بازاریابیمطالب آموزشی

حیاتی ترین کانال ها در بازاریابی Omnichannel محتوای پزشکی

محتوا پادشاه است، احتمالا این سه کلمه را بارها شنیده اید. در بازاریابی دیجیتال، محتوای پزشکی در حال تجربه تغییرات اساسی است. بنابراین یکی از اولویت های اصلی بازاریابان مراقبت های بهداشتی این است که در نحوه ایجاد و ارائه محتوای پزشکی خود تجدید نظر کنند.

صرف نظر از مخاطبان هدف شما، بیماران، پزشکان، داروسازان، یا هر گروه دیگری، این مقاله به شما کمک می‌کند:

  • کانال هایی را که در بازاریابی محتوای پزشکی ضروری هستند را کشف کنید
  • نکاتی را برای شروع کار با این کانال ها بیاموزید
  • شیوه های بهینه سازی استراتژی محتوای خود در مراقبت های بهداشتی و موفقیت آن را درک کنید

حیاتی ترین کانال ها برای تولید محتوای پزشکی

الگوی مشتری اول، مرزهای محتوای پزشکی، ایجاد و بازاریابی آن را گسترش داده است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما حیاتی ترین کانال ها را برای بازاریابان محتوای پزشکی تا کنون برجسته کرده ایم:

  • وب سایت های پزشکی
  • وبلاگ های پزشکی
  • صفحات فرود
  • برنامه های mHealth
  • پیامک
  • برنامه های پیام رسانی
  • رسانه های اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • ویدئو

بیایید هر کانال را تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم چگونه می توانید از آنها در استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

تولید محتوای پزشکی

محتوای وب سایت پزشکی خود را بهینه کنید

وب سایت یک کانال اصلی برای هر موسسه یا تجارت غیرتجاری در زمینه مراقبت های بهداشتی و علوم زندگی است. اکثر ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو می آید. به همین دلیل است که وقتی محتوای وب سایت پزشکی ایجاد می کنید، باید آن را مطابق با روش بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به نام سئو در صفحه یا سئو در سایت بهینه سازی کنید .

همچنین، هر متخصصی که برای وب سایت ها محتوای پزشکی ایجاد می کند باید سه عامل را که بر کیفیت وب سایت تأثیر می‌گذارد رعایت کند:

  1. تجربه کاربری (UX) مجموعه‌ای از شیوه‌هایی است که برای راحت‌تر کردن بازدید از وب‌سایت‌ها اعمال می‌شود. به عبارت دیگر، UX احساسی است که افراد هنگام تعامل با یک وب سایت و محتوای آن احساس می کنند. وب سایت های پزشکی با UX بهتر، تبدیل های بیشتری دریافت می کنند.
  2. رابط کاربری (UI)  روشی است که افراد با یک وب سایت ارتباط برقرار می کنند. عناصر UI معمولی یک وب سایت پزشکی عبارتند از منوها، فیلدها، برگه ها، دکمه ها و موارد دیگر. این نوع خاص از محتوای وب سایت پزشکی قبل از ایجاد نیاز به تجزیه و تحلیل و تحقیق عمیق دارد. سطح UX بیشتر به UI بستگی دارد.
  3. تجربه مشتری (CX) یک برداشت کلی از مشتریان از یک تجارت است. به عبارت دیگر، CX نحوه تعامل یک برند پزشکی با مشتریان خود است. اینجاست که محتوای وب سایت در کنار پشتیبانی مشتری نقش مهمی ایفا می کند.

یک وب سایت پزشکی باید منابع محتوایی کافی برای ایجاد ترافیک و افزایش مداوم آن داشته باشد. سه نوع اصلی از منابع محتوای وب سایت پزشکی وجود دارد که می توانید برای آن استفاده کنید:

  1. وبینارها  با دعوت از افراد حرفه ای و غیر متخصص به رویدادهای آنلاین برای بحث در مورد موضوعات و گرایش های مختلف، سرنخ ایجاد کنید.
  2. مناسبت ها.  به نحوه شرکت تیم شما در رویدادهای مراقبت های بهداشتی آفلاین مانند کنفرانس ها و ارائه ها بگویید.
  3. وبلاگ.  در مورد کسب و کار و جایگاه خود با استفاده از چندین نوع محتوای مراقبت های بهداشتی پست کنید.

