مدیریت

راه های جذب بیمار به غیر از سایت و اینستاگرام

۶ راه تضمینی برای جذب بیمار به‌جز سایت و اینستاگرام

با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و دسترسی مردم به آن‌ها، امروزه می‌توان اینترنت را به‌عنوان بهترین بستر تبلیغات و جذب مخاطب برشمرد. یکی از روش‌های جذب بیمار برای کلینیک‌ها و مطب پزشکان نیز، استفاده از سایت و اینستاگرام می‌باشد. یک پزشک می‌تواند با حضور فعال در اینستاگرام بهتر دیده شود و شهرت زیادی کسب کند. دارا بودن سایت نیز علاوه‌برافزایش شهرت، به پزشک‌ کمک می‌کند تا خدمات خود را باکیفیت هرچه بهتر به بیماران ارائه نماید؛ اما جذب نمودن بیمار تنها از طریق سایت و اینستاگرام نیست! اگر پروسه جذب نمودن بیمار را تنها به سایت و اینستاگرام محدود کنید، قطعاً نتایج مطلوبی کسب نخواهید کرد. چراکه راه های جذب بیمار ده‌ها روش گوناگون دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها تعداد بیماران ثابت مطب یا کلینیک خود را به حدنصاب برسانید.

به همین علت اگر پزشک هستید، یا به‌عنوان سرمایه‌گذار در کلینیک‌های پزشکی فعالیت می‌کنید، سعی کنید صرفاً بر روی سایت و اینستاگرام متمرکز نشده و به روش‌های دیگر نیز توجه نمایید. در زیر ۶ راه جذب بیمار را ذکر نموده‌ایم:

  • ارائه خدمات خاص در مطب و ایجاد وجه تمایز

یکی از راه های جذب بیمار برای مطب و کلینیک‌ها، ایجاد مزیت رقابتی می‌باشد. همیشه این مسئله را به خاطر داشته باشید که بیماران حق انتخاب زیادی دارند. آن‌ها معمولاً به مراکزی مراجعه می‌کنند که خدمات متمایز و خاصی ارائه دهند. به همین دلیل باید کاری کنید که افراد بهانه‌ای برای مراجعه به مطب شما داشته باشند.

برای مثال می‌توانید مطب خود را به تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز کنید که کمتر مرکز درمانی در منطقه شما از آن تجهیزات استفاده کند. یا برفرض مثال می‌توانید کیفیت خدمات خود را به‌قدری افزایش دهید که هیچ مرکز درمانی یا کلینیکی قدرت رقابت با شما را نداشته باشد. اگر هر یک از این موارد را انجام دهید، بیمار مطلع می‌شود که خدمات شما با دیگر مراکز درمانی تفاوت دارد و این‌گونه است که مطب شما را انتخاب خواهد کرد. درنتیجه شاهد جذب بیماران جدید برای مطب خود خواهید بود. پس هیچ‌گاه وجه تمایز را نادیده نگیرید.

  • قرار دادن کامل‌ترین اطلاعات در اختیار بیماران

وقتی بیمار وارد مطب یا کلینیک شما می‌شود، در طول روند مشاوره انتظار دارد کامل‌ترین اطلاعات در خصوص بیماری، روند درمان، روش درمان، طول دوره درمان و … در اختیار او قرار گیرد. اگر نتوانید اطلاعات موردنیاز را به‌طور کامل در اختیار بیمار قرار دهید، ممکن است موفق به کسب اعتماد او نیز نشوید. در این صورت شما موفق به جذب او نیز نخواهید بود و به ‌احتمال‌ زیاد دیگر به مطب شما مراجعه نخواهد کرد. پس برای جذب بیمار حتماً باید به این مسئله توجه داشته باشید. برای مثال می‌توانید برخی بروشورهای چاپی که در آن‌ها اطلاعات موردنیاز بیماران ذکر گردیده است را در طول روند مشاوره به آن‌ها ارائه دهید.

  • ویزیت کردن به همراه مثبت اندیشی

گاهی بیمار به مطب شما رجوع می‌کند و انگیزه زیادی برای درمان ندارد. حتی ممکن است کلینیک یا مطب‌های قبلی او را کاملاً ناامید کرده باشند. در این صورت ویزیت کردن به همراه مثبت اندیشی می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب بیمار داشته باشد. پس اگر به درمان او امیدوار هستید، به بیمار دلگرمی بدهید و او را به مثبت اندیشی دعوت کنید. این‌گونه اعتماد بیمار را جلب خواهید کرد و به‌احتمال‌زیاد موفق به جذب او خواهید شد.

  • انتخاب تیم پذیرش مناسب

یکی دیگر از بهترین راه های جذب بیمار برای مطب یا کلینیک‌های پزشکی، انتخاب تیم پذیرش مناسب می‌باشد. تیمی که شما انتخاب می‌کنید باید با اصول مدیکال مارکتینگ آشنایی داشته و برخوردی ایده‌آل با بیمارانتان داشته باشند. حتی یک حرکت اشتباه در برخورد با بیمار نیز می‌تواند موجب شود که او هرگز دیگر به کلینیک یا مطب شما مراجعه نکند. پس برای جذب بیمار افرادی شایسته، ‌کاردان و با روابط عمومی بالا را برگزینید. این‌گونه بیمار ممکن است مطب شما را به نزدیکان خود نیز معرفی کند، در همین‌جاست که شاهد جذب شدن تعداد زیادی بیمار جدید به مطب خود خواهید بود. درنتیجه نحوه ارتباط با بیمار بسیار مهم و هائز اهمیت است.

  • ایجاد رضایتمندی در بیماران ناراضی

بی‌گمان در همه مطب‌ها بیمارانی وجود دارند که رضایت کافی از خدمات، برخورد پزشک، روند درمان و … ندارند. این بیماران می‌توانند به‌راحتی از جذب افرادی که حتی هنوز به مطب شما مراجعه نکرده‌اند نیز جلوگیری کنند. چراکه بیماران ناراضی به‌احتمال‌زیاد برای شما تبلیغات منفی انجام می‌دهند. در این صورت هم بیمار را از دست خواهید داد و هم ممکن است بیمار ناراضی مانع از جذب بیماران جدید برای مطب شود. به همین دلیل سعی کنید به این دسته از بیماران توجه کافی داشته و با جبران برخی کم و کاستی‌های مجموعه درمانی خود، رضایت آن‌ها را به دست بیاورید.

  • ایده آل بودن فضای داخلی کلینیک یا مطب

فضای کلینیک یا مطب شما مکانی است که بیمار باید ساعاتی را جهت ملاقات با پزشک در آن بگذراند. به همین علت فضای مطب باید به‌گونه‌ای باشد که احساس آرامش را به بیمار منتقل کند و از بروز هرگونه حس منفی جلوگیری کنید. به این منظور در انتخاب رنگ کلینیک یا مطب خود، از روانشناسی رنگ‌ها کمک بگیرید. علاوه بر این در طراحی و چیدمان دکوراسیون نیز از طراحان حرفه‌ای کمک گرفته تا بتوانید با ایجاد محیطی مناسب از بروز احساس استرس و اضطراب در بیماران جلوگیری کنید. این کار می‌تواند در جذب بیمار تأثیر زیادی داشته باشد، چراکه اگر فرد از لحظاتی که در مطب شما حضور دارد لذت ببرد و احساس آرامش داشته باشد، احتمال اینکه دفعات بعد نیز به شما رجوع کند بسیار بالا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا