مدیریتمطالب آموزشی

5 اقدام برای ارزیابی تجربه بیمار برای مراکز مراقبت فوری

مراکز مراقبت فوری، مراکز پزشکی هستند که مراقبت های پزشکی فوری مانند وقتی که نمی توانید منتظر قرار ملاقات باشید را برای افرادی که نیاز به توجه فوری دارند اما شرایطشان برای زندگی آنها تهدید کننده نیست، ارائه می دهند. مراکز مراقبت فوری برای موفقیت باید روی یک معیار مهم تمرکز کنند که بر نتیجه آنها تاثیر بگذارد: تجربه بیمار.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

اندازه گیری تجربه بیمار در مراکز مراقبت فوری

در ادامه پنج عامل مهم را که باید برای تعیین تجربه بیمار در مراکز مراقبت فوری اندازه‌گیری کنید، مرور می کنیم.

1. میانگین زمان انتظار

بیمارانی که به مراکز مراقبت فوری مراجعه می کنند، می خواهند خیلی سریع تحت مراقبت قرار گیرند. دوره بین زمانی که بیمار وارد مرکز شما می شود و زمانی که توسط یک پزشک ویزیت می شود به عنوان “زمان انتظار” شناخته می شود. می‌توانید زمان انتظار را به روش‌های مختلفی اندازه‌گیری کنید. در حالت ایده آل، باید زمان انتظار تا حد امکان کم باشد. بنابراین، راه‌هایی برای ساده‌سازی عملیات‌ها پیدا کنید تا اطمینان حاصل کنید که توزیع یکنواخت بیماران بین پزشکان برای کاهش زمان انتظار وجود دارد.

نکاتی برای جلوگیری از کاهش تعداد بیماران

2. تعداد بیمارانی که در یک ساعت ویزیت شده اند

میانگین های عددی ممکن است تصویر درستی از تجربه بیمار از نظر زمان انتظار در مراکز مراقبت فوری ارائه نکنند. برای مثال، اگر مرکز شما میانگین زمان انتظار 5 دقیقه در طول هفته و 60 دقیقه در تعطیلات آخر هفته داشته باشد، میانگین زمان انتظار این تصور نادرست را نشان می دهد که شما خوب عمل می کنید. با این حال، بسیاری از بیماران از زمان انتظار طولانی در تعطیلات آخر هفته ناراضی خواهند بود. یک راه بهتر برای اندازه گیری تجربه بیمار، در نظر گرفتن دفعات جلسات بیمار و پزشک در یک ساعت است. برای مثال، می‌توانید معیاری برای ویزیت بیماران توسط پزشک، شاید در عرض 30 دقیقه تعیین کنید. سپس می توانید تعداد بیمارانی را که خارج از این معیار قرار دارند شناسایی کنید تا بینش بهتری نسبت به تجربه بیمار در مرکز خود داشته باشید.

3. سطوح رضایت بیمار

روش دیگر ارزیابی تجربه بیمار، ارزیابی سطح رضایت بیمار است. به عنوان مثال، می توانید از بیماران خود نظرسنجی کنید تا دریابید که آنها در مورد آخرین ویزیت خود چه فکری می کنند و آیا احتمال دارد پزشکان شما را به سایر بیماران توصیه کنند یا خیر. هنگام جمع‌آوری داده‌ها از طریق نظرسنجی، درباره آخرین بازدید بپرسید تا معیار دقیق‌تری از ارائه خدمات به دست آورید. به عنوان مثال، ممکن است بیمار در دراز مدت از مرکز شما راضی باشد اما ممکن است از آخرین ویزیت خود ناراضی باشد.

4. بررسی آنلاین 

در عصر دیجیتال امروزی، بیماران احتمالاً به جای اینکه به اپراتور مرکز بگویند، نگرانی های خود را در مورد خدمات شما به صورت آنلاین بیان می کنند.

5. پیگیری درمان

در نهایت، درصد بیمارانی که برای پیگیری به مرکز شما بازگشته اند را محاسبه کنید. اگر این بیماران از ارائه خدمات شما راضی نباشند، ممکن است به دنبال پزشکان جایگزین باشند. کارکنان شما باید به بیماران توضیح دهند که قبل، در حین و بعد از ویزیت چه انتظاری دارند و آنها را تشویق به ادامه درمان کنند. به بیماران باید توصیه شود که برای بهبود وضعیت خود چه کاری انجام دهند و از کجا می توانند نسخه دریافت کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 63

دکمه بازگشت به بالا