با یک وبلاگ دوستدار سئو به یک مرجع تبدیل شوید

وبلاگ نویسی بهترین راه برای رشد ارگانیک وب سایت پزشکی است. اگر به طور منظم یک وبلاگ پزشکی را با محتوای بهداشتی ارگانیک پر کنید، تأثیرگذارترین منبع برای افزایش مخاطبان وب سایت خود را دریافت خواهید کرد.

با سرعت مناسب، ترافیک وب سایت افزایش می یابد و منجر به خوانندگان و تبدیل بیشتر می شود. تبدیل بیشتر منجر به سود بیشتر می شود. در اینجا نحوه تولید محتوای بهداشتی مرتبط، جذاب و با کیفیت برای این کانال آمده است:

  1. تسلط بر تکنیک های سئو . بیاموزید که چگونه موتورهای جستجو برای بهبود فرآیند نوشتن محتوا و تقویت موقعیت محتوای پزشکی شما در نتایج صفحه موتورهای جستجو (SERP) کار می کنند. با اصول بهینه سازی موتورهای جستجو مانند خزیدن، نمایه سازی، رتبه بندی، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و ایجاد لینک شروع کنید.
  2. در چندین موضوع بنویسید  محتوای خود را به چند دسته تقسیم کنید تا متنوع و جذاب شود. این دسته‌ها می‌توانند شامل مقالات کوتاهی درباره اخبار و به‌روزرسانی‌های شرکت شما (خدمات و محصولات آن)، خواندن‌های طولانی مبتنی بر تحقیق، اینفوگرافیک‌ها درباره روندهای صنعت و موارد دیگر باشد.
  3. بینش منحصر به فردی ارائه دهید.  اطلاعاتی را منتشر کنید که قبلاً هیچ کس پست نکرده است تا یک تأثیرگذار در صنعت شوید. گوگل زمانی را دوست دارد که نوشتن محتوا در مورد سلامت ارزش واقعی داشته باشد. این می تواند مطالعات موردی در مورد تحقیقات بالینی، مقالات حاوی آمار، مصاحبه با مشتریان (یا بیماران) و موارد دیگر باشد.
  4. به طور منظم پست کنید.  هر ماه برنامه های محتوا ایجاد کنید و مقالات را برنامه ریزی کنید. هرچه بیشتر پست کنید، ترافیک بیشتری می توانید ایجاد کنید.
  5. با سایر اینفلوئنسرها و منابع وب همکاری کنید.  یک شبکه تماس در اطراف وب سایت هایی ایجاد کنید که پتانسیل افزایش رتبه سایت شما و جلب علاقه مخاطبان را دارد. از شرکت ها و نویسندگان دیگر دعوت کنید تا برای شما بنویسند.
  6. به اشتراک گذاری محتوا از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل. به این ترتیب رشد هر کانال را تسهیل خواهید کرد.
  7. صبور باش. بدون توجه به هر چیزی به پست کردن ادامه دهید. وبلاگ نویسی در دراز مدت مزایایی را به همراه دارد.

صفحات فرود را برای تبدیل لیدهای خود ایجاد کنید

صفحه فرود پزشکی یک وب سایت تک صفحه ای است که پس از درگیر کردن آنها با محتوای پزشکی خود در هر کانال بازاریابی دیگر، سرنخ های شما در آنجا قرار می گیرند. هدف یک صفحه فرود پزشکی تبدیل یک سرنخ به مشتری است.

محتوای صفحه فرود پزشکی به هدف بازاریابی آن بستگی دارد.

