. بیماران آگاه به احتمال زیاد به طور فعال در درمان خود شرکت می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 56

دکمه بازگشت به بالا