بازاریابیمطالب آموزشی

بهبود تعامل با بیمار با ارسال پیامک

اگر کلینیک پزشکی شما تاکنون از طریق پیامک با بیماران ارتباط برقرار نکرده است، در نظر بگیرید که چگونه افزودن این مکانیسم می‌تواند به تلاش های شما برای بهبود تعامل با بیمار و جذب بیماران جدید کمک کند. در این مقاله به چند ایده برای ارسال پیامک برای بیماران به منظور افزایش تعامل با آنها می‌پردازیم.

چرا بهبود تعامل با بیمار مهم است؟

در طی چندین سال گذشته، تعامل بیمار از یک کلمه رایج به یک مفهوم ضروری برای کلینیک ها تبدیل شده است. مشارکت مؤثر بیماران می‌تواند منجر به پیشرفت‌های اساسی در همه چیز از نتایج درمان گرفته تا عملکرد مالی یک مطب شود.

از آنجایی که مشارکت بیمار اهمیت بیشتری پیدا کرده است، برخی از مطب ها به دنبال یافتن راه هایی برای تقویت مشارکت با بیمار هستند که نیازی به تخصیص زمان و منابع قابل توجه کارکنان یا بازنگری در مسئولیت ها و گردش کار کارکنان ندارد.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

تمرکز بر ارائه مراقبت ایمن و ایجاد درآمد ثابت مورد نیاز برای حفظ بقای یک کلینیک ضروری است. اما بهبود تعامل با بیمار ممکن است نیاز به کار زیادی نداشته باشد. در واقع، تنها چیزی که ممکن است طول بکشد یک پیام متنی است. در ادامه خلاصه‌ای از چند روشی که کلینیک ها از ارسال پیامک برای حمایت بهتر و تقویت تعامل بیمار استفاده می‌کنند را آورده ایم. برای مراکز درمانی که قبلاً از پیام‌های متنی استفاده می‌کردند، این فهرست ممکن است ایده‌های جدیدی در مورد چگونگی استفاده بیشتر از فناوری شما ارائه دهد.

یادآوری قرار ملاقات

ارسال پیامک روشی عالی برای یادآوری قرار ملاقات ها از جمله تاریخ، زمان و مکان به بیماران است. علاوه بر این، یک متن یادآوری می‌تواند شامل یادداشتی در مورد تعهد مداوم مطب به ایمنی و دستورالعمل‌هایی در مورد کارهایی که از بیماران انتظار می‌رود برای حمایت از این تلاش‌ها انجام دهند، باشد. این به بیماران اطمینان خاطر می‌دهد و به کاهش تردید کمک می‌کند که می‌تواند منجر به لغو و عدم حضور شود. قرار ملاقات های به تعویق افتاده یا تأخیر می‌تواند تداوم مراقبت از بیماران را مختل کند و منجر به از دست دادن پول و زمان برای یک مطب شود.

یادآوری کمپین ها

چه زمان یک ویزیت سالانه سلامت جسمی یا سایر مراقبت‌های پیشگیرانه معمول باشد، ارسال پیامک می‌تواند به عنوان ستون فقرات برنامه فراخوان یک مطب عمل کند. اگر بیماران برای یک سرویس اولیه و معمول به مطب مراجعه کنند، احتمالاً اهمیت و ارزش خدمات را درک می‌کنند. بازگرداندن آنها در زمان مناسب ممکن است نیاز چندانی به قانع کننده نداشته باشد. تنها چیزی که ممکن است بیماران نیاز داشته باشند یک روش ساده و کارآمد برای برنامه ریزی قرار ملاقات های آینده است. یک پیام متنی یادآوری ساده می‌تواند تمام آن چیزی باشد که برای فراخوان‌های موفق لازم است که به بیماران کمک می‌کند تا از برنامه مراقبت‌های معمول خود پیروی کنند و منجر به بهبود تعامل با بیمار نیز شود.

پیگیری درمان از طریق پیامک

یک نتیجه موفقیت آمیز برای بسیاری از کلینیک ها تنها در طی یک بازدید به دست نمی آید. در عوض، آنچه پس از آن اتفاق می‌افتد ممکن است به همان اندازه ضروری باشد و اغلب حتی مهمتر است. بیماران یا مراقبان آنها ممکن است نیاز به انجام وظایفی داشته باشند که از بهبودی پشتیبانی می‌کند یا احتمال عفونت، آسیب و سایر عوارض را کاهش می‌دهد.

پیام‌های متنی می‌توانند بیماران و مراقبان را برای کمک به بهبود پیروی از دستورالعمل‌های پس از ملاقات که می‌تواند بیماران را در مسیر بهبود سلامت نگه دارد، درگیر کند. به عنوان مثال، متون می‌توانند شامل یادآوری‌هایی در مورد اقداماتی باشند که بیماران باید انجام دهند، مانند حذف مواردی که می‌توانند خطر حاد شدن بیماری را افزایش دهند، انجام تمرین‌های خاص، تجویز نسخه جدید، و تعویض پانسمان. در صورت امکان، پیام می‌تواند شامل پیوندی به ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها، یا پورتال‌های بیمار باشد که می‌توانند بیشتر از این دستورالعمل‌ها پشتیبانی کنند.