عناصر محتوای ضروری برای صفحه فرود پزشکی:

  • یک عنوان جذاب که ارزش را نشان می دهد
  • یک کپی ساده که علاقه را برمی انگیزد
  • تصویری که نشان دهنده هدف صفحه فرود است
  • فرم سرنخ برای پر کردن اطلاعات شخصی سرنخ
  • یک دکمه تماس برای اقدام برای جمع آوری اطلاعات شخصی سرنخ

از SMS به عنوان اعلان استفاده کنید

سرویس پیام کوتاه یا پیام کوتاه یک کانال محتوای پزشکی سنتی است که توسط HCP برای ارسال موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. اطلاعات مهم مانند هشدارهای سلامت یا نتایج آزمایش.
  2. اطلاعات آموزشی مانند رژیم غذایی یا نکات بارداری.
  3. یادآوری در مورد قرار ملاقات ها یا پر کردن مجدد نسخه.
  4. درخواست های جمع آوری بازخورد

توصیه های ارسال پیامک:

  • بهترین زمان ارسال را انتخاب کنید
  • فقط اطلاعاتی را ارسال کنید که دارای ارزش هستند

افزایش تجربه مشتری با برنامه های پیام رسانی

پیام‌رسان‌ها یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به‌عنوان جایگزین مناسبی برای پیامک، یک کانال محتوای پزشکی مؤثر برای تولید سرنخ‌های با کیفیت بالا و شخصی‌تر کردن ارتباط با مشتریان هستند.

در اینجا چند نکته برای کمک به شرکت شما در ارتباط با مشتریان در گفتگو وجود دارد:

  1. چت زنده را با چت بات برای وب سایت پزشکی خود توسعه دهید.  افزایش تجربه مشتری و بهینه سازی ارتباطات برای بازدید کنندگانی که به دنبال پاسخ های ساده برای اطلاعات اولیه هستند.
  2. ویجت های چت زنده را در وب سایت پزشکی خود فعال کنید. به مشتریان اجازه دهید از طریق پلتفرم هایی که دوست دارند چت کنند. به عنوان مثال، می توانید ویجت های چت مسنجر و واتس اپ را به وب سایت پزشکی خود اضافه کنید.
  3. تست تبلیغات پیام رسان  کمپین های تبلیغاتی هدفمند را به عنوان جایگزینی برای تبلیغات رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید. هدف گذاری تبلیغات آنلاین از طریق پیام رسان ها می تواند فرصتی سودآور برای افزایش نتایج بازاریابی باشد.

هنگام ایجاد محتوا برای تبلیغات پیام رسان خود:

  • یک کپی را کوتاه نگه دارید
  • از تصاویری استفاده کنید که جلب توجه می کند

هنگام پاسخگویی به مشتریان خود در برنامه های پیام رسانی، فراموش نکنید:

  • سریع پاسخ دهید تا اعتماد آنها را جلب کنید
  • گفتگو را شخصی و دوستانه نگه دارید

رسانه های اجتماعی را برای ایجاد ارتباطات قوی تر تقویت کنید

رسانه‌های اجتماعی ابزار فوق‌العاده‌ای هستند که به بازاریابان پزشکی اجازه می‌دهد تا با استفاده از قالب‌های محتوا در چندین پلتفرم، روابط خود را با مخاطبان خود دوباره برقرار کنند.

سه عامل وجود دارد که هر استراتژی رسانه های اجتماعی پزشکی را تعیین می‌کند:

  1. پلتفرم های رسانه های اجتماعی قبل از ایجاد محتوای پزشکی برای رسانه های اجتماعی، مشخص کنید که کدام پلتفرم ها برای مشتریان (یا بیماران) شما مهم‌ترین هستند.
  2. فرمت های محتوا شما باید قالب‌هایی را پیدا کنید که لایک‌ها و بازدیدهای بیشتری را به حساب‌های شما بیاورند. این می تواند هر چیزی باشد، از یک نشریه متنی با تصویری گرفته تا یک پادکست صوتی.
  3. نوع محتوا. علاوه بر ایجاد پست های ارگانیک به صورت رایگان، می توانید از یک پلتفرم تبلیغاتی مانند Google Ads یا Facebook Ads Manager برای هدف قرار دادن مخاطبان مختلف با تبلیغات آنلاین بر اساس اهداف تبلیغاتی خاص استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی برای مراقبت های بهداشتی موفق باشید، همیشه به بازخوردهایی که در قالب نظرات و پیام ها دریافت می کنید گوش دهید، از لحن مثبت استفاده کنید و ساده و دقیق باشید.

در اینجا چند نکته مهم محتوایی وجود دارد:

  • آگاه کردن.  اخبار را بگویید، رویدادها را برنامه ریزی کنید و هر کاری را انجام دهید تا همه به روز بمانند.
  • آموزش. نکات حرفه ای را در مورد موضوعات مرتبط با حوزه مراقبت های بهداشتی خود ارائه دهید.
  • الهام بخشیدن.  نظرات مشتریان (یا بیماران) راضی را به اشتراک بگذارید، داستان‌هایی از پشت صحنه انسانی درباره کسب و کار خود بنویسید.
  • حمایت کردن.  به افرادی که مستقیماً با نمایه های شما تماس می گیرند، پاسخ دهید.

یک برنامه برای محتوای پزشکی ارسال شده از طریق ایمیل داشته باشید

ایمیل همیشه یک کانال آزمایش شده در دنیای پزشکی بوده است. با این حال، قوانینی که چند سال پیش عمل کردند، دیگر قدرتی ندارند. حتی متخصصان سرسخت بازاریابی باید بپذیرند که فرآیند ایجاد ایمیل در مراقبت‌های بهداشتی مشتری محورتر شده است.

اگر در ارسال چنین ایمیل‌هایی مبتدی هستید، در اینجا چند روش اساسی برای شروع آورده شده است:

  1. معیارهای بازاریابی ایمیلی را بیاموزید. آنها به شما کمک می کنند موفقیت کمپین های ایمیلی خود را اندازه گیری کنید. معیارهای اصلی عبارتند از نرخ باز، نرخ کلیک، نرخ پرش، نرخ تبدیل، امتیاز هرزنامه، بازگشت سرمایه (ROI)، ارزش طول عمر مشتری (CLV) و هزینه هر اکتساب (CPA).
  2. یک پلتفرم بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید . این مکانی است که در آن کمپین های ایمیل خود را ایجاد و بهینه می کنید.
  3. مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید. این اولین تمرینی است که باید پس از انتخاب پلتفرم و تعیین اهداف خود تمرین کنید. بخش بندی ایمیل برای ارسال اطلاعات مرتبط تر و پیشنهادات خاص تر ضروری است.
  4. همیشه آزمایش کنید. این عمل تست A/B نامیده می شود. برای بهبود نتایج خود، مخاطبان و محتوای مختلف را آزمایش کنید.

خبرنامه ستون فقرات محتوای پزشکی است که از طریق ایمیل ارسال می کنید. قبل از ارسال خبرنامه، باید یک برنامه محتوای جامع داشته باشید که باید با سه چیز مطابقت داشته باشد:

  1. محتوا. برای ارسال محتوای ارزشمند و پیشنهادات جذاب، محتوا را برنامه ریزی کنید. نکته اصلی در اینجا این است که یاد بگیرید چگونه اطلاعات و سود را متعادل کنید.
  2. زمان. بهترین روزهای هفته و زمان روز را برای ارسال محتوای پزشکی خود انتخاب کنید. اگر نمی دانید چه زمانی آن را انجام دهید، A/B آن را تست کنید.
  3. فرکانس. برای اطلاع از تعداد روزهای ارسال ایمیل های خود را آزمایش کنید.

هنگام ایجاد ایمیل پزشکی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوار عنوان. آن را مرتبط، جالب، ساده و کوتاه نگه دارید.
  • پیش هدر. وسط طلایی را بین طول آن و اطلاعاتی که باید ارسال کنید پیدا کنید.
  • متن بدنه. الگوهای ایمیل آماده را از پلتفرم خود انتخاب کنید. برای دریافت نتایج بهتر، الگوهای مختلف را تست کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × = 81

دکمه بازگشت به بالا