پیام‌های متنی همچنین می‌توانند در مورد اینکه آیا بیماران یا مراقبان درباره دستورالعمل‌ها سوال یا نگرانی دارند یا خیر، پرس و جو کنند و به بیماران و مراقبان یادآوری کنند که در صورت نیاز به کمک پس از قرار ملاقات، چه کاری باید انجام دهند. این ارتباطات ساده می تواند انطباق را بهبود بخشد، آسیب بیمار را کاهش دهد و با بهبود تعامل با بیمار رضایت را افزایش دهد.

واکسیناسیون ها

ارسال پیامک می‌تواند روشی بسیار موثر برای اطلاع رسانی به بیماران در مورد در دسترس بودن واکسن‌ها، از واکسن‌های COVID-19 و آنفولانزا گرفته تا هر یک از واکسن‌های موجود در برنامه‌های ایمن‌سازی توصیه‌شده برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باشد.

نظرسنجی رضایت بیماران برای بهبود تعامل با بیمار

نظرسنجی بیماران روشی حیاتی برای ارزیابی عملکرد مطب شما و بهبود تعامل با بیمار است. شاید مهمتر از آن، آنها همچنین ابزار ارزشمندی برای شناسایی زمانی هستند که عملکرد ضعیف تلقی می‌شود، که می‌تواند به شما کمک کند کاستی های بالقوه را ارزیابی کرده و قبل از اینکه بر سایر بیماران تأثیر منفی بگذارد و احتمالاً باعث کاهش حجم شما شود، اصلاحات را اجرا کنید.

ارسال پیامک دو طرفه که به گیرنده متن اجازه می‌دهد به یک پیام پاسخ دهد، به روشی عملی برای انجام نظرسنجی رضایت بیمار تبدیل شده است. برای مثال، تمرین‌ها می‌توانند یک پیام متنی نظرسنجی برای بیماران ارسال کنند و از آن‌ها بخواهند تجربیات خود را در مقیاس شماره‌دار رتبه‌بندی کنند. وقتی بیماران با رتبه پایین پاسخ می‌دهند، یک متن بعدی می‌تواند از آنها بخواهد که آنچه را که ناامیدکننده می‌دانند توضیح دهند و از آنها بپرسد که آیا مایلند در مورد تجربه خود با یک نماینده تمرین صحبت کنند. این علاقه واقعی درک شده به یادگیری در مورد تجربیات منفی یک بیمار نه تنها می‌تواند به شما در بهبود عملیات کمک کند، بلکه ممکن است احتمال اینکه بیمار یک بررسی منفی آنلاین بگذارد را کاهش دهد.

چگونه به بازخوردهای منفی بیماران پاسخ دهیم؟ روش مدیریت نظرات منفی بیماران

شهرت آنلاین

این روزها چقدر اعتبار آنلاین برای ارائه دهندگان خدمات درمانی مهم است؟ بررسی‌های آنلاین، همراه با ارجاع‌های متخصص پزشکی دیگر یا خانواده و دوستان، مهم‌ترین عواملی هستند که بیماران هنگام ارزیابی ارائه‌دهندگان بالقوه مراقبت‌های بهداشتی در نظر می‌گیرند.

ارسال پیامک به کلینیک ها راه ساده‌ای ارائه می‌دهد تا از بیماران بخواهند یک نظر آنلاین بگذارند، به‌ویژه آن‌هایی که نشان داده‌اند تجربه مثبتی داشته‌اند. علاوه بر این، می‌توان متنی را برای بیماران ارسال کرد و از آنها خواست پاسخ دهند و نظرات خود را در مورد تجربه خود به اشتراک بگذارند. اگر یک بیمار با تفسیر عالی پاسخ دهد، مطب می‌تواند یک پیام دیگر برای انتشار گواهی نامه بفرستد. به اشتراک گذاشتن نظرات و نظرات مثبت می‌تواند به عنوان یک مکانیسم بازاریابی پزشکی موثر عمل کند.

سخن پایانی

نمونه‌های ارائه شده در این مقاله تنها چند مورد از راه‌هایی را نشان می‌دهند که پیام‌های متنی به مراکز درمانی کمک می‌کنند تا اثربخشی کلی تلاش‌های مشارکت بیمار خود را بهبود بخشند، زمان و چرایی تعامل با بیماران را گسترش دهند و به بهبود تعامل با بیمار برسند. به صورت کلی افزودن و استفاده از پیامک به عنوان مکانیزم ارتباطی معمولاً آسان و سریع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 8 = 32

دکمه بازگشت به بالا